Bab 34🐾

2.7K 405 46
                                    

Love Hate | 34


SOFIA cuma memerhati gerak- geri Jungkook yang sedang memasukkan beg pakaiannya kedalam bonet kereta.

Hari ini Jungkook outstation dan lelaki itu akan menghantar Sofia ke tempat kerja.

“Sayang? Kenapa tak masuk kereta lagi?” soal Jungkook. Pelik dia bila dia lihat Sofia hanya berdiri statik diluar kereta sambil memeluk fail ditangan.

“Nak masuklah ni.”

Sofia menjawab, sempat dia melirik memandang Jungkook yang cuma tersenyum sebelum tubuhnya masuk kedalam perut kereta. Seat belt dipasang.

Sempat Sofia berpandangan dengan Mia yang sedang berdiri di pintu utama rumah tersebut. Gadis itu cuma merenung kepergian Jungkook.

“Tak nak ucap goodbye to your wife to be?” soal Sofia bila Jungkook sudah melangkah masuk kedalam kereta.

Lelaki itu menghidupkan enjin, dia cuma melirik sekilas sebelum gelengan sebagai jawapan.

There's no need.

Kereta Jungkook perlahan-lahan keluar dari halaman rumah sebelum keretanya meluncur diatas jalan raya yang lenggang itu.

Keadaan didalam kereta cuma sunyi.

“Em.. t- tak ada apa- apa yang tertinggal ke?” soal Sofia sambil menundukkan wajah seraya jari jemarinya dibelek.

Terus saja wajah Jungkook berpaling melihatnya. Senyuman tersemat dibibir.

“Kenapa tak tanya masa kita kat rumah tadi?”

“Saja je tanya. Saya tak nak kita pusing balik semata-mata nak ambil barang awak yang tertinggal.” ujar Sofia. Jungkook tersenyum.

“Tak ada..”

“Kalaulah saya boleh bawa awak sekalikan bagus?”

“Apa yang bagusnya?”

“Yalah, kita boleh honeymoon sambil bekerja dekat sana.” balas Jungkook sambil ketawa kecil. Sofia gulingkan anak mata. Fikir dia tak ada kerja ke nak dibuat?

“Jangan rindu..”

“Tak rindu pun.”

“Eleh.”

Sedar tak sedar kereta Jungkook sudah terparking di hadapan bangunan tempat isterinya itu berkerja. Masing- masing mendiamkan diri.

“Sayang..”

I got to go.” Sofia melangkah keluar dari perut kereta. Jungkook cuma mendiamkan diri. Baru beberapa tapak gadis itu melangkah Jungkook tersedar sesuatu. Beg tangan Sofia!

Kenapa cuai sangat ni sayang?

Pintu kereta dibuka dan langkah kaki Sofia dikejar.

“Sayang, beg awak.”

Lengan Sofia ditahan, beberapa detik barulah gadis itu berpaling. Jungkook hulurkan beg tangan milik Sofia dengan senyuman kecil.

“Beg tangan aw-”

Belum sempat Jungkook menghabiskan ayatnya, pipinya sudah dicium sekilas oleh Sofia. Itu membuatkan matanya membulat, sedikit terkejut namun dia diamkan saja.

Thank you, d- dan balik cepat. Please?” kata Sofia, beg tangan diambil dari pegangan Jungkook. Lelaki itu masih terpana.

I will.

Are you going to miss me?” soal Jungkook, Sofia dongakkan wajah bila tangan Jungkook menyentuh dagunya. Mereka berpandangan seketika.

No.” balas Sofia buatkan Jungkook pout.

Saya masuk dulu. Bye.Sofia jarakkan diri, dia lambaikan tapak tangannya pada Jungkook, lelaki itu turut membalasnya.

Sofia, I'm the one who going to miss you.. right?

“Jaga diri, sayang.”

.

But, anything can happen in just four days, right?

[👿]
Hai, sila tekan vote serta komen jika anda sudi.
Thank you❤
[💝]

[C] Love Hate | JJK ✓Where stories live. Discover now