08 Eton & Syah

1.4K 55 2
                                    


#Di dalam kelas

        Azz merupakan  seorang  pelajar jurusan Mass Comm dan di dalam kelas,  Azz mempunyai  dua sahabat iaitu Siti Zaiton Binti  Bahrin dan Alam Syah Bin Anwar atau pun mereka berdua lebih dikenali sebagai Eton dan Syah.Mereka di katakan agak rapat dengan  Azz kerana mereka berdua tahu akan kebolehan Azz.

       Eton  merupakan sahabat yang di kenali oleh  Azz semasa  sekolah menengah lagi, sama kelas

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

       Eton  merupakan sahabat yang di kenali oleh  Azz semasa  sekolah menengah lagi, sama kelas. Dari situ Eton dan Azz mula rapat dan Azz mengenali Syah pula semasa orientasi  tahun pertama mereka masok ke Universiti.
   
       Eton merupakan  seorang  yang sporting  dengan sahabat nya dan mengetahui yang Azz sorang PLU. Eton tak pandai memasak  tapi dia join kelab kulinari  bersama Azz hanya di sebab kan dia ingin belajar memasak dan di sebabkan seorang lelaki bernama 'Safwan Bin Jamil',  atau lebih di kenali  sebang Abang  Wan. Dia merupakan  ketua  kelab kulinari, kehebatan memasak dalam kulinari Abang Wan tiada tandingan nya dan seorang  yang tegas dan handsome,  ini yang membuat kan ramai gadis di University  tertarik dengan Abang Wan yang 'charming' itu  termasok Eton.

      Manakala  Syah pula,  seorang  yang jenis suka bercakap melulu tanpa  berfikir dan suka aktiviti  yang lasak, Syah menyertai kelab Bola Sepak  Universiti sama dengan  si Azim,  Syah suka mengusik Azz dengan  Azim dan suka sangat bergaduh  dengan  si Eton,  kalau tak gadoh sehari  memang tak sah,  tapi merka sekadar bergaduh manja, Azz yang selalu jadi orang tengah antara merela berdua.

        Selesai  sahaja  kelas, "Eton,  petang ni ada perjumpaan  kelab  kan, Eton pergi tak?", tanya Azz sambil memaling ke belakang memandang ke arah meja Eton, "Eh, pergi lah,  rugi kalau tak pergi nanti  xdapat lah aku nak jumpa Abang Wan", jawab Eton.  "Ishh ngko ni gatal, perempuan tak elok menggatal tau,  nanti tak laku", perli Syah terhadap Eton. "Eh ko ni suka hati aku lah, sibuk je ko ni,  ko tak de perjumpaan kelab ke Mangkuk Tandas?",  Ujar Eton menjawab Syah.  "ehh perempuan ni,  aku ada latihan bola sepak nanti", jawab Syah.  "Sudah..!",  Azz melerai pergaduhan mereka berdua, "Jom pergi lunch, Azz lapar dah ni", ujar Azz  lagi. Mereka beredar dari kelas menuju ke kedai makan di campus.

      "Azz, Eton,  korang terus gerak ke lepas makan ni?",  tanya Syah  sambil menguyap ngunyap makanan yang penuh dalam mulut  nya. "Ish,  budak ni, nak cakap cuba telan dulu makanan tu,  kite orang gerak jam 2.45 petang  macam tu", jawab Azz.  "Aku lepas makan kena gerak terus,  ada taklimat dari pengerusi kelab bola sepak",ujar Syah lagi.  Dalam 2,3 hari ni semua kelab membuat perjumpaan untuk berbincang  mengenai aktiviti  minguan sukan yang  akan di anjur kan minggu depan.

        Sehabis sahaja mereka mengabis kan makanan  mereka,  Syah terus mengangkat punggung nya dari kerusi dan terus menyambar beg nya untuk menuju  ke perjumpaan  kelab bola sepak. "Gais,  aku gerak dulu  takut lambat pulak nanti kena penalti", ujar Syah terus berlalu pergi.

#Perjumpaan  Kelab Kulinari

        Jam menunjukkan  pukul 2.40 petang, "Eton, jom lah kita gerak, lambat pulak nanti", pelawa Azz.  "Jom lah,  aku pun tak sabar nak jumpa  Abang Wan", jawab Eton. "eeer,  betol kata Syah,  gatal la Eton ni,  hahaha",  perli Azz sambil ketawa kecil."Aku bukan gatal,  peminat je",  jawab Eton lagi sambil tersengih sengih.

      Setiba nya di bilik  kelab Kulinari, Kelihatan  Abang Wan sedang menyusun dokumen di rak di penjuru bilik. Kelihatan  juga beberapa ahli kelab sudah sampai. Tanpa  melengah kan masa,  Eton dan Azz  memgambil tempat  di meja hadapan sekali.

       "Semua  ahli kelab sudah sampai ke? Ok lah kita mula kan taklimat singkat dari saya, memandang kan minggu depan  merupakan minguan sukan university, kita akan agak sibuk sikit minggu depan,  saya akan agih kan tugas masing masing,  ada yang jaga booth jualan kelab kita,  ada yang sedia kan makanan  untuk kelab lain dan sebagai nya. Sesetengah kelab di Universiti ini telah buat tempahan makanan untuk kelab mereka semasa minguan  sukan. Duit  yang masok akan di salur kan kepada kelab kita  dan sedikit  upah  untuk  kerja keras kamu semua", ujar Abang Wan selaku pengerusi kelab.

          "Abang Wan body  dah lah tegap,  pakai pulak baju putih  fit. Nampak pulak puting tu", ujar Eton dalam hati. Eton  tidak menyedari  bahawa lengan  nya bersentuhan dengan lengan Azz. Azz tersenyum senyum sendirian menahan  gelak mendengar suara hati Eton tersebut. "Ehh,  Azz,  ko dengar  ea?", ujar Eton  lalu mengalih lengan  nya dengan pantas  dari Azz membuat muka malu.

       Habis sahaja perjumpaan  kelab Kulinari, Azz melulu keluar tidak tahan untuk  ketawa besar, di ikuti  si Eton ketawa  malu di perli oleh Azz. "Haahhaahaa,  Eton Eton,  puting lelaki pun ko perati ea?",  ujar Azz sambil  ketawa. "Alaaa,  sudah lah,  malu lah,  hahaa", balas Eton.  "Okay okay,  lepas ni nak pergi tengok  Syah berlatih main bola sepak kat padang tak?",  tanya Azz.  "Eh,  boleh  jugak,  jom",balas  Eton  lagi.

     Setiba nya di padang bola sepak, kelihatan  Syah melambai dari jauh melihat kedatangan dua sahabat  nya itu. Azz dan Eton mengambil  tempat duduk untuk  melihat ahli ahli kelab bola sepak sedang berlatih."Best kan cuci mata ni?",  ujar Eton sambil senyum  lebar."Azz, aku perati  je ko dari tadi duk perati si Azim tu, jangan  jangan ko syok kat dia jugak  ea,  aku tau la dia memang syok kat ko", ujar  Eton  lagi.  Azz hanya  mendiam kan diri sambil tersenyum.

       Beberapa minit  kemudian kelihatan  Syah berlari ke arah mereka dalam keadaan  berpeluh. "Adoh penat,  Eton mintak air mineral", ujar Syah yang kelihatan  keletihan. "Nah,  nasib aku memang ade beli lebih untuk ko tadi", ujar Eton. "Azz ko lepak kat padang ni nak tngok  si Azim tu kan?", perli Syah terhadap  Azz. "Eh tak lak lah,  memandai je", jawab Azz.  "Betol lah tu  dari tadi aku tengok  si Azz ni perati gerak geri si Azim tu,  tengok telinga dia dh merah,  malu la tu", ujar Eton. "Syah dah habis  training  ka?", tanya  Azz cuba menukar topic. "Nak  tukar topic  la tu,  aku rehat lah,  k lah aku balik  training dulu,  Eton thanks  bagi air ni", ujar Syah terus berlari  ke padang untuk memulakan training  nya semula........  (bersambung)
     

Azz & AzilWhere stories live. Discover now