❀ [ 11 ]

564 181 157
                                    

Jimin mencelikkan kedua bebola matanya setelah terbaring di atas rumput yang berwarna purple selama mungkin 3 hari ?

Dia pandang sekeliling .

" APENI UWAAAAAAAA " Jimin mula menangis

Berada di tempat asing daripada dunia sebenar bukan lah satu benda yang kau boleh relax-relax  .

Macam kau lah !

Relax-relax macam kau tak ambil PT3 tahun 2020 ni ( ͡° ͜ʖ ͡°)

" Hiks Jimin dekat mana ni ?  Hiks mana semua orang ? "

Dia mahu tarik lengan baju , untuk lap hingus . Pakcik Jimun dah kata . Jimin ni selebet . Tak layak untuk dijadikan calon suami !

" Eihㅡ " Jimin usha-usha badan sendiri

" K-KENAPA BADAN JIMIN JADI MACAM NI ? UWAAAAAAAAA KENAPA JA-JADI MACAM HIKS GASING NI UWAAAAAAAAA APPA ! MANA APPA ! JI-JIMIN KAT MANA NI ! JIMIN DAH JADI ALIEN KE ? JIMIN DAH MATI KE UWAAAAAAA " Makin kuat Jimin melalak

Siapa sahaja tidak terkejut . Sedarkan diri di atas rumput berwarna purple . Melihat suasana sekeliling .

Awan merah jambu tersenyum , pokok-pokok besar yang mempunyai mata menyanyikan sebuah lagu yang kau sendiri tidak dapat tangkap apa maksudnya .

Inikan pula Jimin yang bertukar menjadi gasing !

SEMUA INI MUSTAHIL ! AAAAAAAAAA

Sungguh , Jimin mahu pulang ke rumah .

Berambut sehelai , berwarna kuning , pendek . Itu lah diri Jimin yang kini

Jimin cuba berjalanㅡ eih tidak

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Jimin cuba berjalanㅡ eih tidak .

HAHAHAHAH

Jimin cuba menggoyangkan diri di dalam badan gasingnya .

Dia bergulingㅡ

WEH LAWAKNYA PERKATAAN BERGULING TU AHAHAHAHAHAHAH

Jimin berguling-guling di atas rumput yang berwarna purple , meneroka kawasan sekeliling yang terlihat aneh .

Hingus disedut

Sumpah . Jjang daebak !

━━━━━━━━ ⸙ ━━━━━━━━

" Dah tepi semua . Park Jimun nak mati hiks "

Pakcik Jimun menundukkan kepala ke atas meja . Diusap-usap perut cicak yang diambil tadi .

Yang peliknya , cicak tu tidak lari .

Entah la kenapa . Sejak Jimin hilang , hampir kesemua haiwan di dalam rumah agam milik Jimun menjadi teman bicara Jimun .

Fasih berbahasa haiwan ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Sofea yang tengah menonton televisyen memandang pakcik Jimun dengan riak muka kesian .

Baru tiga hari Jimin hilang , terus berkomunikasi dengan haiwan

' Bila lah pakcik Jimun nak kembali normal . Sumpah geli lah sia , pegang-pegang cicak , bagi semangat kat cicak bila cicak nak bersalin , teman cicak pergi tandas . Eiw '

Sofea menggelengkan kepala

Tak baik mengumpat ! Kesian !

TBC

Gaes , nak tau jugak . Jimin kat dunia mana tuwwww ? HAHAHAHAH jujur aku cakap , storyline short fanfic Rock Bison ni mula bergerak .

Eih , kejap HAHAHAHA

Ada yang tak faham part lelaki tu cakap

.
.

" Maafkan aku , Jimin . Aku harap kau dapat laksanakan hukuman yang tak sepatutnya kau terima di dunia sana . Takdir tidak dapat diubah , jumpa lagi pada 10 tahun akan datang "

.
.

Okay , dia macam ni tau . Lelaki tu sepatutnya hukum Kim Taehyung . Sebab apa ? Sebab Taehyung tu nakal .

Jadi , lelaki tu tunggu kat lorong belakang tadika tu . Ingat tak lelaki tu ada cakap

.
.

" ㅡAku tau , kau pulang melalui lorong ni . Appa kau pandu kenderaan untuk hantar kau ke sekolah sampai dekat depan lorong ni "

.
.

Appa Taehyung , pakcik Taebuan selalu hantar Taehyung pergi sekolah naik kereta kat situ . Lelaki tu ingat Taehyung yang lalu ! Sebab Taehyung pun suka ponteng bila kelas bila tiba waktu rehat !

Kenapa Jimin lalu lorong tu ? Dia nak jalan guna laluan yang  jauh . Biar lambat sampai rumah . Even rumah dia kat sebelah tadika . Tadi dia merajuk kan ? Biasa lah tu budak-budak

Okay , ni pasal 10 tahun akan datang tu .

Lelaki tu can't do anything  nak berhentikan masa bila Jimin disedut masuk ke dalam komputer tu !  Takdir dah tersurat Jimin yang kena hukuman tu . Hukuman kanak-kanak yang nakal yeah

So , Jimin akan terima hukuman tu di ' dunia sana ' selama 10 tahun .

Chapter sebelum ni aku ada cakap ' 11 tahun ' kan ? Ketahuilah . Bahawa ianya bukan typo HAHAHAHAH

Ha fikir lah , ber theory-theory sikit . Aku nak tahu juga theory korang semua .

Dah , aku pergi dulu . BYE SEMUAAAAA♡

16 vote 26 comments↺

✓ || Rock Bison ▪PJM▪ Where stories live. Discover now