Hoofdstuk 21

8.9K 445 12
                                    

Hoofdstuk 21

Ik had mij in de kleren die hij voor mij gekozen had gewurmd, en liep nu samen met hem naar het feestje. Hij had mijn arm vast, maar dan op zo’n manier dat het niet echt opviel dat ik gedwongen werd. ‘Als je het spelletje mee speelt en niet vlucht zal ik je vanavond sparen’, siste hij in mijn oor. Meespelen dus. Vluchten had geen zin. Het was al aardig druk toen we aankwamen, en Daan werd meteen begroet door een paar meiden. ‘Is dat jouw vriendin Daan?’ vroeg een van de meiden. Daan knikte en duwde mij naar voren. Onbewust had ik mij achter hem verscholen.

‘Nina’, zei het meisje en stak haar hand uit. Ik pakte haar hand vast en mompelde mijn naam. ‘Daan zal straks toch wel ladderzat zijn, dus dan kan je altijd nog met mij omgaan’, zei ze lachend. Ik lachte maar een beetje mee. ‘Ik ben zijn ex’, zei ze. ‘Dus ik heb verstand van hem.’

Ik zag dat Daan wegliep, naar een paar jongens. Ik besloot maar bij Nina te blijven, zij leek mij het minst gevaarlijkst. ‘Waarom is het uitgegaan?’ vroeg ik.

‘Meen je die serieus? Dat vraag je toch niet als zijn vriendin’, lachte ze. Ik haalde mijn schouders op. ‘Nja, oké. Hij vond een ander beter in bed.’ Ik zag dat ze begon te blozen. ‘En dat is ook de reden dat ik niet meer zoveel seks heb op feestjes. Door hem. Maar goed, ik vind hem nog steeds lekker, dus ik zou maar oppassen als ik jou was.’

Ik glimlachte flauw naar haar. Wat een raar persoon. Maar goed, Daan was ook verre van normaal, dus het was logisch dat hij ook met vreemde mensen om ging. ‘Vertel mij meer over hem’, zei ik tegen haar. Nu ik hier toch vast zat, kon ik net zo goed zoveel mogelijk informatie over hem verzamelen. Misschien kwam ik nog wel achter handige dingen. ‘Wat zijn favoriete standjes in bed zijn, bedoel je?’

Ik moest kokhalzen bij de gedachten. Ik knikte. Misschien kwam er daarna nog wel iets nuttigs uit. Nina begon van alles te vertellen. Naarmate de avond vorderde, en ze meer alcoholische shit op had, kwamen er nog minder nuttige dingen uit. Ik probeerde vriendelijk te blijven, maar dat viel niet mee. Ze was al erg aangeschoten, en kreeg daardoor een vervelend karakter. Ze ging mij afkraken en ik lachte maar een beetje mee. Meespelen Sarah, dan gebeurd jou niets vanavond, galmde het door mijn hoofd.

Samuel

Ik reed in mijn auto naar het feest toe. Ik wist al precies wat voor soort feest het was. Een hoerenfeest. Alleen maar hoertjes, en van die typische jongens waren daar. Geen plek voor Sarah. En toch wist ik zeker dat zij daar was met Daan. Eenmaal gearriveerd zag ik al dronken meisjes op straat liggen. En het was nog maar elf uur. Ik rolde met mijn ogen. Ik had echt een hekel aan zo’n meiden. Ik parkeerde de auto en liep naar binnen. Ik kwam een paar oude vrienden van mij tegen, en dronk een biertje met ze. ‘Lang niet gezien’, zei Simon en sloeg met zijn hand op mijn schouder.

‘Ja klopt man’, zei ik en proostte met hem op de ‘’lekkere wijven’’ vanavond. ‘Weet jij waar Daan vanavond uithangt?’ vroeg ik hem nadat ik een slok had genomen.

‘Ja ik zag hem net hier nog met Jelle.’

‘Waar is hij nu?’

‘Geen idee’, zei Simon en haalde zijn schouders op. Ik bedankte hem en zei dat ik Daan ging zoeken. Ik wurmde mij tussen de dansende en zwetende mensen door, totdat ik haar ineens zag. Sarah. 

Sarah Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu