❀ [ 24 ]

431 142 163
                                    

Ni en , kau dengar lagu seesaw daripada Yoongi . Kau bukak je , pastu baca . Enjoy !











" Kita nak pergi mana sebenarnya ni Yoongi ? Penat la nak jalan erm " Sofea merungut .

Genggaman tangan tidak lagi dilepaskan . Malah , semakin erat . Mereka berjalan di tengah-tengah bandar dalam sesuatu tempat . Bandar yang pelik !

Yoongi melafazkan sesuatu dalam senyap

" Just follow langkah kaki aku . Nanti kau tahu " Yoongi berjalan .

Terus berjalan .

Berjalan lagi .

Dan yeah , kekal berjalan .

Sofea yang berada di belakang mula rasa naik gila . Dia sudah tidak tahan lagi

" TAK MASALAHNYA ADA BANYAK NYAMUK NI ! DIA GEGET KAKI AKU . TAIK TUL " Sofea memberhentikan langkah . Dia mencangkungkan diri , dan terus menggaru kakinya secara kasar .

Habis bintat-bintat ! Semua gatal ! Argh !

" Aish kau ni sabar la . Dah , bangun sekarang . Tempat tu kat depan ni je " Sofea mencebik mendengar jawapan yang diberikan Yoongi

Langsung tak berguna . Kot-kot munculkan lah ubat nyamuk ke .

Mop mop mopiko ke ? HUH NI SATU PUN TIADA !

" Ey iya lah ! Pat , kalau lambat lagi aku nak kau dukung aku . Kau tau tak , lemak aku banyak turun bila dengan kau . Asyik berjalan je . Tenaga aku habis tau tak ! Bila habis nanti , siapa nak charge kan ? Kau ke Yoongi ? "

Sofea bangun membangkitkan diri daripada bercangkung di jalan lorong perumahan .

Sudah hampir setengah jam berjalan . Sumpah , dirinya penat .

" Kita jalan lagi okay , Sofea . "

" Sebenarnya kita kat mana ni Yoongi ? Macam kat Jepun . " Sofea menyoal pelik . Dia pandang sekeliling .

Macam di Tokyo , Jepun . Namun ,

MACAM DUNIA CARTOON !

SIS TERKEJOT NI SIS TERKEJOT

Sofea melepaskan pegangan tangannya dengan Yoongi . Dia tak kisah dah ! Segala nyamuk dah takde !

Yang penting sekarang ni dia teruja tahap nak terjun bangunan !

" Weh , kenapa takde orang kat sekeliling ? Sunyi je . Macam kat dunia cartoon siot . Langit dia , rumah dia fuyo . Aku jakun ! " Sofea terlompat-lompat jakun di belakang Yoongi . Dia melihat keadaan kawasan di belakangnya . Seumur hidup dia , tidak pernah dia nampak bandar istimewa macam ni !

Bandar yang mungkin diinspirasikan daripada sesebuah cartoon . Dicat sebijik sama macam di alam cartoon .

WOA JINJJA DAEBAK !

Sofea berpusing menghadap Yoongi . Terkinja-kinja dalam keadaan terbalik arah . Dia makin mengundur ke belakang

" Kau jangan semangat sangat . Hati-hati tau . Kat sini banyak batu bertaburan kat jalan " Yoongi berpesan . Takut Sofea terjatuh gamaknya . Dia teruskan berjalan ke hadapan

" SIYES WEH . AKU EXCITED GILA ! WOHOOOOOOOOOO TAKE ME TO THE SKY YAI YAI YAYYAAA EIH EIHㅡ "

Boleh pula , seketul batu pura-pura mati di tengah jalan . Apalagi , si Sofea tersandung .

Sofea pejamkan mata awal-awal . Tunggu saat nak jatuh menyembah jalan raya .

Belum sempat tubuhnya terjatuh , Yoongi teleport ke belakang bertujuan untuk menyambut Jung Sofea .

✓ || Rock Bison ▪PJM▪ Where stories live. Discover now