#Di bilik Azz & Azim
Dari jauh kelihatan Azz sedang memapah Azim yang dalam keadaan lemah dan cedera.Setibanya di depan bilik mereka, Azz mengeluar kan kunci bilik dari kocek seluar nya dan membuka daun pintu dengan luas dan terus menyandarkan Azim di katil.
"Azim tunggu sekejap,Azz ambik kotak safety kit kejap", ujar Azz sambil membelek belek di dalam almari mencari kotak safety kit.Azim hanya menggangguk kepala sambil terbaring. "Azim, minum air ni dulu, ambik tenaga sikit, Azim nampak lemah sangat ni",ujar Azz lagi sambil meneguk segelas air ke mulut Azim.
Azz mula membersih kan luka di lengan Azim dengan teliti."Aduh, sakit, pelan sikit", ujar Azz."Alaa, lengan skretch sikit pun sakit?",jawab Azz sambil ketawa kecil. Azim sbenar nya tidak lah sakit sangat cuma sengaja ingin bermanja dengan Azz yang sedang perihatin terhadap diri nya.
"Azz , apa yang berlaku sebenar nya tadi, aku tengok si Faris macam lain, aku tak pernah tengok dia sebegitu rupa seperti itu bukan Faris yang Azim kenal dulu",Azim bertanya dengan riak muka kehairanan.
"Azim, mungkin tiba masa nya Azz cerita semua nya kepada Azim memandangkan ia dah berlaku di depan mata Azim sebelum Azim pengsan tadi."ujar Azz lagi. Selesai sahaja membalut luka di lengan Azim, Azz mengatur posisi duduk nya di depan Azim untuk memulakan cerita nya.
Azz mencerita kan semua nya kepada Azim, dari A sampai Z.Mengenai kebolehan Azz dan Azil, apa yang berlaku di antara Azz,Azil dan Faris semasa pertemuan tadi. Azim mengerut kan dahi nya bagai tidak percaya apa yang telah di cerita kan oleh Azz.
"Kejap, Azz cakap boleh baca isi hati seseorang kan kalau bersentuhan?,makna nya Azz tahu lah yang Azim....", Belum habis Azim menghabis kan ayat nya, Azz menyampuk sambil mengganguk kepala yang dia tahu apa yang di maksud kan oleh Azim iaitu Azz mengetahui yang Azim menyimpan perasaan terhadap nya.Azim tertunduk mengelabah malu dengan apa yang berlaku."Kalau Azz tahu yang Azim suka Azz kenapa Azz tak bagi tahu ja?",tanya Azim lagi. "Sory lah Azim ,Azz bukan tak nak bagi tau cuma Azz tidak boleh bagi tau org tentang kebolehan Azz dan Azz sengaja tengok tindak tanduk Azim yang suka usik Azz", jawab Azz sambil menyimpul senyuman.
Dengan tiba tiba, tangan Azim merayap ke muka Azz sambil memgusap usap rambut Azz dan muka nya semakin mendekati muka Azz .Azim merenung jauh ke mata Azz sambil mengetap bibir nya. "Ohh, selama ni Azz tahu lah yang Azim suka Azz, kalau dah tahu meh Azim bagi kiss sikit", Azz tersentak dari renungan Azim setelah mendengar suara hati Azim membuat kan muka Azz kemerahan malu.
"akkkk akuuu, keluar kejap, ada hal", ujar Azz dengan laju mengalih pandangan nya dari muka Azim yang mendekat dan terus keluar dari bilik."Dah kenapa pulak si Azim ni nak cium aku bagai, dia sengaja ke usik aku ni?, buat suspen je." Gumam Azz sendirian sambil berjalan laju antah ke mana.
#Di taman tasik U
Azil dan Hadi menuju ke taman tempat mereka pernah pergi. Hadi meminta Azil memcerita kan apa yang berlaku sebentar tadi sebelum dia tidak sedar kan diri . "Tadi ko dengan Azim jatuh pengsan di tolak si Faris sampai tak sedar kan diri. Faris mempunyai kekuatan yang agak luar biasa.Namun ada sesuatu yang aneh tentang Faris, muka nya seolah oleh sekejap berubah ubah menjadi bengis dan ketakutan, bila dia dalam keadaan ketakutan dia meminta per tolongan dari Azz dan Azil", ujar Azil memceritakan kejadian tadi kepada Hadi.
"Aku harus bertemu dengan Faris lagi, tadi tidak sempat aku bertanya dia dah lesap."ujar Azil lagi. Pelbagai persoalan mengenai Faris bermain di minda Azil mengenai syarat ke tiga yang di maksud kan oleh Faris, apa yang berlaku kepada Faris sebenar nya,kenapa dia meminta pertolongan Azz dan Azil dan dalam masa yang sama dia seolah olah menyerang mereka.
"Bawa Hadi lagi kalau Azil nak jumpa dia lagi",ujar Hadi. "Tak boleh, ini terlalu bahaya.Tengok tadi belom ade ape ape ko dah pengsan",jawab Azil. "Alaaa, Hadi tak nak sesuatu berlaku terhadap Azil,biar Hadi tolong",jawab Hadi lagi dengn berkeras. Azil tetap mengeleng kan kepala tanda tidak setuju kerana misi ini agak merbahaya dan Faris sangat misteri
#Cafeteria Campus
Azz,Eton dan Syah menuju ke cafeteria setelah selesai kelas pagi untuk makan tengah hari.Azz kelihatan agak berlainan asyik termenung dan diam sejak dari kelas.Semasa di meja makan di cafeteria pun Azz masih langi termenung jauh memikir kan susuk misteri si Faris. "Woi Azz, jauh termenung?, aku tengok ko dari kelas tadi asyik diam je macam orang mengelamun ada jugak" ,tegur Syah kepada Azz yang lagi mengelamun. "Aku pun perasan Azz dari tadi asyik diam je dari kelas, ko kenapa ni Azz, kalau ada masalah citer lah dengan kite orang,apa la guna nya kawan",balas Eton pulak.
"Oh, tak de lah, aku cuma penat mengantuk je" balas Azz sambil mengukir senyuman kecil.Azz sebenar nya tidak mahu sahabat nya mengetahui tentang Faris kerana tidak mahu melibat kan mereka berdua dalam bahaya.
Sementara Syah dan Eton membuat pesanan makanan sendiri di booth makanan. dari jauh Azz melihat keibat Faris yang sedang memandang tajam ke arah nya. Azz menggosok mata nya ada kah itu betul Faris.
Eton dan Syah kembali ke meja makan dengan membawa makanan yang di pesan,melihat keadaan Azz yang berkerut dahi memandang tajam ke suatu sudut."Azz ko tengok apa?",tanya Eton."Aaaku aku pergi dulu, ada hal."ujar Azz terus berlalu pergi dari situ meninggal kan keadaan Eton dan Syah dalam keadaan kehairanan dengn perangai Azz yang pelik itu.Azz menuju ke sudut di mana dia nampak kelibat Faris dan setiba nya di sana tiada kelibat sesiapa pun di sana. "Aku yakin tengok dia kat sini tadi",gumam Azz sendirian.
"Kringgg, kringgg, kringgg", phone Azz berbunyi. Kelihatan nama Azil tertera di screen phone Azz. Azil membuat panggilan telefon kepada Azz. "Hello, abang kenapa?", jawab Azz. "Azz sesuatu yang besar akan berlaku !!", Ujar Azil dengan suara termengah mengah....... (Bersambung, apakah yang akan berlaku? Adakah Azil telah melihat gambaran masa depan bahawa sesuatu yang besar akan berlaku?, Nanti kan sambungan di chapter seterus nya.)
YOU ARE READING
Azz & Azil
Mystery / Thriller'Azz&Azil (Azzazil) merupakan kisah romance, mistis dan sedikit aksi, terdapat maksud dan kisah tersendiri di sebalik nama pasangan kembar tersebut. Azz & Azil merupakan sepasang kembar yang mistery, (akan di cerita kan pada chapter 2 or 3 n...