❀ [ 07 ]

695 205 89
                                    

" Eih makcik , sejak Taehyung baling pichew-pichew bebola bom kat Jimin tadi . Pastu , Jimin nangis . Jimin tak dengar pape . Sebab sakit sangat  . Jimin tak nampak dia . Mana dia ? Makcik nampak tak ? "

" Dia ? "

Jimin mengangguk . Disentuh-sentuh dahinya yang bertampal plaster corak ayam

" Appa dia datang tadi , terus dipiat kedua-dua telinga dia . HAHAHAH PADAN MUKA " Jung Sofea tergelak kuat . Teringat balik riak muka Taehyung apabila dipiat telinga

" YE EIH MAKCIK ? HAHAHAHA AKHIRNYA . KIFARAH . TU LAH , NAK SANGAT JIMIN MATI . HEH . TAKAT KENA BALING TANAH LIAT APE LAH SANGAT . JIMIN TAK SAKIT LAH ! TAK MATI PUN ! "

Mimik ' riak takabbur ' terlakar di wajah gebu Jimin . Ianya khas untuk Taehyung tau tak !

" Eih kau Jimin , mati betul-betul kang . " Terus sahaja Sofea dijeling padu

" EEEEEEE TAK BAIK LAH ! NAK SANGAT KE JIMIN PERGI DARI HIDUP MAKCIK ? OKAY , ESOK KALAU JIMIN TAK DATANG SEKOLAH . JANGAN CARI JIMIN ! BIAR JIMIN HILANG SELAMA-LAMANYA "

Jimin sentap k (ಠ_ಠ)

Jimin meraba ' beg sekolah ' nya yang berada di atas meja . Meja di dalam bilik sakit .

Ye ha , Sofea yang membawa Jimin ke situ . Nak rawat lebam di dahi Jimin .

Lebih menarik , entah tiba-tiba guru kelas Jimin yang sebelum ni pindah . Pindah ke Tadika Pala Bana di Seoul , Korea .

Nak dijadikan cerita , Sofea menjadi guru kelas baharu Jimin .

YEAY !

SOFEA HEPI TAK TUWW DAH TAK JADI MAKCIK KANTIN ? JADI GURU KELAS BARU JIMIN ?

TAPI JIMIN AKAN TETAP PANGGIL JUNG SOFEA SEBAGAI ' MAKCIK '

Sofea tabah ,

Sofea relax ja ni ,

Sofea asah parang bagi tajamㅡ

Okay tidak . Sekadar bergurau .

HAHAHAHAH

Jimin angkut ' beg sekolah ' nya . Bersusah-payah dia angkut . Besar sangat !

" Ha nak pi mana ? Sekarang ni rehat . HA NANTI TERBONGKANG TU , BEG BERAT SANGAㅡ "

Kedebuk !

Mulut Jung Sofea masin , terus termakbul ditunaikan tuhan !

Jimin terbongkang bersama ' beg terchenta ' . Beg tersebut terhempap badan Jimin .

Belum sempat Sofea menghampiri , Jimin terlebih dahulu bangun . Terpacak tegak dia berdiri menahan malu

Bontotnya yang berlapiskan seluar sekolah ditepuk , bertujuan untuk menghilangkan debu .

Kedua pipinya merona merah , ARGH JIMIN MALU !

AAAAAAAAAAAAAA

APENI , TIME NAK BERLAGAK PULA . KAKI TERSANDUNG RODA ' BEG SEKOLAH ' !

SUDAHNYA TERBONGKANG . ARGH ! MARUAH LELAKI JIMIN JATUH !

" Bye makcik . Jangan cari Jimin ! Jimin merajuk ! "

Bibir kecilnya dicebik untuk sesaat .

" Eyyy Jimin . HA MAKCIK PUN MERAJUK ! "

TBC

HAI HAI . Too many Jimin , Sofea moments yeah . Chapter depan akan ada something new !

KYAAAAAAAAA . AKU YANG UPDATE , AKU YANG EXCITED HAHAHAHAH

Anyways . Stay tune semuaaaaa . Stay safe , stay kenyang !♡

12 vote 18 comments↺

✓ || Rock Bison ▪PJM▪ Where stories live. Discover now