❀ [ 14 ]

512 169 93
                                    

" AAAAAAAAAAAAAㅡ " Tiba- tiba Jimin berhenti melalak . Badannya juga sekali gus berhenti daripada berputar .

Berhenti di hadapan sebuah tempat yang agak ' uwu acam best je (๑ ิټ ิ) '

Dia terpaku , melihat sebuah permainan gergasi di hadapan nya . Banyak gasing yang berkumpul di situ melakukan sesuatu yang tidak pasti

" WEH WEH , ADA BUDAK BARU LAH ! "

" IYA LAH WEH ! JOM KAWAN-KAWAN "

Jimin diserbu secara beramai-ramai oleh segerombolan gasing .

Macam-macam saiz ada , yang tinggi , yang gemuk , yang lidiㅡ dan bermacam lagi saiz . Kau bayangkan sahaja lah sendiri . Terlalu banyak saiz yang tidak mampu dijelaskan

Warna tubuh gasing masing-masing juga berlainan . Tapi , terlihat sahaja buat pertama kali . Tubuh Jimin yang paling istimewa . Warna nya yang unik ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Gasing-gasing tersebut berlumba siapa paling laju . Dengan yang berbadan tinggi nya , semua tidak mahu kalah !

" Sudah kamu semua . Jangan kacau dia ! "

Jimin dapat melihat , kesemua gasing tersebut seperti tertolak ke tepi . Angin , ya seperti angin yang menerbangkan hingusnya tadi .

Macam-macam bunyi yang dapat didengari . Bunyi jeritan apabila habuk ditolak oleh penyapu

" Jimin , di sini lah tempat hukuman kau . Dunia game . Ya kau sekarang berada di dalam game . RB world Game . Di sini , kau tak boleh melawan . Kalau kau melawan , aku sendiri akan kawal pergerakan badan kau . Untuk pengetahuan kau , kesemua makhluk yang ada di sini sama . Nakal seperti kau . Kau harus laksanakan hukuman di dunia sini selama 10 tahun . Game , yeah it's game . "

" G-game apa ? Rage game k-ke ? Macam yang Jimin ma-main dalam tablet Taehyung ? "

" Yes . Rage game . Game ini tidak susah sebab tiada limit nyawa . Kalau kau tengok di mana-mana Rage game . Kau kalah , kau terus mati . Di sini , tidak . Itu lah satu-satunya kelebihan yang ada di dalam game ni . Tapi , hanya satu . Kau akan stress . Dah aku chau , permaisuri hati callㅡ "

" Sekejap ! Kenapa warna awan , rumput yang ada kat tempat permainan depan tu lain ? "

" Ouh , itu ? Itu kau tak perlu tahu kenapa warnanya berbeza . Bye "

Suara garau tu hilang . Jimin pandang kembali permainan yang berada di depannya .

Sungguh . Ianya lain daripada tempat yang dia jejak tadi .

 Ianya lain daripada tempat yang dia jejak tadi

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" Rock Bison kuning ! "

Laungan bergema . Bergema di seluruh RB World Game . Terpelanting gasing-gasing yang lain , terkejut .

✓ || Rock Bison ▪PJM▪ Where stories live. Discover now