" Kau dah kenyang ke ? Cepat . Aku nak bayar then pergi daripada sini . Aku dapat rasa aura tak baik . " Mata Yoongi tidak lagi berwarna Emerald Green . Hanya hitam
Yoongi melilau . Difokuskan pandangan tersebut ke arah tempat kosong di belakang Sofea
Mata Sofea membulat . Apa ? Dia tidak faham !
" Ha ? Aura apa ? " Sofea memusingkan kepala ke belakang . Kosong tiada sesiapa
" Takde apa puㅡ "
" Yah bodoh ! Jangan tegur dia ! " Yoongi memejamkan mata .
' Veuillez ne pas nous déranger '
Aura gelap tu hilang .
Nafas dalam dilepaskan Yoongi . Sungguh dia lega . Aura tak baik tu sudah tiada .
" Sudah , aku nak bayar " Yoongi bangun daripada kerusi yang diduduknya . Kaunter pembayaran menjadi tujuan langkah Yoongi .
Baru sahaja langkah kakinya hendak diatur , nama kelahirannya diseru
" Weh Yoongi . Kejap ! Kau ada duit ke ? " Sofea menyoal . Yoongi senyum tipis
' Jangan risau . Aku ni witch , apa sahaja yang aku mahu akan termakbul segera di hadapan mata . Cuma , apa yang tak boleh tu hanya tuhan yang uruskan '
Seperti tadi , baris-baris perkataan muncul secara tiba-tiba di dalam fikiran Sofea . Sofea jeling Yoongi tajam
Dia tahu ,
Yoongi malas mahu bercakap !
Doa mulut tu koyak kang .
Terus bisu !
━━━━━━━━ ⸙ ━━━━━━━━
" Kita nak pi mana ? Balik jumpa pakcik Jimun ke ? " Sofea jalan laju mengikuti langkah gerakan kaki milik Yoongi .
Si Yoongi ni kalau jalan bukan main laju !
" Kita pergi jalan-jalan . Jom ikut aku . Masuk dalam toilet kat depan tu . " Bibir Min Yoongi dijuihkan . Menunjuk ke arah toilet yang ada di hadapannya .
" M-masuk toilet ? Sama-sama ?! KAU GILA KE APA HA ? YAH BYUNTAE NAMJAAAAAAAA ! "
Kepala Yoongi hampir dihentak sling bag berwarna merah . Ya , milik Sofea . Nasib baik tidak hentak lagi kerana Yoongi sempat menahannya
" Eih kau ni , daripada mula aku jumpa kau . Mulut kau tak pernah senyap . Kau makan apa ha masa kecik ? "
" Ubi rebㅡ ALA AKU GURAU JE AHAHAHAHAHAH JANGAN LAH JELING AKU . SERAM SIA , DENGAN MATA SEPET KAU TU HAHAHAHAHAHAH "
Tubuh Jung Sofea bergegar-gegar apabila gelak . Bergetar tulang rusuk bila ' semuanya ' ikut bergegar ( ͡° ͜ʖ ͡°)
" Haih bising ."
" AAAAAAAAAAAAAAㅡ eih PAHAL AKU DALAM TOILET ? "
" Senyap bodooooooooo " Yoongi menekup mulut Sofea menggunakan tangan kanannya . Biar dia diam !
Sebelah tangan lagi , memegang erat tangan kecil Jung Sofea .
Sofea memandang Yoongi
YOU ARE READING
✓ || Rock Bison ▪PJM▪
Fantasy❛Jimin yang disumpah menjadi sebuah gasing❜ @/-MINIMONIMO'S FIRST BABY ! 𝙥𝙧𝙚𝙘𝙞𝙤𝙪𝙨 𝙘𝙤𝙫𝙚𝙧 : @𝙢𝙞𝙚𝙖𝙢𝙞𝙣 ↪started # 21/03/2020 ↪ending # forget it ↪status # completed without final ending #4 in pjm [17/07/2021] #16 in taehyung [18/11/2...