19 Batu Permata

754 40 8
                                    

       Dengan keadaan yang lemah Azz dan Azil cuba untuk kembali bangun dan satu cahaya terpancar dari badan mereka."Abang, loket kita", ujar Azz sambil memegang loket yang di bagi oleh ibu mereka.Azz dan Azil dapat merasakan tenaga yang kuat mengalir dari batu permata loket yang di pakai ke badan mereka berdua. Dengan kekuatan tenaga yang mereka berdua ada, mereka berdua segera bangun dan cuba untuk melawan balik makhluk tersebut.

 #Flashback (Asal usul Batu permata)20 tahun yang lalu

      Pak Yazid terbangun dengan nafas yang laju dari tidur akibat  terjaga dari lamunan mimpi."Mimpi rupa nya, tapi ada kah mimpi tersebut betol?", ujar Pak Yazid sendirian memikirkan mimpi yang baru sahaja di alami nya dan dia perasan tangan nya sedang menggengam sesuatu dan dengan pelahan dia membuka genggaman tersebut, ternyata dia sedang menggengam dua butir batu permata yang berwarna merah (Delima) dan biru (Nilam). Puan Munirah turut terbangun oleh pergerakan suami nya yang tidur di sisi nya bangun dengan mengejut."Abang, kenapa?", soal Puan Munirah melihat suami nya bangun dengan bernafas dengan laju.

      "Tak da pa pa, abang cuma mimpi buruk saja", balas Pak Yazid dengan pertanyaan Puan Munirah.Dia enggan memberitahu perihal mimpi nya yang sebenar. Beberapa minit nafas Pak Yazid kembali normal, dia mula membaringkan kembali badan nya di katil untuk kembali tidur, namun mata nya enggan melelap kan mata memikirkan mimpi nya tadi. 

      Di dalam mimpi tersebut, dia telah di datangi seseorang yang mengenakan jubah putih dan menyerah kan  dua butir batu permata iaitu batu permata Nilam dan batu permata Delima. Menurut sosok  yang mengenakan jubah putih tersebut, batu permata tersebut merupakan bukan batu permata biasa, ia mempunyai kuasa untuk melawan entiti jahat.

      Menurut sosok yangmengenakan jubah itu lagi, dia mengatakan harus mengunakan batu permata itu sebaik mungkin dan batu permata tersebut bukanlah berasal dari dunia manusia namun batu permata tersebut berasal dari dunia bunian dan  sosok berju...

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

      Menurut sosok yangmengenakan jubah itu lagi, dia mengatakan harus mengunakan batu permata itu sebaik mungkin dan batu permata tersebut bukanlah berasal dari dunia manusia namun batu permata tersebut berasal dari dunia bunian dan  sosok berjubah itu juga merupakan penjaga salah sebuah pintu bunian.

        Di dalam mimpi tersebut, Pak Yazid bertanya lagi, "tapi kenapa engkau memberi kan batu permata ini kepada aku dan apa tujuan mu sebenar nya?", ujar Pak Yazid. " Dari dulu aku telah perhati pergerakan kamu dan keluarga mu, aku tahu suatu hari nanti keluarga kamu akan menimpa masalah besar akibat perjanjian yang kamu buat dengan makhluk yang pernah kamu jumpa dahulu.Tujuan aku memberi batu permata ini kepada kamu bukan untuk hanya menolong kamu malah bagi membantu keturunan kami untuk menghapuskan makhluk tersebut. Makhluk tersebut merupakan musuh utama keturunan bunian dan dia acap kali telah merosakan kehidupan kami di dunia bunian", ujar sosok berjubah putih itu kepada Pak Yazid dan dengan pelahan dia menghilangkan diri dari kegelapan dan jeritan Pak Yazid ,"Tunggu !!!", menyebab kan dia terjaga dari mimpi.

    Beberapa hari kemudian, Pak Yazid masih mengenangkan mimpi tempoh hari, " jika benar batu permata itu mempunyai kuasa untuk melawan makhluk tersebut, sebaik nya aku harus memikirkan tentang keselamatan anak anak aku dahulu", bebel Pak Yazid sendirian. Tanpa berfikir panjang menjadi kan batu permata itu menjadi dua buah loket untuk di beri kan kepada Azz dan Azil dan loket itu akan menjaga keselamatan mereka berdua dari makhluk tersebut dan loket batu permata itu di pakai oleh Azz dan Azil sekarang.

#Kembali ke masa sekarang

        Melihat batu permata loket yang di pakai oleh Azz dan Azil menyala dengan kuat, makhluk tersebut terhenti langkah nya dan tergamam dengan beliakkan mata nya yang besar.Ternyata segala kelemahan makhluk tersebut mampu di lawan oleh mereka berdua dengan tenaga yang di hasil kan oleh batu permata tersebut.

Ternyata segala kelemahan makhluk tersebut mampu di lawan oleh mereka berdua dengan tenaga yang di hasil kan oleh batu permata tersebut

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

    Azz dan Azil kembali bangkit bangkit dan menggengam tangan masing masing. Mereka berdua dapat merasakan tenaga yang kuat dari batu permata tersebut untuk melawan makhluk tersebut. Dari jauh makhluk tersebut mendenggus dengan kuat dan amarah kerana kekuatan tenaga yang di hasilkan oleh Azz dan Azol. Dengan tangan sebelah mereka berdua menggenggam batu permata di loket masing masing, tiba tiba angkin yang kuat meniup di sekitar kasawan beserta dengan guruh dan kilat.

        Dengan pantas sekali, makhluk tersebut sedaya upaya cuba untuk menyerang mereka berdua  namun pergerakakan makhluk tersebut berjaya dipintas dengan tenaga yang di hasilkan sangat kuat oleh gabungan kuasa pasangan kembar tersebut.

     Namun makhluk tersebut tidak putus asa untuk menyerang mereka berdua sekali lagi. Kali ini, pergerakan makhluk tersebut terhenti  batu permata Biru yang di pakai oleh Azz   memancar kan cahaya biru dan terus menyerang makhluk tersebut menyebabkan pergerakan nya terhenti dan dia seolah oleh terkunci pergerakan nya membuatkan makhluk tersebut lemah. Selang beberapa saat kemudian, Baru permata merah yang di pakai oleh Azil pula memancar kan cahaya merah ke arah makhluk tersebut dan kali ini, menyebabkan makhluk tersebut sperti kesakitan dengan serangan tersebut menyebabkan nya jatauh ke tanah terkulai kelemahan.

       "Azz habiskan", ujar Azil,  sambil mereka berdua menggangukkan kepala memahami isyarat yang di beri kan. Azz dan Azil menggunakan sepenuh tenaga mereka dengan gabungan kekuatan batu permata Nilam da Delima yang di pakai oleh mereka telah berjaya menumpaskan makhluk tersebut. Makhluk tersebut terkulai kelemahan di tanah dan akhir nya dia seperti terbakar dengan sendiri nya dan akhir nya dia hilang dari pandangan mereka berdua manjadi debu debu yang jatuh ke tanah. Angin kuat telah meniup kuat debu debu tersebut.

         Azz dan Azil turut terduduk ke tanah kegembiraan kerana berjaya mnumpas kan makhluk tersebut.Mereka berdua menarik nafas dengan laju dan saling berpandangan sesama sendiri. Beberapa saat kemudian, batu permata yang di loket yang di pakai oleh. mereka berdua dengan tiba tiba pecah dengan sendiri nya dan akhirnya turut menjadi debu lalu beterbangan ke udara di tiup angin........

(Bersambung,Azz dan Azil berjaya menumpas kan makhluk tersebut,apa yang terjadi seterus nya dengan kehidupan mereka, stay tune untuk last chapter iaitu chapter 20)

         

Azz & AzilWhere stories live. Discover now