20 / Finale : Back to normal?

929 47 23
                                    

           Azz dan Azil menjerit dengan sekuat hati melepaskan segala tenaga bagi melawan makhluk tersebut yang kelihatan semakin kelemahan dan akhir nya ia berjaya ditumpaskan .Makhluk tersebut terkulai kelemahan di tanah dan akhir nya dia seperti terbakar dengan sendiri nya dan akhir nya dia hilang dari pandangan mereka berdua manjadi debu debu yang jatuh ke tanah lalu berterbangan di tiup angin kuat dengan tiba- tiba.

 #10 minit sebelum

  Faris dan Hadi mendekati kereta yang di pakai oleh mereka  dan kelihatan Faris telah sedar dari pengsan namun masih kelihatan agak lemah.Nun dari jauh Hadi lantas memaling kan kepalanya dan turut di ikuti oleh Faris, mereka berdua menyaksikan satu cahaya yang sangat kuat dan Hadi yakit cahaya tersebut datang nya dari tempat tadi di mana Azz , Azil serta Azim berada.

       "Hadi,..!", segah Faris sambil memandang  ke arah Hadi dengan mata yang terbuka besar terkejut dengan apa yang terjadi di sana dengan kehadiran cahaya misteri tersebut. " Mungkin ada sesuatu yang berlaku terhadap mereka, ko tunggu sini ,aku nak kembali ke sana", ujar Hadi dengan nafas yang laju.

       "Tunggu, aku ikut sekali", balas Faris. "Jangan, ko masih lemah", ujar Hadi lagi. "Tak pe ,aku okay dah, jom lah.Jangan buang masa kagi" balas Faris lagi. Hadi hanya mampu menggelengkan kepala dengan  perangai Farisyang keras kepala. Tanpa melengah kan masa, mereka berdua berlari menuju ke tempat tadi.

     Setibanya di sana, kelihatan Azz dan Azil sedang bertarung sepenuh tenaga  melawan makhluk tersebut, cahaya yang mereka berdua lihat tadi datang nya dari kalung batu permata yang dipakai oleh Azz dan Azil dan mengeluarkan satu tenaga yang luar biasa ke badan mereka berdua, untuk melawan makhluk tersebut sehingga berjaya menumpaskan makhluk tersebut dan hilang dari pandangan mata.

     Kelihatan Azz dan Azil rebah ke tanah terkulai kelemahan,sejurus selepas itu kelihatan Azim telah sedar dari pengsan akibat terpelanting oleh makhluk tersebut.Azim pelahan lahan bangun dan memerhati keadaan sekeliling yang agak lain sebelum di pengsan.Dari jauh Azim melihat keadaan Azz dan Azil yang terduduk kelemahan dan Azim terus bangun menuju ke tempat Azz dan Azim dan diikuti oleh Hadi dan Faris.

       "Azz, Azil, bangun!", pangil Hadi. Pasangan kembar tersebut kelihatan sangat lemah kerana seluruh tenaga mereka berdua telah digunakan untuk melawan makhluk tersebut. Tanpa melengah kan masa, Mereka bertiga memapah Azz dan Azil untu keluar dari kawasan tersebut.

     Dalam perjalanan menuju balik ke hostel, Hadi yang membawa kereta bagai kan tidak menyangka kejadian seperti ini bena bena belaku di dunia nyata. "Aku fikir benda sebegini hanya berlaku dalam movie je" ujar Hadi . "Baru ko tahu, di dunia ni banyak lagi benda lain yang  ko tak tahu lagi kewujudan nya.Macam apa yang berlaku terhadap Azz, Azil dan aku, sebaik nya kita mengambil pengajaran dari pada semua ini", ujar Faris. Hadi dan Azim mengangguk kepala bersetuju dengan pendapat Faris.

        5 jam selepas kejadian, di hostel. Azil  masih sedikit lemah bangun tengan terpinga pinga dengan apa yang telah berlaku."Azil baring saja, tak usah bangun", ujar Hadi.Lantas Hadi memegang jemari Azil yang mulus lalu digosok gosok   dan mencium dengan penuh kasih sayang.

    "Abang tak sangka Azil seorang yang  jauh dari abang fikir kan, setelah apa yang berlaku membuat abang makin tertarik dengan keperibadian Azil", ujar Hadi dengan bersyukur dengan apa yang berlaku dan dia telah menceritakan segala nya apa yang ...

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

    "Abang tak sangka Azil seorang yang  jauh dari abang fikir kan, setelah apa yang berlaku membuat abang makin tertarik dengan keperibadian Azil", ujar Hadi dengan bersyukur dengan apa yang berlaku dan dia telah menceritakan segala nya apa yang berlaku semasa kejadian tersebut.
Turut sama di hostel tempat Azz dan Azim, Azz telah ditemani oleh Azim sepanjang hari selepas balik dari tempat tersebut.

        Beberapa hari selepas kejadian, Azz dan Azil menyedari sesuatu yang ganjil tentang diri mereka di mana mereka berdua tidak lagi bisa mempunyai kelebihan yang mereka ada selama ini. Akhir nya mereka berdua dapat hidup seperti manusia biasa dan Azz dan Azil sangat lega dengan keadaan sekarang tanpa gangguan dari kebolehan mereka berdua selama ini.

      Sama juga apa yang terjadi kepada Faris, kuasa nya turut hilang dan tiada lagi entiti. mistik yang menguasai badan dan pemikiran nya.Selepas  daripada kejadian tempoh hari, Faris langsung menghilang kan diri nya sekali lagi tanpa khabar berita.

      Hadi yang  penuh dengan kelincahan dengan kata kata manis dan kebaikan nya itu berjaya mencairkan keras kepala Azil seperti batu menjadi batu ais yang mencair pelahan lahan.Kini Azil  berani menunjukkan perasaan suka nya terahadap Hadi. Siapa sangka Azil yang kasar dan keras kepala berjaya di cair kan oleh Hadi.

     Manakala, kisah Azz dan Azim pula , Azim semakin berani untuk mendekati Azz dan dia tidak lagi mengusik Azz dan Azz sebenar nya sudah lama suka kan Azim

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

     Manakala, kisah Azz dan Azim pula , Azim semakin berani untuk mendekati Azz dan dia tidak lagi mengusik Azz dan Azz sebenar nya sudah lama suka kan Azim. Mereka berdua seperti berlangkas asyik berkepit 24 jam.

 #Setahun kemudian

       Jam 12 malam, Azil terbangun dari mimpi ngeri nya . Dengan berpeluh dan nafas yang laju Azz mengingati kembali mimpi nya di mana satu sosok tubuh berkata di dalam gelap dan berkabus tebal, " aku kembali ! Haahahahhahaah", disambung hilai tawa yang panjang menyebabkan Azil terbangun dari mimpi.

     Manakala di bilik hostel Azz dan Azim, ketika Azz sedang belajar di meja, dia di sergah oleh Azim dari belakang dan dia mendengar,"Kenapa budak ni tak tidur lagi?", Azz menjawab ," Kejap lagi Azz tidur, nak siap kan ni sikit lagi." Balas Azz. "Hah?, Azim tak cakap apa apa pun?" ujar Azim mengerut dahi, Lalu Azz memandang Azim dengan mata galak dan dahi berkerut.

Apa yang berlaku? adakah kuasa mereka telah kembali? dan siapa yang telah kembali di dalam mimpi Azil? mungkin ada season 2???)



You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Oct 27, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Azz & AzilWhere stories live. Discover now