Kelihatan Azil sedang termengah mengah berada di tengah lautan manusia yang penuh berpusu pusu di sekeliling,Semua manusia di situ kebanyakan pelajar pelajar Universiti dan keramian sedang diada kan di Universiti iaitu Mingguan Sukan yang biasa nya di langsung kan pada setiap tahun.Dalam penuh kesesakkan, kelihatan Azz dan juga Faris turut berada di situ dalam 10 kaki jarak antara masing masing.Azil kelihatan seperti keletihan dan menarik nafas dengan laju sekali ,Azz cuba menghampiri Azil untuk menenangkan abang nya itu.Dengan laju Azz mengatur langkah menuju ke arah Azil dengan kebimbangan dengan keadaan Azil.
Dalam masa yang sama, kelihatan kelibat Faris sedang memerhati tindak tanduk Azz dan Azil. Dengan muka yang bengis Faris mengengam bebola api dari tangan nya.
Tiba-tiba keadaan sekeliling seolah olah terhenti.Pergerakan manusia sangat pelahan seperti sesuatu yang mengawal keadaan sekeliling dan hanya Faris, Azz dan Azil masih di dalam keadaan yang kekal.
Dari jauh Azz dan Azil memerhati Faris yang berada di dalam keadaan tidak tentu arah seperti orang menggelupur. Dengan pelahan lahan keadaan sekeliling di liputi asap berkepul kepul dan menebal mengelilingi sekitar.
Azz menggengam tangan Azil dan cuba untuk berdepan dengan Faris bersama sama walau apa pun terjadi. Keadaan sekeliling mula menjadi huru hara, Faris menggengam dua belah tangan nya dengan muka bengis sehingga menghasil kan tenaga bebola api yang agak besar, kuasa Faris seperti tidak terkawal menyebabkan sesuatu yang akan berlaku
Beberapa saat kemudian Faris menjerit dengan sekuat hati, suatu cahaya beserta letupan besar yang di hasil kan oleh Faris. Letupan tersebut sangat kuat sehingga menggegarkan seluruh kampus dan mengorban kan banyak nyawa seperti kejadian di rumah anak yatim Panti Asnaf ketika dahulu kembali berlaku yang pernah di cerita kan oleh Azim.
Azil merasa kepanasan yang teramat sangat. "Tidakkkkkkk !!!", huh... mimpi rupa nya, keluh Azil sambil menepuk kecil dada nya. "Adakah mimpi ini akan benar berlaku?, mimpi kali ni sangat lain, aku dapat merasa kepanasan dari mimpi tadi", gumam Azil sendirian dengan resah dan dia yakin mimpi itu ada kaitan dengan Faris dan mungkin itu pertanda kejadian akan mendatang kerana melalui pengalaman lampau Azil mimpi buruk tersebut akan benar benar terjadi di masa akan datang.
Tanpa melengahkan masa,dalam termengah mengah Azil terus mencapai hp nya dan terus membuat panggilan ke atas Azz untuk memberitahu perihal mimpi nya barusan tadi. "Azz, sesuatu yang besar akan berlaku", Azil memberitahu dengan nada yang termengah mengah. Azil memceritakan mimpi nya kepada Azz apa yang bakal berlaku dan tentang Faris.Mereka berdua harus melaku kan sesuatu demi mnyelamatkan nyawa orang awam. Mungkin kebolehan Azz dan Azil di anugrah kan untuk sesuatu malapetaka seperti ini supaya mereka dapat membantu.Peristiwa tersebut seperti akan terjadi di kampus menurut dalam mimpi Azil di mana Acara tahunan Universiti di ada kan iaitu Mingguan Sukan yang akan langsungkan pada minggu hadapan. Azz dan Azil harus berhati hati dan mereka harus mencari Faris secepat mungkin kerana dia sahaja kunci untuk menghentikan malapetaka ini daripada berlaku.
#Mingguan Sukan Universiti
Pada hari ini merupakan hari pertama mingguan sukan universiti.Setiap kelab di kampus mengambil bahagian dalam program ini. kelab Kulinari membuka booth makanan dan Kelab Photography juga turut membuka booth untuk pengunjung dan ada ahli kelab telah di tugaskan untuk mengambil gambar candid mingguan sukan termasuk Azil dan Hadi.
Pada hari pertama mingguan sukan Universiti, tiada apa yang aneh telah berlaku, sama juga dengan hari ke dua.Namun Azz dan Azil tidak putus asa untuk memerhati sekeliling kampus untuk mencari kelibat Faris.
Namun pada hari ke tiga,Azil dapat merasakan sesuatu akan berlaku, Azil mengambil keputusan untuk berjalan mengelilingi kawasan kampus dengan membawa camera digital untuk mengambil gambar candid aktiviti sukan dan sebagai nya.
Azz yang sedang bertugas di booth makanan melihat Azil dari jauh dan terus mendekati Azil untuk bersapa. Tiba tiba Azil mendapat sekilas pandangan 'vision' letupan di minda nya dan menyebabkan Azil tersentak dan terkejut lalu terduduk termengah mengah.Azz yang melihat keadaan Azil melaju kan langkah nya untuk membantu abang nya itu. "Azil , apa yang berlaku?", tanya Azz sambil mengusap bahu Azil. "Kejadian tu semaikin tiba, kita harus cari Faris dengan cepat", ujar Azil dengan bernafas dengan laju sekaliAzz membangunkan Azil dan mereka mula memerhati di sekeliling. Hanya kebanyakkan nya pelajar sedang meraikan mingguan sukan di kampus. Setelah puas memerhati, dari jauh Azz melihat kelibat Faris yang sedang berdiri tegak sambil memerhati kan mereka berdua. Keadaan Faris seperti tidak terkawal dengan muka bengis nya seperti dalam mimpi Azil. "Abang tu dekat hujung Azz nampak kelibat Faris" ujar Azz sambil menepuk bahu Azil yang sedang meliar mata memerhati keadaan sekeliling.Tanpa melengah kan masa Azz dan Azil cuba untuk mendekati Faris yang berada nun jauh di sebuah pokok di hujung bangunan.Tiba tiba langkah Azz dan Azil terhenti......
(Bersambung, apakah yang menghenti kan langkah mereka berdua?, apa yang mereka lihat? Dan apa yang akan berlaku selepas itu? adakan mereka berdua berjaya mengelakkan letupan besar itu daripada berlaku? Tunggu sambungan nya di chapter seterus nya)
YOU ARE READING
Azz & Azil
Mystery / Thriller'Azz&Azil (Azzazil) merupakan kisah romance, mistis dan sedikit aksi, terdapat maksud dan kisah tersendiri di sebalik nama pasangan kembar tersebut. Azz & Azil merupakan sepasang kembar yang mistery, (akan di cerita kan pada chapter 2 or 3 n...