68 päivää ennen
En voi uskoa sitä mitä näin. En voi uskoa sitä mitä he tekivät. Sitä mitä he aikovat tehdä Ellielle, jos en suostu. Minä vain katsoin siinä uskomatta silmiäni, kun Whitney kuoli, kun hän lakkasi rimpuilemasta, kun hänen katse muuttui tyhjäksi. Hän oli vasta kolmetoista ja he vain tappoivat hänet. Hirttivät hänet pakolla. He uhkaavat tehdä saman Ellielle. Ei. He eivät saa. En anna.
"Joo! Minä suostun. Kunhan saatana päästätte Ellien tältä helvettiin." Huudan naiselle edessäni.
Naisen suu leviää virneeseen ja hän heilauttaa mustat hiuksensa sivulle.
"Teit oikean päätöksen Jesper." Hän katsoo minua mustilla silmillään. Täysin samanlaisilla silmillä kuin omani.
Nainen irroittaa käsiraudat ranteistani. Vapaus. Nainen laskee raudat pöydälle ja ojentaa kätensä kättelyyn. Hieraisen vielä ranteitani rauhassa rikkoutuneen ihon takia, ennen kuin tartun tuon kalpeaan ja luisen siroon käteen.
"Mukavaa, että liityt meihin. Nimeni on Juliet. Olen tukihenkilösi, jos joku askarruttaa. Se kuitenkaan ei luultavasti sinun kohdallasi tule tarpeen." Juliet niminen ämmä hymyilee asiallisesti.
Vedän käteni takaisin itselleni ja naurahdan. "Juliet, where's your Romeo?"
"Ei minulla ole sellaista." Julietin ääni muuttuu hieman kireämmäksi.
"No miksi vitussa?" Kysyn samalla, kun kiinnitän pöydältä ottamaa puukkoani takaisin vyöhöni.
"Koska olen Gillers." Juliet vastaa totisesti.
Jähmetyn siihen paikkaan. Yhtäkkiä tuntuu kuin kaikki palapelin palaset loksahtaisivat paikoilleen. Hänellä on mustat silmät ja hiukset, niin kuin kaikilla Gillerseillä. Hän ei koskaan sano sukunimeäni, koska se on myös hänen omansa. Hän oli niin innoissaan satuttamassa minua, koska minä olen se joka murhasi isänsä. Toisen Gillersin.
Käännän katseeni hitaasti tuohon. "Gillers?"
"Kyllä. Olen isäsi Marvinin pikkusisko." Juliet hymyilee vittumaisesti, kuin ei haluaisi olla sukua minulle. En kyllä haluaisi minäkään, mutta noh.
No voi vittu, olen tappanut hänen veljensä. Ei ihme että vitutti.
Nyökkään ja puen metsästystakkini päälleni. Laitan aseeni povitaskuun. Kohotan katseeni takaisin tätiini ja katson tuota kylmästi.
"Olet paha mies Jesper. Olet aina ollut. Siitä ei pääse yli eikä ympäri."
Pyöräytän vain silmiäni.
"Mutta me tarvitsemme sinun kaltaisiasi." Juliet sanoo ja lähtee kävelemään käytävillä. Oletan, että minun kuuluu seurata, joten seuraan.
Juliet esittelee minulle rakennusta. Vangeille tarkoitetut paikat ovat oikeastaan aika pienet, vaikka ensin luulin paikkaa yhdeksi isoksi vankilaksi. Muualla on lähinnä yhtä isoa baaria. Alkoholia on paljon, mutta kukaan ei vaikuta olevan kaatokännissä. Tilaa valaisevat kattoon kiinnitetyt violetit led valot. Reunassa on iso lava. Pari stripparia tekevät työtään lavan reunoilla olevilla tangoilla. Seinään lavan takana on maalattu iso valkoinen pääkallo.
Juliet vie minut kättelemään muutamaa mukamas tärkeää ihmistä.
Tummahiuksinen arviolta kolmekymppinen mies ojentaa kätensä minulle ja sanoo hymyillen kirkkaasti: "Jeesus Kristus, hauska tavata vihdoin."
Kättelen tuota. "Olen Jesper, en Jeesus. Sekoitit minut ja sen parrakkaan puliukon."
"Jumalan poikia molemmat." Mies virnistää huvittuneena ja palaa mukavaan asentoonsa tuolillaan.
"Jeesus ei tapa Jumalaa, mutta niinkuin läheltä liippasi."
Mies naurahtaa ja kääntyy jälleen katsomaan strippareita.
Mikä perverssi.
Juliet kumartuu lähemmäs minua, niin että voi sanoa musiikin yli: "Ne kolme odottavat sinua jo. Mennään." Hän lähtee kävelemään kohti baarin nurkassa olevaa ovea. Lähden seuraamaan häntä.
"Kolme?" Kysyn ihmeissäni kun vihdoin saavutan tuon.
Juliet ei vaivaudu vastaamaan vaan avaa oven minulle. Ovi johtaa ulos. Kauempana näkyy seisovan kolme hahmoa. Kaksi tyttöä ja yksi poika. Mitä vittua Eldon täällä tekee?!
Astun ulkoilmaan ja vasta silloin tajuan, kuinka tunkkaista sisällä oli ollut. Hengitän raitista ilmaa kävellessäni kädet taskussa kohti noita.
Ellie huomaa minut ensimmäisenä, Eldon toisena ja Ellien sisko vasta, kun saavun paikalle. Ellie hymyilee minulle.
"Mitä te odotatte? Jeesuksen toista tulemista?" Kysyn ja haron hiukseni taakse.
"Enemmän kylläkin Jesper Gillersin toista tulemista" Eldon virnistää.
YOU ARE READING
kylmäverinen
RomanceRakastuin hellään kosketukseen, suudelman pehmeyteen, huulten hipaisuun. Sinua kohtaan en osaa silti tuntea. Kuinka haluaisinkaan tuntea: rakastaa palavasti, ikävöidä epätoivoisesti, vihata raivoisasti. Kunpa joku rikkoisi tämän jäätävän kylmyyden s...