Sesi pelajaran di Tadika Kemajuan Negara berjalan lancar . Suasana 'mendung' yang berlaku tadi bertukar ceria semula , dengan adanya sang pelangi yang bertahta ingin mewarnai langit yang membiru
Bila sedih , tak semestinya kau harus sedih sampai mati . Betul ?
Sama juga dengan malas , kalau kau asyik berterusan malas . Macam mana 'kepandaian' tu nak datang ?
Terbang ?
Ayat tu datang secara tiba-tiba( ͡° ͜ʖ ͡°)
Jimin yang cekap menjawab hampir kesemua soalan yang disoal cikgu dijeling Taehyung .
Riak wajah Taehyung mempamerkan betapa menyampahnya dia .
TAEHYUNG GERAM NI !!
TAEHYUNG RASA MACAM OTAK DIA SAHAJA YANG TERLALU BODOH BILA SEKELAS DENGAN MANUSIA BERNAMA PARK JIMIN .
" Okay murid-murid , 10 darab 10 berㅡ "
" SERATUS CIKGU ! "
Taehyung sabar . Dadanya diurut . Dia pandang Jimin yang pantas menjawab soalan yang ditanya .
' Dah la duduk kat kerusi , kaki pun tak sampai nak jejak lantai ! Pendek ! SEPAK KANG KERUSINYA BIAR TERBONGKANG '
Jimin disumpah seranah . Dalam senyap , Taehyung menjelirkan lidah ke arah Jimin .
" Okay soalan seterusnyaㅡ "
" CIKGU ! Ehehe Tae nak jawab pulak tau ! "
" Ouh kamu Tae ? Ahaha arraseo-arraseo . 100 darab 100 berapa ? " Mata Taehyung membulat .
APAK SUSAH HIKS !
" Erm kejap , T-tae tau . Kejaaaaap . Tae nak kirㅡ "
" JAWAPANNYA SEPULUH RIBU CIKGU ! "
" Eoh Jimin ? Congrats dear , jawapannya betul . "
Kepala Taehyung berasap
" EYYYYYYYY JIMIN ! KAN TAE NAK JAWAB AAAAAAAAAAA BENCI LAH MACAM NI . TAE BENCI JIMIN ! HIYARGHHHHH " Tanah liat yang telah dibulat-bulatkan dibaling laju ke arah Jimin
BOM TERBANG, BOM TERBANG !!!
PICHEW PICHEW !
BIAR JIMIN MELETOP , TAEHYUNG GEMBIRA !
━━━━━━━━ ⸙ ━━━━━━━━
" S-sakit . "
Jimin mengaduh sakit apabila dahinya disapu cream luka .
DAHI JIMIN LEBAM NI , TAEHYUNG BALING BEBOLA TANAH LIAT !
DIA PUNYA LAJU BILA BALING MACAM NAK BALING BOM !
" Awwwww perlahan-lahan lah sikit . Jimin sakit . " Dahi berbenjol Jimin berkerut
" Eyyyyyy bila Taehyung baling laju bebola tu . Jimin balas lah balik , baling pencil box Jimin kat dahi dia pulak ! Biar kena anak Kim tu sebab buat Jimin makcik macam ni ! "
" Makcik , Jimin nak tanya . Jimin ni makcik punya ke ? Erm . Tapi Jimin taknak jadi milik makcik . Sebab erm . Taehyung selalu cakap yang sebenarnya makcik ni lahir kat dalam hutan " polos mulutnya berbicara .
Mata Jimin setia membulat sementara menunggu jawapan yang bakal diberikan Jung Sofea
Jung Sofea menampal plaster bercorak 'ayam' di dahi berbenjol Jimin . Sengaja ditekankan plaster tersebut . Biar sakit !
" EIH EIH APENI MAKCIK . AWWWW SAKIT LA " Jimin merengek bagai mahu menangis
" HA SIAPA SURUH CAKAP MAKCIK LAHIR KAT HUTAN . MAKCIK PUN TAPENAH MASUK HUTAN TAU ! ADA DINOSAUR ! NANTI DIA GIGIT MANUSIA ! DALAM SUNGAI HUTAN ADA IKAN PAUS ! NANTI DIA TELAN KEPALA MANUSIA ! KAT PENDALAMAN HUTAN TU ADA SEPUPU SEPAPAT SAJAT ! "
" Makcik ni cuba relax sikit . Tengok Jimin , relax je . Nampak ni otot Jimin " Jimin menyelak lengan baju sekolah nya , menaikkan otot lengan nya .
Hakikatnya , lengan Jimin gebu . Macam tiada tulang pun ada
" ABAH KAU JIMIN , OTOT ? HAHAHAHAH NI TENGOK NI , OTOT MAKCIK BESAR "
" EEEEEEE APENI , OTOT JIMIN LAGI BESAR LA ! NAMPAK NI ERGHH KEMBANGLAH KAU WAHAI OTOT "
" HAHAHAHAHAHAH "
Maka , sesi otot-mengotot berlaku .
━━━━━━━━ ⸙ ━━━━━━━━
Lepas 30 minit gado , berbual tah pape pasal ' otot '
" Eih makcik , sejak Taehyung baling pichew-pichew bebola bom kat Jimin tadi . Pastu , Jimin nangis . Jimin tak dengar pape . Sebab sakit sangat akunun-kununnya . Jimin tak nampak dia . Mana dia ? Makcik nampak tak ? "
" Dia ? "
TBC
AAAAAAAAA TO BE CONTINUED HAHAHAHAH
Ke manakah Kim Taehyung pergi ? Hati kamu semua ka ? Hanya tuhan sahaja yang tau .
Sebenarnya tadi aku terbayang tau , rasa macam ada ura-ura nak tukar storyline eheh . Tunggu ja chapter-chapter yang akan datang , okay ! (๑ ิټ ิ)
Gomawo , neomu gomawo untuk korang semua . Sebab sudi baca short fanfic yang dibuat atas imaginasi 'merepek' aku sendiri . Korang vote , and yeah . Selitkan comment-comment korang semua . Ya Allah , aku hargai semua tu . Gomawo . Maaf kalau short fanfic aku merepek , and mungkin bukan taste korang ?
I love You♡
- Korang punya Aina ʕ•ٹ•ʔ
12 vote 17 comments↺
YOU ARE READING
✓ || Rock Bison ▪PJM▪
Fantasy❛Jimin yang disumpah menjadi sebuah gasing❜ @/-MINIMONIMO'S FIRST BABY ! 𝙥𝙧𝙚𝙘𝙞𝙤𝙪𝙨 𝙘𝙤𝙫𝙚𝙧 : @𝙢𝙞𝙚𝙖𝙢𝙞𝙣 ↪started # 21/03/2020 ↪ending # forget it ↪status # completed without final ending #4 in pjm [17/07/2021] #16 in taehyung [18/11/2...