Love Hate | 38
MIA duduk di kerusi restoran, menunggu si dia untuk datang. Setiap saat dia merasakan sesuatu yang tak kena.
Perutnya yang masih kempis dia sentuh. Jam dipergelangan tangannya dia lirik sekilas.
Lelaki ni sengaja nak mainkan aku ke apa? Desis Mia dalam hati.
Geram, dia sudah menunggu disitu hampir sejam, namun tak ada tanda- tanda lelaki itu akan datang.
“Hai, Mia. Maaf lambat. Jalan jammed tadi.” tegur seorang lelaki, serentak kerusi kosong dihadapan gadis itu dia tarik sebelum punggung dilabuhkan diatas kerusi.
“Banyaknya alasan!” protes Mia.
Tapak tangannya menyeluk beg tangannya lalu mengeluarkan sampul surat putih berisi duit itu dia berikan pada lelaki itu.
Berkerut dahi si lelaki jadinya.
“Apa ni?”
“Thank you sebab mengandungkan I.” kata Mia.
Lelaki itu tampak terkejut dengan ucapan Mia tersebut.
“Wait, awak mengandung? Kenapa tak bagitau saya awal- awal?” soal lelaki itu dengan nada teruja. Namun senyumannya pudar sebaik Mia memandangnya dengan pandangan jengkel.
“Awak tak gembira?”
“Sudah tentulah I gembira, because of you, I can claim this baby is Jungkook's baby. I beri you duit untuk you tutup mulut. Tolong jangan kacau I lagi.” kata Mia.
Lelaki itu menggeleng kecil.
“But why? Baby tu baby saya, kan? Saya ayahnya. Thats mean, you belong to me.” kata lelaki itu bersungguh.
Tapak tangan Mia diraihnya namun dengan pantas Mia menepis.
“Takkan dan takkan pernah. Hati I hanya untuk Jungkook. You kalau nak dibandingkan dengam Jungkook, its nothing!” perli Mia. Lelaki itu menunduk.
“Ya, tapi dia tak cintakan awak macam saya cintakan awak. Please Mia, tolonglah jangan macam ni. Saya boleh usahakan untuk dapatkan semua yang awak nak. Please marry me.” kata lelaki itu separuh merayu.
“Kahwin? Dengan you? Tolong berhenti berangan. You kena accept reality yang kita tak berjodoh.” kata Mia.
“I dah bagi you duit, jadi tolong jangan muncul depan I lagi-”
“Saya tak perlukan duit tu, Mia. I only need you.” lengan Mia ditarik namun sekali lagi gadis itu menariknya.
“Don't ever ever try to get near me again, Yunho.” kata Mia, dia menarik tangannya. Beg tangan diambil sebelum dia melangkah pergi dari situ.
Yunho melepaskan keluhan berat.
Dia cintakan Mia sepenuh hati, tapi sangka ini balasan yang dia dapat selepas dia hampir mencintai Mia separuh mati.
“Mia..”
“Why can't you understand that I love you so damn much?” soal Yunho seraya meraup wajahnya.
Geram dengan Mia.
Gadis itu tak pernah faham soal isi hatinya. Yang dia tahu hanyalah Jungkook! Jungkook! Jungkook!
Apa kurangnya dia dimata Mia hingga gadis itu lebih memilih Jungkook dari dirinya?
Dia tahu dia tak sekaya dan sesempurna Jungkook, tapi dia akan cuba untuk cintakan Mia sepenuh hati.
Susah sangat ke untuk awak faham, Mia?
.
Hehehe.
Yes, itu bukan anak Jungkook.
Jadi berjimbalah anda semua.
Dan hanya satu chapter saja hari ni sebab sha sepatutnya update double, tapi tak tahu macam mana chapter yg lain terdelete.
Grr.
Sha murka.
[👿]
Hai, sila tekan vote serta komen jika anda sudi.
Thank you❤
[💝]
YOU ARE READING
[C] Love Hate | JJK ✓
RomanceDapatkah seorang playboy seperti Jeon Jungkook mencuri hati gadis cantik namun dingin, Sofia Edler Park? Jatuh suka pada pandangan pertama itu normal untuk lelaki playboy seperti dia, tapi lama kelamaan dia menjadi ketagih untuk berjumpa dengan gad...