Bab 3🐾

3.1K 460 52
                                    

Love Hate | 03


HEY NA NA NA

Suasana didalam kereta menjadi sedikit bersemangat tambahan lagi dari muzik rancak yang dipasang di corong radio itu.

Tubuh Sofia bergerak- gerak mengikuti alunan muzik, agak rancak jadi tak semena- mena dia menari. Stereng kereta digenggam erat, lampu merah masih tak kunjung bertukar pada hijau.

Bum!

Bunyi dentuman diselangi tubuh Sofia terhenyak kehadapan menyedarkan gadis itu dari khayalan. Dia membuang pandang kereta dibelakang.

Sh*t.” Sofia melangkah geram dari perut kereta dan berhadapan dengan pemilik kereta yang melanggar bahagian belakang keretanya itu.

Get out! Look what have you done to my car!” ucap Sofia, cermin kereta Audi kelabu itu diketuknya berulang- ulang kali.

Disebabkan lelaki tak guna ini, dia dah terlambat nak masuk ke pejabat. Orang ramai mula berkerumum disekeliling kereta mereka namun lelaki itu tak kunjung keluar dari keretanya.

“Yah!”

Alright, calm down baby.” ucap lelaki itu serentak tubuh seorang lelaki yang agak tegap dan tinggi lampai keluar dari kereta dan berhadapan dengan Sofia.

Sofia terpana.

Alright, I'm sorry baby. Saya tak sengaja. I'm in rush. Saya seorang ahli perniagaan, same like you. Tak apa, saya akan bayar semua kerosakan kereta awak. How much?” soal Jungkook dengan sengihan kecilnya.

Dompet kulit dikeluarkan dari kocek seluar beberapa keping not kertas dikeluarkan dari situ sebelum diberikan pada Sofia namun gadis itu mengundurkan diri.

I don't need that, you don't have to pay me. Sorry for bothering you.” ucap Sofia sebelum melangkah mahu masuk kedalam keretanya semula namun lengannya ditahan lembut.

Baby, please. Saya akan bayar, saya tak nak kena saman. Lagipun harga untuk baiki kereta ni kan mahal?” ucap Jungkook dengan senyuman yang mempunyai banyak makna.

Sofia tersengih kecil, sudah tahu maksud disebalik senyuman si playboy itu. Dah basi.

“Saya tak perlukannya. Thank you and let me go.” Sofia melepaskan pegangan tangan Jungkook dari lengannya sebelum masuk kedalam kereta lalu memandu pergi. Lelaki itu tersengih kecil.

“Wow.. interesting.” Jungkook menolak pipinya menggunakan lidah.

“Jual mahal ya? Kita tengok nanti, Cik Sofia.”

〰〰〰

Oh my god, Cik Sofia. What happen to your car?” Soal Marissa selaku PA kenapa Sofia.

Terkejut dia bila nampak kereta Marcedez Benz merah bosnya itu kemek dibahagian belakang. Dahlah mahal kalau nak repair!

I just had a little accident, but don't worry about me.” ujar Sofia, beg tangannya disangkut pada bahu. Beberapa pekerjanya mula menyapa gadis itu bila dia melangkah masuk kedalam bangunannya.

Little accident? Macam mana boleh berlaku? Cik Sofia tak apa- apa?” soal gadis itu.

Sofia cuma menggeleng kecil, tanda tak ada apa-apa yang perlu dirisaukan.

“Saya okay, huh. Papa mesti marahkan Sofia nanti.” balasnya, mereka beriringan masuk kedalam lift. Butang bernombor 5 ditekan.

“Em.. siapa yang buat? Dia tak nak bertanggungjawab?”

“Saya tak nak dia bertanggungjawab, he's not like other guy. Jadi saya tak nak berurusan dengan dia. I don't trust him. He's playboy and I have a bad feeling towards him.” balas Sofia.

Marissa cuma mengangguk kecil. Dia faham benar dengan perangai bosnya itu. Dia tak nak any further interaction towards guy.

Tengoklah, rata- rata pekerja yang bekerja dalam syarikat Sofia ni pun majoritinya perempuan. 80% perempuan, lelaki cuma 20%.

“Cik Sofia tak nak bagi dia peluang ke? Mana tahu dia ada niat yang baik?”

“Dia tu kawan abang saya dan abang saya cakap dia tu playboy. He started call me 'Baby' without I even start talking.” balas Sofia buatkan Marissa melopongkan mulutnya.

Mak aih. Bahaya tu!

“Dahlah, nanti saya nak bentang my new design, make sure Emily datang.” kata Sofia sebelum masuk ke dalam bilik kerjanya. Marissa cuma akur.

“Emily, mana kau!”

.

Jungkook dalam cerita ni sweet talker and naughty.

So, prepare yourself.

[👿]
Hai, sila tekan vote serta komen jika anda sudi.
Thank you❤
[💝]

[C] Love Hate | JJK ✓Where stories live. Discover now