❀ [ 33 ]

326 118 276
                                    

Namun ada yang murung . Siapa lagi kalau bukan Namjoon , Seokjin , Hoseok dan juga Jungkook .

Mata mereka berempat berair , tahan diri daripada menangis .

" Wehㅡ kenapa k-kau tak bagitau yang kau dah nak balik ke dunia nyata ? Hiks kau ni jahat lah "

Namjoon sebagai Ketua Geng Acah Gangster Pala Hotak Kau memulakan bicara dengan nada suara yang bergetar .

Gasing-gasing lain terdiam , tiada lagi sorakan riang daripada mereka semua .

Sekarang , mereka hanya fokus memandang ke arah Namjoon dan kawan sekepalanya

" Jimin , kau nak pergi dah ke ? Tinggalkan kitorang ? " Bicara Namjoon disambung pula dengan Seokjin

" Jimin tak sayang Hoseok ke ? Hoseok merajuk lah gini hiks "

Giliran Hoseok pula yang berbicara . Dia sudah menangis . Bibir gasingnya dijuih ke depan tanda merajuk .

Drama bukan sekadar tamat di situ sahaja , muncul seekor lagi makhluk yang tidak berhenti daripada terus melalak .

" WEHHHHHHHHHHHHH JIMIN HIKS ! UWARGHHHHH ! KENAPA PERLU PERGI SEKARANG UWAAA ! TAK BOLEH KE JIMIN DUDUK SINI SELAMA-LAMANYㅡ "

" Oi arnab bahlol . Waktu untuk kau pulang ke dunia nyata pun bakal tiba . Tak payah la sedih sangat macam kau kekal duduk sini sampai mati . "

Master Dunia sendiri penat melihat Jungkook . Si Jungkook asyik berguling di atas lantai sambil menangis .

Kalau senyap takpe juga , ini dia punya bising kalah ayam mahu bersalin !

" Korang nak ke taknak . Jimin tetap perlu pergi daripada sini . Dah semua , beratur . Salam-salam kukuhkan ukhuwah persahabatan . "

Masing-masing sibuk beratur sebaris untuk menjalankan apa yang diarah Master Dunia .

Sungguh , suasana di Rock Bison World Game bertukar riuh . Macam-macam hal yang telah terjadi .

Ada yang gado sebab member potong barisan ,

Ada yang menyendu nyanyi lagu Aiman Tino sorang-sorang sambil menangis ,

Ada yang jatuh tergolek kedebush ke dalam sungai lumpur pelangi fuh . Menjerit-jerit dia sebab takut lemas .

dan ada juga yang tengah sibuk bergosip tanpa mendengar arahan Master Dunia .

Setelah hampir 30 minit , baru lah mereka semua menjadi budak baik .

Beratur lurus kau !

Puanjang gitu ( ͡° ͜ʖ ͡°)

" IMIN IMIN ! MAAFKAN AKU SEBAB TERMAKI KAU DULU ! BYEBYE ! "

" WEH MIN , SILA NINGGAL FUFU "

" AKU HARAP KAU LUPAKAN AKU WAHAI KAWAN NOOB HAHAHAHAHA GURAU-GURAU "

" Wa nak mintak maaf . Tata "

" ENGKO CEKIK JE LAH AKU MIN ! MOHON JANGAN MELUPAKAN MANUSIA GASING BERNAMA CHAE BANGAJAH ! BANGAJAH SAYANG KAU ! "

Begitu lah perangai mereka semua apabila bersalam dengan tangan robot masing-masing .

Ada yang perangai macam jibake . Ada juga yang baik ibarat manusia yang nub .

Sampai ke barisan yang paling belakang , Jimin nampak dua ketul gasing .

Ya , Bwi Kim bersama kakaknya Mell Kim .

✓ || Rock Bison ▪PJM▪ Where stories live. Discover now