❀ [ 19 ]

411 157 110
                                    

" Demi tuhan , aku tak tahu nak buat apa untuk tenangkan hati kau . Tapi aku mampu buat ni "

Tubuh kecil Jung Sofea ditarik masuk ke dalam dakapan hangatnya .

Keadaan di dalam hospital menjadi semakin sunyi .

Maksiat je !

Setelah mungkin 10 saat ? Yoongi melepaskan pelukan .

Dia tolak perlahan helaian rambut yang menutupi mata kanan Sofea , untuk menyempurnakan lagi pandangan gadis itu .

Muka Jung Sofea ditatap redup ,

" Aku muncul sebagai Jimin bukan lah saja-saja . Aku buat bersebab . Jadi , kau jangan marah aku . Sebenarnya aku ada cara nak membuatkan Park Jimun kembali normal . Walaupun dia terpaksa hadap penipuan daripada kita berdua . " Ujarnya dengan suara yang garau .

" Ma-macam mana ? Kau nak jadi kucing untuk pakcik Jimun ke ? " Alis kening yang cantik terbentuk itu ternaik .

Sofea memandang Yoongi blur .

" Hey ahahah . Bukan lah ! Kau ni jangan blur sangat . "

Yoongi tergelak gummy

" Habis tu kau nak hilangkan pakcik Jimun pulak ? " Mata Sofea kembali berair . Sudah hilang Jimin , Sofea tamau hilang Jimun !

ARGHHH

SUNGGUH SOFEA TAK BENARKAN ,

JIMUN TU SOFEA PUNYA !

KAU SENTUH JIMUN , KAU MATI !

" Okay Sofea . Now , I know what I do . Aku berjanji yang aku takkan cuai lepas hilangkan Jimin secara tidak sengaja . "

Yoongi tersenyum

" Ha lepastu . Bagitau lah aku apa cara dia ! "

" Aku akan menjelma sebagai Jimin di hadapan pakcik Jimun kau tu . Then , aku pura-pura like aku ni Jimin yang sebenar . Hakikatnya , Jimin akan hilang selama 10 tahun . "

Ya ,

Min Yoongi hanya memberitahu yang dia secara tidak sengaja menghilangkan Jimin .

Namun , dia tidak memberitahu yang Jimin disumpah menjadi sebuah gasing . Disumpah menjadi gasing yang terpaksa menjalankan hukuman di RB game world .

Hal yang dia sepatutnya menghukum Kim Taehyung juga tidak diberitahu .

Jikalau Sofea tahu . Mampus Yoongi kena kejar pakai penyapu !

" Kau yakin ke yang cara tu akan berjaya ? "

" Aku yakin . Tuhan sendiri yang utuskan cara tersebut melalui mimpi aku . Itulah sebab mengapa aku di sini . Tuhan utuskan segala-galanya untuk akuㅡ "

" HABIS TU KENAPA KAU TAK MAMPU MUNCULKAN JIMIN SEMULA ! " Sofea separa menjerit

" Aku tak boleh . Takdir dah tersurat . Kau sendiri tahu fakta takdir . Yang takdir tidak akan berubah " Tenang Yoongi membalas .

" Kau jangan nangis lagi . Park Jimin akan kembali pada 10 tahun yang akan datang . Aku pergi dulu "

Yoongi menghilangkan diri . Meninggalkan Sofea yang duduk bersendirian di hadapan ward yang diduduki Park Jimun

Tanpa disedari Yoongi , Sofea menghidu pakaian yang dipakai olehnya .

Sungguh , bau haruman Min Yoongi tidak dapat diungkap dengan kata-kata .

Wangi bak bidadara yang turun daripada Syurga !

━━━━━━━━ ⸙ ━━━━━━━━

" Hiks J-Jimin dah tinggi lah . Kenapa semua ca-cakap Jimin pendek hiks " Jimin menangis kemurungan

ISH JIMIN BENCI !

" Kau kecik , KAU SINI KAU ! KAU JANGAN INGAT MASTER DUNIA SAYANG KAU LEBIH . KAU BAHAGIA LAH ? KAU RASA YANG KAU AKAN SELAMAT DARIPADA KITORANG ? HELL , NO AND EVER ! I WON'T LET IT HAPPEN ! KAU PENYEBAB BADAN AKU CALAR ! SEMUA DISEBABKAN KAU ! SUMPAH , SAMPAI MATI AKU BENCI KAU ! " Tubuh Jimin terbang ditolak .

Bergolek-golek di tepi longkang .

Sikit sahaja lagi ,

Jimin mahu terjatuhㅡ

Heroin datang .

Tubuh Jimin didirikan oleh sebuah gasing yang tidak dikenali . Bertujuan untuk menstabilkan gerakan tubuh Jimin .

" KORANG SEMUA NI KENAPA HAH ? TAKDE OTAK NAK FIKIR ? AKAL KORANG SEMUA KAT MANA ? RAMBUT ? HEY TOLONG LAH , BUDAK NI BAIK . TAK NAKAL MACAM KORANG SEMUA ! BLAH LAH KORANG ! "

Muncul sebuah gasing berwarna purple . Datang mempertahankan Jimin

" KAU ! AKU NAMPAK KAU KACAU DIA LAGI . BUKAN SETAKAT CALAR . RETAK TUBUH KAU AKU KERJAKAN ! KAU FAHAM TAK NI ? JANGAN GANGGU DIA ! "

Kata-kata yang ditujukan kepada sang ketua GCGPHK , Gangster Celup Gasing Pala Hotak Kau

Tak sampai beberapa saat

Bertempiaran sekumpulan gasing tu berputar . Nak melarikan diri .

HEH ,

KAU INGAT KAU BESAR SANGAT ?

PI MATI LAH DENGAN GANSTER-GANSTER CELUP TU !

" Kau okay ke ni ? Nak aku hantarkan pergi Klinik bawah waterfall tak ? Kau dah la penat lepas jalankan hukuman harini . Kesian kau "

" J-Jimin okay . Nama Jimin , Park Jimin . Gomawo sebab tolong Jimin tadi " Jimin mula beramah-mesra .

" Nama akuㅡ "

TBC

Hai gaes . First of all , I'm sorry sebab lambat update hsjsnsjsbsh sumpah aku tatau . Aku sendiri tatau apa benda yang aku patut type untuk chapter [ 19 ] ni .

Harini genap 6 tahun tragedy Sewol Ferry berlaku . Rest in peace . Al-Fatihah untuk diorang semua .

Aku rasa takde benda lagi nak cakap . Bye Assalamualaikum . Aku sayang korang semua♡

23 vote 40 comments↺

✓ || Rock Bison ▪PJM▪ Where stories live. Discover now