Selepas seminggu berlaku nya kejadian letupan di kampus semasa Mingguan Sukan diadakan, hampir 30% facility di kampus musnah akibat bencana tersebut dan disebabkan kejadian itu, Universiti tempat Azz dan Azil belajar di arahkan berhenti untuk beroperasi untuk beberapa minggu bagi memulihkan kembali keadaan di kampus seperti sedia kala.Namun pelajar yang diam di hostel dibenar kan pulang dan boleh tetap tinggal di hostel semasa penutupan kampus ini.
Azz dan Azil bersetuju untuk kembali ke hostel secepat yang mungkin untuk menyelesai kan masalah yang membelengu mereka selama ini.Tetapi agak susah untuk Azz dan Azil mencari keberadaan Faris dan hanya satu sahaja cara untuk contact dengan Faris , iaitu dengan meminta bantuan Azim.
Setelah Azz memandu dari rumah menuju ke kawasan kampus dan terus menuju ke blok hostel hanya mengambil masa dalam 45 mint sahaja. Azz danAzil turun dari kereta dan mengambil beg galas yang berisi pakaian mereka di dalam bonet. "Azz, nanti kalau ada apa apa tentang Faris dari Azim, bagi tau aku okey?", ujar Azil kepada Azz sambil terus berlalu menuju ke blok bilik hostel nya dan Azz hanya menggangguk kepalajuga turut menuju ke blok bilik hostel nya sendiri.
Setiba nya di pintu bilik, Azz mengeluarkan kunci dari kocek seluar nya yang ber keychain patung 'Micky Mouse' kecil dan terus membuka daun pintu bilik dengan harapan Azim tidak pulang rumah sempena penutupan kampus ini dan dugaan Azz memang betul, kelihatan sosok tubuh Azim sedang baring di katil nya yang sedang nyenyak tidur tidak menyedari kehadiran Azz di bilik itu.
Azz melulu ke almari pakaian nya dan menyimpan pakaian nya di dalm beg galas ke dalam almari. Tindak tanduk Azz agak bising mengeluar kan bunyi almari dan barang barang nya menyebabkan Azim tersedar dari tidur nya. "Eh, Azz? bila ko sampai? aku tak sedar pun ko masok bilik?", tanya Azil sambil memerhatu gerak geri Az yang mnyusun pakaian nya di almari dengan pandangan yang agak samar samar dan mata yang sepet akibat baru bangun dari tidur.
"Azz baru saja sampai , Azim yang tidur mati tak ingat dunia, tengah di buai mimpi lah tu," ujar Azz. " Ouh aku pun baru sampai jugak pagi tadi, tulah penat terus terlantar kat katil tertidur, tup tup, bangun tengan Azz dah ada kat bilik, ingat kan mimpi. Awal jugak Azz balik kampus, kan masih cuti? ",soal Azim .
"Ouh, soal itu, Azz harus selesai kan suatu benda dengan Faris, Azim tolong Azz ya, Azz tidak tahu nak cari Faris kat mana, malah contact no dia pun Azz tak simpan".ujar Azz sambil berjalan menuju ke katil Azim dan melabuh kan pinggul nya ke katil Azim.
" Azz betul ke nak bersemuka dengan Faris lagi? Azim tengok si Faris tu kadang kadang agak merbahaya jugak, Azim tak nak sesuatu yang buruk akan berlaku lagi", jawab Azim lalu bangun dari katil dan mengatur posisi badan duduk di katil.
"Azim jangan risau, Azz tak berseorangan, abang Azil pun akan ada dengan Azz, tolong Azz Azim please", Azz memegang tangan Azim sambil membuat muka kesian. "Nasib baik ko ni comel", ujar Azim. "Huh?? ape dia?", jawab Azz lagi. " Arr, tak de pe pe, hehe...oKAY, Azim boleh tolong Azz contact dengan si Faris tapi dengan syarat, masa Azz dan Azil nak berjumpa dia, Azz kena bawa Azim sekali okay? bukan apa Azim risau akan keselamatan Azz dan lagi pun Faris sahabat Azim jugak," ujar Azim lagi.
"Okay, Azz tak ada pilihan lain melain kan ikut syarat Azim", balas Azz lagi sambil membuat duck face depan Azim. "Budak ni comel giller buat muka camtu", ujar Faris dalam hati.Azz tersentak mendengar suara hati Azim, membuat telinga nya kepanasan merah.
Azim lantas bangun dari katil dan terus membuka baju dan seluar di depan Azz yang lagi sedang tersimpul malu.Azz terkesima dengan tindakan Azim yang lantas membuka baju dan seluar di depan nya."Kkk kau buat ape buka baju seluar?", tanya Azz dengan suara terketar nervous. Lantas Azim memegang tangan Azz dan mendekat kan muka nya ke muka Azz lalu mengenyit mata dan melontar kan senyuman nakal ke arah muka Azz yang membuat kan muka Azz kemerahan malu dan nervous.
"Azz, Azim tau Azz boleh dengar ni, sudah lama Azim menunggu saat ini, cuma kita berdua sahaja di bilik ini, memandangkan Azz tahu bahawa Azim memang suka dengan Azz sejak dari dulu lagi,sekarang Azim dah buka semua nya, buka baju, seluar malah buka hati dengan Azz.Azz, Azim nak....", kata suara hati Azim sambil tangan nya menjalar ke paha Azz.
Tidak sempat suara hati Azim habis di dengar nya, Azz menolah kuaT Azim sehingga dia tersandar ke dinding katil, "Akkk ak aku nak keluar kejap pergi kedai beli barang", Azz memberi alasan kerana Azz terkesima dengan tindak tanduk Azim yang membuat kan nya menggeletar nervous malu sehingga membuat muka nya merah padam.Lantas Azz bangun dan terus keluar dari bilik.
"Hahahah, comel betol lah si Azz ni, aku usik sikit pun dah menggelabah macam lipas terbalik.Aku gurau je pun.Aku buka baju seluar ni nak pergi mandi,dia ingat aku nak buat apa?", ujar Azim sendirian di bilik sambil ketawa kecil melihat tingkah laku Azz yang comel itu.
Dalam perjalanan Azz menuju ke kedai, Azz seperti melihat kelibat si Faris, tanpa fikir panjang, Azz lantas mengikut gerak geri Faris sehingga dia melalui suatu kawasan sunyi dan agak gelap sedikit."Tadi aku nampak kelibat Faris masok kawasan ini, mana pulak dia menghilang?", bebel Azz sendirian. Tiba-tiba " Kedebukkkkkkk!" , bunyi pukulan..........
(Bersambung, apakah yang terjadi kepada Azz?Nanti kan kisah yang seterus nya di chapter yang akan datang, stay tune !)
YOU ARE READING
Azz & Azil
Mystery / Thriller'Azz&Azil (Azzazil) merupakan kisah romance, mistis dan sedikit aksi, terdapat maksud dan kisah tersendiri di sebalik nama pasangan kembar tersebut. Azz & Azil merupakan sepasang kembar yang mistery, (akan di cerita kan pada chapter 2 or 3 n...