17 Dimanakah Azz?

766 39 6
                                    

   Selesai sahaja mandi, Azim  menyedari Azz belom lagi balik dari keluar ke kedai."Lama jugak si Azz ni keluar pergi kedai?", ujar Azim dalam hati.Tanpa membuang masa, Azim terus mengelap badan nya yang masih basah selepas mandi dan terus menyarung kan baju. Usai berbaju, Azim kembali ke katil dan menyambar laptop nya yang sedang di charge di meja study nya untuk membaca komik online bagi meluangkan masa yang ada.

     Setelah hampir 2 jam  Azim membaca komik nya, fikiran nya kembali mengenang kan Azz yang dari tadi ke kedai membeli barang tidak balik balik lagi, lalu Azim menyambar hanfone nya yang terletak di sisi katil dan terus mendail nombor Azz

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

     Setelah hampir 2 jam  Azim membaca komik nya, fikiran nya kembali mengenang kan Azz yang dari tadi ke kedai membeli barang tidak balik balik lagi, lalu Azim menyambar hanfone nya yang terletak di sisi katil dan terus mendail nombor Azz. "Tutttt,Tutttt,Tutttt, ada bunyi tapi tak di jawab?" ujar Azim lagi. Azim coba untuk membuat pangilan lagi, setelah 5 kali mencuba, masih tiada yang menjawab.

        Azim merasa tidak sedap hati, dan merasa sesuatu yang berlaku.Tanpa melengah kan masa, Azim terus bangkit dari katil dan terus menerkam tombol pintu bilik untuk keluar menuju ke blok hostel bilik Azil kerana Azim tidak menyimpan no Azil.Setiba nya di sana, Azim terus mengetuk pintu bilik Azil dengan nafas yang termengah mengah.

        "Haa, Azim? ada apa datang bilik aku". Azil membuka daun pintu bilik lalu bertanya kepada Azim sambil mengangkat kedua belah kening kehairanan melihat Azim di depan pintu."Azz ada dekat ko tak?, aku kol dia dari tadi tak di jawab, sebelum keluar dia ada cakap nak ke kedai sekejap beli barang, sampai sekarang tak balik balik, dah nak dekat 2 jam lebih dah ni, kedai tu bukan nya jauh sangat pun", jelas Azim tercungap cungap.

    "Azz tak ada dengan aku, mesti ada sesuatu berlaku ni, kejap aku try kol dia", jawab Azil lalu mengeluarkan hanfone di dalam kocek seluar nya dan terus membuat panggilan ke atas nombor Azz, namun sama seperti Azim masih tidak di jawab."Azil, aku rasa semua ni mesti ada kaitan dengan Faris, sebab sebelum Azz keluar tadi dia ada sembang dengan aku pasal Faris",ujar Azim lagi

       "Coba ko kol Faris pulak", pinta Azim.Tanpa melengah kan masa, Azim terus mengeluarkan hanfone nya dalam kocek dan terus membuat panggilan ke atas Faris.Ternyata dugaan nya memang betul, Faris telah menjawab panggilan Azim namun suara Faris agak lain ,kasar dah agak ganas dengan nada yang marah."Azz ada dengan aku, kalau nak dia selamat bawa Azil datang ke sini, nanti aku bagi location", ujar Faris.Belum sempat Azim menjawab, panggilan telah diputus kan oleh Faris.

      "Betol, Azz memang ada dengan Faris,tapi dari cara Faris cakap tadi seperti dia bukan Faris yang aku kita kenal, suara nya ganas dan kasar ,dia juga mengugut untuk mencederakan Azz jika Azil tidak ke sana, dia ada send location", ujar Azim. "Jom kiata ke sana sekarang",terus Azil mengunci pintu bilik dan terus menuju ke location yang di hantar oleh Faris.

    Selang beberapa langkah berjalan mereka berdua terserempak dengan Hadi yang sedang membawa bungkusan makanan untuk Azil

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

    Selang beberapa langkah berjalan mereka berdua terserempak dengan Hadi yang sedang membawa bungkusan makanan untuk Azil."Eh korang nak kemana ni? Azil, Hadi ada bawa makanan ni?", tanya Hadi dengan kehairanan.Azim menjelas kan kepada Hadi segala nya dan tanpa berfikir panjang Hadi turut mengikut mereka menjejaki Faris kerana Hadi bimbang kan keselamatan Azil.

    Setelah hampir dua jam perjalanan menuju ke location yang di hantar oleh Faris, Azil mula menyedari bahawa jalan yang mereka lusuri  itu merupakan jalan ke tempat asal keluarga Azz dan Azil, tempat lahir mereka, dan di penghujung location tersebut telah membawa mereka ke satu tempat yang sangat tidak asing lagi bagi Azik, iaitu rumah lama keluarga mereka yang telah lama di tinggal kan.

   Kelihatan keadaan rumah tersebut telah usang dengan sekeliling nya telah ditumbuhi oleh rumput liar dan pokok liar dan kelihatan agak seram juga.Azil melihat sekeliling dengan mengeleng kan kepala nya."Azil, kenapa?", tanya Hadi. "Kalau Hadi dengan Azim nak tahu, rumah ini dahulu merupakan rumah kediaman keluarga kami dulu". ujar Azil."Oh, betol ka? rumah ni lama sangat di tinggal kan nampak seram aku tengok", balas Hadi lagi.

     Hari semakin gelap dan dengan tiba tiba obor obor yang terpasang di sekeliling rumah menyala dengan sendiri nya.Dengan terkejut nya mereka dengan keadaan tersebut masing masing memandang sekeliling rumah.Mereka memasuki rumah tersebut dan satu suara kedengaran membuat mereka sangat terkejut sekali lagi. Suara tersebut memberitahu mereka dengan nada yang mengusik dan garau agar menyusuri jalan yang di pasang dengan obor obor sehingga ke ke kawasan belakang rumah tersebut menyelusuri jauh ke hutan sehingga tib ake satu kawasan yang luas yang penuh dengan pokok pokok pisang di sekeliling.

       Nun jauh di samaran cahaya malap kelihatan satu susuk tubah yang sedang berdiri, dan ternyata susuk tubuh tersebut adalah Faris dengan wajah bengis nya dan mata merah.Lantas Azim menanyakan kepadanya tentang keberadaan Azz namun dia dibalas dengan kasar oleh Faris.Faris kelihatan sangat laian dan Azil menyedari bahawa  minda dan jiwa Faris sedang di kuasai oleh suatu entiti seperti yang pernah berlaku sebelum ini.

     Faris masih enggan memberitahu tentang keberadaan Azz.Dengan keadaan Faris yang agak ganas seperti mahu menyerang namun, jauh dari sudut hati Faris masih lagi jiwa Faris yang mampu mengawal badan nyakembali. Oleh itu, Azil cuba untuk meyakin kan Faris supaya melawan entiti yang mengawal nya selama ini."Faris, aku tahu kau masih di dalam sana, tolong cuba untuk melawan, aku tahu kau mampu buat, aku dapat merasa kan. yang Faris masih lagi mahu mengawal kembali badan kau, jadi kuat kan semangat untuk melawan", ujar Azil.

     Faris seperti menggelupur kesakitan dengan suara nya seperti dalam kesakitan,selang beberapa saat dia kembali menjadi ganas.Tiba tiba, kepulan asap putih menebal menyelubungi kawasan tersebut beserta dengan hilaian ketawa dengan nyaring sekali..

(Bersambung, apakah yang akan terjadi seterus nya,apa akan terjadi dengan Faris dan Azz? Tunggu di chapter seterus nya, stay tune)

Azz & AzilWhere stories live. Discover now