103 päivää ennen
Laitan pienen punaisen puhelinkopin oven kiinni. Laitan servietissä lukevan puhelinnumeron koneeseen ja asetan puhelimen korvalle. Puhelin tuuttaa muutaman kerran ennen, kuin Ellien iloinen ääni vastaa soittoon: "Hei". Hänen äänestä kuulee, että hän hymyilee.
"Hei, minä täällä. Jesper Gillers kahvilasta."
"Sinä! Olenkin kaivannut jo sinua." Ellie kuulostaa iloiselta.
"Minäkin olen kaivannut sinua." En ollut uhrannut tytölle ajatustakaan koko yhdeksänä päivänä.
"Haluatko tavata vaikka jossain?"
"Se olisi ihanaa. Missä neiti haluaisi nähdä?" Yritän olla imarteleva.
"Tiedätkö sen elokuvateatteria vastapäätä olevan kahvilan? Siskoni poikaystävä on siellä töissä."
"Se blondi, joka kiehnäsi siskossasi kiinni?"
"Juuri hän." Tuo naurahtaa.
"No nähdään siellä tunnin päästä." Yritän kuulostaa siltä, että hymyilisin.
"Nähdään vaan." Tiedän Ellien hymyilevän.
Lopetamme puhelun ja lyön puhelimen takaisin paikalleen. Laitan servietin takaisin taskuuni. Poistun puhelinkopista suunnaten matkani kohti baaria, jossa olen töissä. Katu on epätavallisen autio, mutta se on minun kannaltani vain parempi.
Kävelen baarin takaovesta sisään nilkuttaen vieläkin. Pukuhuoneiden yhteydessä työntekijöille on järjestetty suihku. Otan hyllyltä kauniisti viikatun valkoisen pyyhkeen, riisun vaatteeni ja menen vesisuihkun alle. Käännän veden kuumimmalle mitä saa. Vesi tuntuu polttavan ihoani ja se saa ihoni punertamaan, mutta se tuntuu ihanalle.
Käännän vielä suihkun lopuksi veden niin kylmälle mitä saa, jotta punoitus ihollani hellittäisi hieman. Suljen suihkun ja kuivaan itseni pyyhkeeseen. Asetan sen lantiolleni hameen kaltaisesti. Haen kassistani hammasharjan ja tahnan. Pesen hampaani vessan peilin edessä yrittäen samalla hävittää tummahkoja silmänaluksiani ajatuksen voimalla.
Puen ylleni puhtaat vaatteet. Valkoisen kauluspaidan ja mustat suorat housut. Jätän isäni takin kaappiini. Haron märkiä hiuksiani yrittäen saada ne kuivumaan.
Kävelen vielä baarin puolelle ja löydänkin Stanleyn tiskiltä juomassa jotain.
"Stanley, näytänkö säädylliseltä?" Levitän käsiäni hieman.
"Näytät, minne olet menossa?" Stanley kuulostaa kokoajan vain enemmän ja enemmän elämäänsä kyllästyneeltä.
"Treffeille." Sanon hieman huvittuneena.
"Onnea hei!" Whitney huudahtaa nurkastaan.
"Turpa kiinni siellä nurkkaryypyllä." Näytän leikkimielisesti keskisormea 13 vuotiaalle humaltuneelle tytölle nurkassa.
Saavun kahvilaan kymmenen minuuttia etuajassa. Ellie ei ole vielä paikalla. Näen kuitenkin kassalla sen vaaleahiuksisen pojan, joka oli silloin Ellien ja tämän siskon seurassa. Poika lukee lehteä, jonka etusivu näkyy suoraan minulle.
Lehdessä komeilee kuva Fritz Woltterista. Yllä lukee isoin lihavoiduin kirjaimin: "25 vuotias Woltter murhattiin ja ryöstettiin eilen illalla. Tekijä pääsi karkuun."
Kävelen nopein askelin kassalle ja osoitan etusivua sormellani sanoen: "Mikä tämä on?"
"Lehti." Poika sanoo kummaksuen.
"Ei, kun tämä uutinen." Pyöräytän silmiäni.
"Joku saksalainen mies ammuttiin kuoliaaksi eilen illalla. Tekijä pääsi karkuun, mutta sai luodin jalkaansa. Tekijä oli vissin joku noin parikymppinen jätkä. Just joku sun kaltainen." Poika sanoo tyynesti, kuin puhuisi huomisen säästä.
Nyökkään hieman ja nojaan tiskiin.
"Aiotko ottaakin jotain?" Poika kysyy.
"Odotan mun seuralaista. Ellietä." Mutisen.
"Aa, sähän oot se Ellien pikku paha poika." Poika ojentaa kätensä. "Eldon Sanger."
"Jesper Gillers." Kättelen Eldonia lyhyesti. "Sanoitko Eldon? Helvetin homo nimi." Naurahdan hieman.
"Joo o, en minä nimeeni voinut vaikuttaa." Eldon naurahtaa ja laittaa lehtensä pois.
Katson Eldonia. Eldon katsoo minua hymyillen hieman. Tuo kumartuu nojaamaan käsiinsä, jotka hän on tukenut tiskiin. Niin homolta kuin se kuulostaakin, kasvomme ovat vain noin viiden tuuman päässä toisistaan. Voisin hyvin suudella tuota tai hän minua. Sellaiseen homoiluun en kumminkaan lähde. Olen hetero. Toivottavasti on hänkin.
"No niin homot." Ellie naurahtaa heilauttaa kättään kasvojemme välissä.
Vetäydyn muutaman askeleen taaksepäin ja katson Ellietä, joka hymyilee huvittuneena vieressäni. Eldon on jäänyt kumaraan ja katselee nyt minua ja Ellietä.
YOU ARE READING
kylmäverinen
RomanceRakastuin hellään kosketukseen, suudelman pehmeyteen, huulten hipaisuun. Sinua kohtaan en osaa silti tuntea. Kuinka haluaisinkaan tuntea: rakastaa palavasti, ikävöidä epätoivoisesti, vihata raivoisasti. Kunpa joku rikkoisi tämän jäätävän kylmyyden s...