❀ [ 37 ]

333 108 156
                                    

" PAKCIK JIMUUUUUUN . ESOK KITA PI MANDI-MANDA SESAMA JOM ! " Sofea melaung kuat daripada dapur rumah .

Namun , laungan Sofea dibalas sunyi . Macam jerit dengan orang meninggal fuh . Sunyi sepi ja .

Sofea mula rasa pelik . Aik ? Tadi kumain bising pi berjimba lagu Fire kat dalam bilik . Lompat-lompat kat atas katil . Dapur gas yang terbuka , ditutup perlahan .

Ruang hadapan rumah dipandang dengan kerutan di dahi .

WEH ORANG TUA TU DAH MATI KE ? APASAL SENYAP SANGAT ?

" Yaish . Mana pakcik Jimun ni ? " Sofea meletakkan pisau yang dipegangnya sejak 2 jam lepas .

Ya gaes . Dia tengah potong daging itik . Katanya nak masak buat rendang . Jangan riso , ianya bukan lah Hobie ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Takkan lah si Sofea mahu masak itik kuning kesayangan Jimun tu ? Heol . Hobie pun mahu hidup lama .

Hobie kena cari awek dulu lah en . Mentang-mentang dah hidup lama kat dunia ni .

Sofea melangkahkan kaki menuju ke ruang depan rumah .

Jalan punya jalan , mata hazel milik Sofea terpandang suatu sosok tubuh lelaki yang sedang baring di depan Televisyen .

Sofea terus menyerbu geram ,

Bukan apa weh !

Masalahnya , si Jimun tu buka TV . TAPI BUKAN NAK TENGOK PUN . TV YANG TENGOK DIA ADA LA !

NI SOFEA GERAM NI .

DIA PALING PANTANG KALAU NAMPAK ORANG MEMBAZIR ELEKTRIK .

SIAPA YANG SUKA MEMBAZIR TU MEMANG MINTA KENA GEGET

" Eyyyyyyy pakcik Jimun ! Bila Sofea laung daripada dapur , tanak sahut . Rupanya pakcik duduk sinㅡ "

" Hello hello . Pakcik bukan duduk okay . Tak nampak ke ni ? Yang pakcik tengah baring ? "

Jimun menjeling sebelum kembali menghadap phone nya . Apa yang ditengok pun tak tahu lah

" Ya tuhan dia jeling kita pulak . Kenapa pakcik tak tutup TV ha ? Kan membazir elektrik . Jap-jap "

Sofea mengambil nafas terlebih dahulu .

Kang mati kejung takde nafas cane ? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Jari terlunjuk Sofea ditujukan ke arah beberapa paket snack yang terbuka .

" Ha astu , tu apasal kat depan pakcik tu ada snack ? Pakcik tau kan yang pakcik tak boleh makan snack ? Dah tu , SUME SNACK TU SOFEA PUNYA PULAK NYA . MANA PAKCIK DAPAT HA ? CEROBOH BILIK SOFEA EIH ? NI YANG RASA NAK LIBASㅡ "

" Taik betul si Jungkook ni . DAH TUA TU BUAT JE LAH CARA DAH TUA . NAK GATAL PULAK BUAT PE ? DASAR JEON TAK SEDAR DIRI . DAH LA PAKAI MATA ORANG . NI TAEHYUNG MANA NI ? KENAPA DIA TAK HIDUP BALIK ? MOHON LAH TAEHYUNG , BANGKIT BALIK DARIPADA KUBUR "

Tiba-tiba si Jimun meroyan . Rambutnya dikusutkan , argh Jimun stress !

Phone nya terus dicampak .

Sofea yang berada di hadapannya tercengang . Tanpa sedar , mulutnya ternganga .

Acem ada gaya-gaya mahu suruh gajah lompat masuk agitew ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Hampir tiga saat Jung Sofea ternganga . Air liurnya sikit sahaja lagi mahu tumpah gaes .

Ha astu , bila tumpah . Nasib lah Jimun yang ada di bawahnya . Jadi mangsa keadaan .

✓ || Rock Bison ▪PJM▪ Where stories live. Discover now