Bab 28🐾

2.5K 386 36
                                    

Love Hate | 28



“MANA Sofia Edler Park?!

Jeritan wanita itu serentak buatkan pekerja yang berada didalam bilik mesyuarat itu menoleh memandang ke pintu bilik mesyuarat yang terbuka luas.

“Ma-maafkan kami Cik Sofia sebab tak dapat nak halang dia.” ujar seorang security guard, lengan gadis itu ditahannya.

Namun gadis itu menepis kasar.

“Mana Sofia? Mana bos korang?! Perempuan tak guna yang dah rampas Jungkook dari aku? Mana dia?!”

I'm here. What do you want?” soal Sofia, dia meletakkan pen diatas meja. Satu keluhan berat dilepaskan dari bibirnya.

Para pekerja yang berada didalam bilik itu hanya mendiamkan diri. Wajah Sofia yang sedang keruh itu menjelaskan segalanya.

Wanita itu sedang marah.

“Aku nak cakap pasal Jungkook, kau tahu apa yang suami kau tu dah buat dekat aku? Aku mengandung! Anak dia!” jerit Mia, Sofia terjeda.

Terdengar suara para pekerja Sofia yang mula berbisik- bisik sesama sendiri. Berita yang hangat.

Sofia merenung dalam wajah Mia.

“Mesyuarat berkahir setakat ini. Semua boleh bersurai.” ucap Sofia, keningnya dia urut. Satu satu masalah timbul sejak dia berkahwin dengan Jungkook.

Ini baru seminggu dia jadi isteri Jungkook, belum lagi masuk bulan atau tahun.

Selesai semua pekerja keluar, terus saja Mia melangkah menrapatkan diri dengan gadis bernama Sofia.

“Hey, aku nak Jungkook bertanggungjawab.”

Why are you asking me? Awak berdua yang buat benda tu macam orang yang dah berkahwin, dan sekarang awak minta Jungkook bertanggungjawab? Melalui saya?” soal Sofia.

Mia mengetap bibir.

Ini kali pertama dia melihat Sofia.

Dia akui yang Sofia memang cantik, jadi memang wajar kalau Jungkook terdetik untuk mengambil gadis itu sebagai isteri berbanding dirinya.

“Aku dah jumpa Jungkook. Tapi dia cakap dia tak nak bertanggungjawab. Jadi aku minta kau cakapkan dekat lelaki tu supaya ambil aku jadi isteri dia!”

“Atau reputasi Jungkook akan buruk.” ugut Mia.

“What reputation are you talking about? His reputation?” soal Sofia, sedikit sarcastic sebelum dia ketawa kecil. Lawak dia rasakan ucapan gadis itu.

“Reputasi Jungkook dah lama buruk. Media already talk about this, he never have a good reputation.” balas Sofia.

Mia diam. Dia seakan sedar tentang perkara itu, Jungkook, lelaki itu tak pernah kesah tentang reputasi buruknya.

Dia tak pernah kesah dengan wajahnya yang terpampang di media dengan label Playboy.

Jungkook ada caranya sendiri, seburuk manapun reputasinya, syarikat minyaknya akan terus berkembang maju.

Dan jika dihitung, dia adalah antara lelaki terkaya didalam Korea. Netizen tak pernah mencemuh tentang betapa kotor cara kerja lelaki itu.

Because he's the guy that every girl wants.

Jangan mengadu pada saya, saya tak boleh buat apa- apa. Kalau ada pun, saya hanya mampu nasihatkan dia. But you know Jungkook, right? Dia tak dengar nasihat.” ucap Sofia, bahu Mia dia tepuk perlahan.

Mia menepis. Dia tak mahu mendengar banyak alasan.

“Aku nak jadi isteri kedua Jungkook.”

Sofia diam. Lidahnya kelu.

I do this for baby. Jungkook is the father. This baby need a father..” ucap Mia, lengan Sofia dia genggam erat.

Cuba meraih simpati untuk anaknya.

.

Do you find this story interesting?

[👿]
Hai, sila tekan vote serta komen jika anda sudi.
Thank you❤
[💝]

[C] Love Hate | JJK ✓Where stories live. Discover now