Bab 35🐾

3.1K 416 45
                                    

Love Hate | 35

“HAI!” Tegur Jimin diselangi dengan sengihan lebar.

Sofia yang baru hendak melabuhkan punggungnya diatas kerusi itu terjeda sedikit.

“Hei? Senyumlah sikit bila nampak abang ni!” kata Jimin seraya memuncungkan bibirnya. Dia berpeluk tubuh.

Sofia tayang senyum yang dibuat-buat, Jimin menggulingkan anak mata. Sedikit menyampah dengan layanan adiknya, Sofia itu.

“Sejak jadi isteri si playboy tu, adik abang dah makin sombong.” perli Jimin diselangi ketawa kecil bila Sofia menjelingnya.

Don't call him like that.

Okay, I'm sorry. Abang rindu nak kacau adik abang ni. Semenjak dia dah bersuami, rumah terasa sunyi. You know? I have nothing to do.” kata Jimin.

“Kalau Sofia ada kat rumah pun abang sibuk nak keluar dengan Kak Mira.” balas Sofia. Jimin tersengih- sengih.

“Eh mestilah, Mira tu kan bakal kakak ipar Sofia? Kalau tak dilayan elok- elok, kang dia lari. Abang lagi yang meroyan nanti.” ujar Jimin.

“Em, Sofia tak nak ajak Jungkook datang rumah? Mama dah tanya, she keeps asking about you to me. It's getting annoying.

“Jungkook outsation, four days.

“Lah? Kenapa Sofia tak ikut?” balas Jimin sambil tersengih kecil. Sofia kecilkan anak mata, Jimin dipandangnya dengan pandangan curiga.

“Buat apa nak ikut?”

“Alah, you know.. honeymoon-

“Jungkook tengah buat kerja. Bukan honeymoon.” balas Sofia, pen yang berada dipegangan tangannya dia baling pada abangnya itu. Geram.

Asyik honeymoon aja yang dibahas mereka. Memang tak ada benda lain ke nak difikirkan?

“Oh ya? By the way, kenapa Sofia dah mula backup Jungkook? Sofia dah mula sukakan dia?” soal Jimin dengan nada suara yang meleret- leret. Lelaki itu tersengih nakal.

Tak apalah kalau Sofia dah mula sukakan Jungkook, merasalah dia nak gendong anak buah nanti.

Huehuehue.

Yes or no?

I don't know.

Jimin kerutkan dahinya. Pelik dia dengan jawapan adiknya itu.

What kind of answer is that?” soal Jimin, dia mengangkat punggung sebelum melabuhkan punggung diatas kerusi yang disediakan dihadapan meja kerja adiknya itu.

Wajah sedih Sofia bertayang.

It's getting better, but.. not forever.

“Maksudnya?”

Sofia menghela nafas kecil, dia berpandangan dengan Jimin.

Anak mata biru Sofia yang memaparkan riak sedih dan kecewa itu buatkan Jimin menjadi gusar.

Dia takut adiknya itu tak gembira. Dia takut Sofia akan terluka, Jimin tahu benda tersebut memang sedang berlaku but.. whats the reason?

“Jungkook akan kahwin lagi.”

What?!

Tapak tangan Jimin menepuk meja kerja Sofia, sedikit terkejut dan sedikit tidak mempercayai kata- kata adiknya itu.

“Kenapa? Dia tak cukup ke ada Sofia?” soal Jimin. Sofia menggeleng petanda bukan itu masalahnya.

Then?

“Dia ter- mengandungkan wanita lain.”

Jatuh rahang Jimin jadinya. Terkejut dengan pengakuan Sofia. Dia tak sangka playboy seperti Jungkook sudah jauh dari jalan yang betul.

Kalau buat ringan- ringan tak apalah.

Ini sampai mengandung dia buat?!

Kau biar betul Jebon?

So now, Sofia nak buat apa? You can't just let everything happen like that! Jungkook is your husband! Sofia patut pertahankan Jungkook!”

“Sofia yang nak dia buat macam tu. What can i do? Thats the only resolution.” balas Sofia. Jimin terduduk lemah dihadapan Sofia.

Dia menjadi sedih dan serba salah.

“Tapi penyelesaian tu akan buatkan hati Sofia sakit. Abang yakin Sofia dah mula sukakan Jungkook, tapi ego Sofia dah menebal. Sofia-”

I just want to teach him a lesson.

You call this a lesson?” soal Jimin. Sofia palingkan wajah.

Dia tahu, kalau bercakap pasal perasaan dengan Jimin, dia takkan menang.

A lesson that going to break your heart again?

“Jangan terlalu keraskan hati Sofia, you will hurt again.

“Macam mana dengan perasaan orang lain? Perasan wanita yang Jungkook selama ini mainkan? Is it okay for them?” balas Sofia.

Jimin terdiam.

“Abang tak kenal Sofia yang ni.”

.

Bersedialah dengan konflik yg agak 'menarik' wahai anda semua🙊

[👿]
Hai, sila tekan vote serta komen jika anda sudi.
Thank you❤
[💝]

[C] Love Hate | JJK ✓Where stories live. Discover now