Bab 18🐾

2.7K 383 38
                                    

Love Hate | 18



SOFIA memandang biasnya di cermin meja solek. Dia hanya mengenakan solekan tipis dan simple namun nampak cantik dimata orang lain.

Cucuk sangkul berukiran bunga itu dicucuk pada rambutnya yang diikat bun. Dari tadi, dia merasa tak sedap hati. Dia rasa tak tenang.

Entahlah sebab apa tapi dia yakin yang perkahwinan itu adalah punca dia menjadi serba tak kena.

Don't think too much about it, Sofia. By the way, you look pretty” puji Breanna, sepupunya yang sedang duduk diatas katil pengantin itu. Satu keluhan terlepas pada bibir Sofia.

Apa yang dia fikir?

Siapa je tak risau bila mengetahui yang dirinya akan berkahwin dengan si playboy, Jeon Jungkook dalam masa beberapa jam sahaja?

What are you thinking, Miss? It's okay, everything will be alright.” ujar Megan.

Dia merupakan jurusolek Sofia yang sanggup terbang dari Britain ke Korea semata- mata nak solekkan pereka fesyen yang terkenal lagi cantik Miss Sofia Edler Park?

Thank you.” ucap Sofia. Namun kata- kata mereka tak mampu tenangkan hatinya yang sedang gundah.

20 minutes before wedding, are you done?” soal satu suara yang amat dikenali mereka. Siapa lagi kalau bukan abang mithali?

Jimin menolak daun pintu sebelum melangkah masuk kedalam bilik adik tirinya itu. Kedua tapak tangannya dimasukkan kedalam seluar.

“Boleh abang bercakap dengan Sofia sekejap? Berdua?” soal Jimin. Terus Breanna dan Megan melangkah keluar dari situ bila mereka mendengar kata berdua.

Haih, urusan adik beradik jangan dikacau.

“Abang tahu Sofia masih marahkan abang, but please. I already apologize. Abang sayangkan Sofia, sebagai adik abang. Abang takkan maafkan diri abang kalau ada benda yang tak baik berlaku. So, please forgive me.” ucap Jimin, bahu adiknya disentuh.

Sofia masih kekal mendiamkan diri.

Please forgive me.

“Huh.. tak ada guna pun kalau Sofia nak marah abang sekarang. Semuanya dah berlaku, within a minutes, I'll be his wife.” balas Sofia.

“Abang minta maaf.”

Sofia mengangkat punggung sebelum dia pusingkan tubuh agar berhadapan dengan abangnya, Jimin. Gadis itu mengetap bibir, dia pukul dada Jimin perlahan.

“Hey, kenapa main pukul- pukul ni? Sakit tau!” adu Jimin sambil menyentuh dadanya yang dipukul Sofia tadi.

“Kalau nak diikutkan hati Sofia ni, saya nak cepuk- cepuk abang dengan rotan! Biar akak Mira tak sukakan  abang lagi!” ucap Sofia.

(Haa mana yang nama mira tu, dah ada job jadi tunang Jimin. Tak payah jadi maid, MUAHAHA)

Alaa kalau Mira jangan main eah, abang masih sayang tu!” jawab Jimin disambut ketawa kecil dari Sofia sebelum tubuh Sofia ditarik kedalam pelukan.

“Haih, dah nak jadi bini orang dah adik abang ni.” ucap Jimin, belakang badan Sofia dia tepuk perlahan.

“Nanti jangan nakal- nakal tau? Kalau si Jungkook tu jahat, bagitau abang, biar abang uruskan. Kita main sep sep aje.” usik Jimin sebelum lengannya dipukul Sofia.

Aigoo, Sofia adik abang ni dah nak jadi isteri orang. Jaga diri baik- baik, abang dah tak ada nak jaga Sofia selalu.” ucapan itu buatkan Sofia jadi sebak.

“Abang rasa, Sofia bolehlah rawat sakit miang bakal suami Sofia tu. Taklah nanti hinggap kat bunga lain pula.” usik Jimin, hidung Sofia dia cuit kecil. Sofia memukul kecil lengan Jimin.

“Dah siap ke? Papa dah panggil tu.” sampuk Breanna dari celahan pintu. Kedua mereka mengangguk.

Let's go, Princess Sofia.” ucap Jimin seraya menghulurkan tapak tangannya. Mereka beriringan berjalan keluar dari ruangan tersebut.

Sampai saja di dewan kahwin, Sofia sudah melihat Jungkook yang sudah segak berpakaian sut hitam sedang berdiri diatas altar.

Sofia menarik nafas sebelum memandang ke tepi, Jimin tersenyum. Dia berikan thumbs up pada Sofia sebelum mengangguk.

Dan pada saat itu, Sofia sah menjadi isteri kepada lelaki tak guna, Jeon Jungkook!

.

Huhuhu.. Jimin dah jadi abang mithali ke tu?!

[👿]
Hai, sila tekan vote serta komen jika anda sudi.
Thank you❤
[💝]

[C] Love Hate | JJK ✓Where stories live. Discover now