Tiba tiba, kepulan asap putih menebal menyelubungi kawasan tersebut beserta dengan hilaian ketawa dengan nyaring sekali dan Faris menjerit seperti orang kesakitan kerana dia sedaya upaya untuk melawan entiti yang mengawal diri nya selama ini sehingga suatu masa dia rebah kelemahan ke tanah.
Selang beberapa saat kemudian, satu lagi sosok tubuh hitam kelhatan dari samaran kepulan-kepulan asap dan sosok tubuh yang misteri itu hilang semula dalam beberapa saat.Kemudian Faris yang rebah kelemahan di tanah dengan pelahan mulai bangun namun badan nya masih lemah.Faris berjaya melawan entiti yang mengawal minda dan badan nya selama ini dengan bantuan Azil.
"Faris, ko okay?", tanya Azil sambil memerhati gerak geri Faris. Faris mencuba untuk membangun kan diri nya sambil mengangguk kepala dengan pertanyaan Azil dan tangan sebelah memeluk tubuh nya yang kesakitan.Tanpa berfikir panjang Mereka mendekati Faris untuk memeriksa keadaan nya.
"Hadi,aku mintak tolong ko bawa Faris keluar dari kawasan ini, dia masih lemah ni", ujar Azil sambil menolong Faris bangun."Okay, Faris ,jom.. Eh, Azil, Azim, hati hati".Hadi terus membawa Faris keluar dari situ.
"Azim sekarang tinggal kita berdua sahaja di sini, aku nak ko alert dengan keadaan sekeliling", ujar Azil sambil menepuk bahu Azim. "Iya, ko pun sama, aku dapat rasa sesuatu sedang memerhati gerak geri kita di balik kepul kepulan asap .
Azil dan Azim terus memandang sekeliling dengan mata yang liar mencari keberadaan Azz.Selepas beberapa minit, kelihatan satu sosok tubuh manusia yang sedang duduk di kerusi sambil tangan nya diikat kebelakang dan mata nya di tutup.Ternyata kelibat sosok tersebut adalah Azz."Azil tu, Azz", ujar Azim. "Azz", jerit Azil cuba untuk memanggil adik nya yang dalam keadaan tidak sedar kan diri.
Di sebalik kepulan asap di belakang Azz, kelihatan 2 cahaya seperti sepasang mata merah saga menyala telah menghenti kan langkah Azil dan Azim untuk mendekati Azz.Kemudian satu suara yang agak mengeri kan berkata ,"Azil, aku telah lama menunggu kedatangan mu", ujar suara tersebut yang telah memecah kesyunyian suasana.
Azim tergamam melihat satu sosok tubuh yang besar keluar dari kepulan asap dan semakin mendekati Azil dan Azim.Dengan sekali hayunan tangan makhluk berbadan besar dan berbulu hitam lebat itu melemparkan tubuh badan Azim ke tepi meyebab kan Azim pengsan tidak sedar kan diri.
"Sial..! siapa ko? apa yang ko mau?" jerit Azz menengking makhluk tersebut.Dengan hanya tesenyum sini makhluk tersebut pelahan lahan menghilangkan diri nya sekali lagi di dalam kepulan asap.Tanpa melengah kan masa, Azil mendekati Azz yang sedang tidak sedar kan diri tangan nya diikat ke belakang di kerusi. "Azz..! bangun", ujar Azil sambil menampar manja pipi Azz.Tidak lama kemudian Azz tersedar dan lantas bertanya," abang? apa yang terjadi? kita kat mana ni?", tanya Azz dengan kebingungan.
Azz menjelaskan segala nya kepada Azz bagaimana dia boleh berada di situ dan apa yang terjadi kepada nya."Jom bangun, bawa Azim sekali keluar dari sini sebelum makhluk tu muncul kembali", ujar Azil sambil mengangkat Azz.
"Korang nak ke mana tu?", sekali lagi suara makhluk itu bersuara dan susuk tubuh nya yang besar muncul kembali di hadapan mereka . Azz dan Azil tergamam terkejut dengan kemunculan makhluk tersebut yang cuba menahan mereka untuk keluar dari situ.
" Aku telah arah kan Faris untuk menuntut syarat ke tiga yang telah aku tetap kan kepada ayah mu suatu ketika dahulu, namun dia gagal untuk melaksanakan tugasan tersebut. Dengan ini aku harus melaksanakan nya sendiri tetapi.." Makhluk itu menghenti kan ayat nya lalu ketawa.
" Tetapi apa?" tanya Azz. "Tetapi aku mahu kedua dua nyawa kamu dan dengan ini lengkap lah syarat ke tiga yang aku tetap kankepada ayah kamu berdua dahulu", jawab makhluk itu lagi.
Azz dan Azil saling berpandangan sesama sendiri dengan perasaan yang bercampur baur, marah, takut dan sedih dengan kata kata makhluk tersebut. Azz dan Azil menarik nafas dengan laju dan saling bergengaman tangan.
Makhluk tersebut langkah demi langkah cuba untuk mendekat kan diri kepada mereka berdua dan Azz serta Azil turut mengundur kan langkah untuk mengelak di hampiri oleh makhluk tersebut.Dengan tiba tiba langkah makhluk tersebut terhenti dan melemparkan senyuman sinis dan dengan pantas dia mencuba untuk menyerang Azz dan Azil.
Namun serangan makhluk tersebut berjaya di pintas dengan kekuatan yang di hasil kan oleh pasangan kembar tersebut seperti yang pernah berlaku semasa kejadian letupan di kampus tempoh hari, mereka berdua mampu menghasil kan satu perlindungan dari tenaga dalam an mereka berdua dan ia berjaya menolak makhluk tersebut sehingga terpelanting jauh.
Kelebihan yang dihasil kan oleh Azz dan Azil itu tidak mampu bertahan lama kerana semakin lama mereka menghasil kan kuasa tersebut semakin banyak ia menyedut tenaga badan mereka.Azz dan Azil semakin lemah dan pertahanan mereka juga turut semakin berkurang.
Dengan sekali libas, Azz dan Azil terpelanting jauh oleh serangan makhluk tersebut dari belakang."Azz, bangun!", Azil cuba untuk membangun kan adik nya yang juga turut cedera akibat serangan makhluk tersebut. Dengan keadaan yang lemah Azz dan Azil cuba untuk kembali bangun dan satu cahaya terpancar dari badan mereka."Abang, loket kita", ujar Azz sambil memegang loket yang di bagi oleh ibu mereka....
(Bersambung.kenapa loket yang di berik kan oleh ibu mereka menyala? Apa kah yang akan berlaku seterus nya? Mampu kah Azz dan Azil melawan makhluk tersebut?)
YOU ARE READING
Azz & Azil
Mystery / Thriller'Azz&Azil (Azzazil) merupakan kisah romance, mistis dan sedikit aksi, terdapat maksud dan kisah tersendiri di sebalik nama pasangan kembar tersebut. Azz & Azil merupakan sepasang kembar yang mistery, (akan di cerita kan pada chapter 2 or 3 n...