❀ [ 28 ]

352 130 70
                                    

Malam , rumah Doraemon

" Yoongi . Kau rasa en . Kenapa Nobita asyik tersasul panggil aku Sofa ha ? Nama aku Sofea kot . Dia pekak ke tak dengar apa yang aku cakap masa perkenalkan diri pagi tadi ? Bodoh nggak dibuat-buat "

Sofea memusingkan kepala ke sebelah kiri , memandang Yoongi yang berbaring di tilam sebelah

" Aku dengar-dengar kan . Nobita ada suka perempuan nama Sofa . Fuh . Tu yang tersasul bila nak panggil kau kot " Tenang Yoongi menjawab .

" Ouh gitew ... Mana Sofa tu sekarang ? "

" Dengar cerita si Sofa tu mati kena langgar Lori ayam masa dalam perjalanan ke sekolah "

" Ow gitew "

" Kau ni kenapa tanya soalan yang tak penting ha ? " Soal Yoongi secara berbisik

Sofea terus duduk bersila di hadapan Yoongi . Bibirnya dicebik .

" Aku bosan ja . Dah setengah jam kita duk berkrik-krik dalam bilik ni  . Cengkerik pun dah bosan dengan kita masalahnya . Makin sunyi lah suasana . "

Keluh Sofea .

" Kau bosan eih ? Jom pergi luar . Naik atas bumbunㅡ "

" KAU NAK MATI KE SIA ? "

Lantas mulut Sofea ditekup kemas oleh Yoongi . Sofea memandang tangan besar Yoongi yang melekat di bibir munggil nya .

Matanya membulat , menyuruh Yoongi agar melepaskan tekupan mulut miliknya

Secara automatik , Yoongi menarik tangannya kembali .

" Ouh sorry . Aku dah terbiasa tekup mulut kau bila kau start nak menjerit . Relax Sofea . Sini , pegang tangan aku "

Sofea hanya mengikut . Dia tahu yang Yoongi hanya ingin menggunakan kuasa teleport nya

Zzap !

━━━━━━━━ ⸙ ━━━━━━━━

" Cantik tak pemandangan kota Tokyo versi cartoon dari sini ? "

Yoongi menoleh ke arah gadis berupa anime yang bernama Jung Sofea di sebelahnya .

Gadis itu terlihat seperti terpegun , terpegun melihat keindahan malam kota Tokyo versi cartoon .

" Cantik je eheeeeee ! " Mata hazel milik Sofea melilau melihat pemandangan yang ada . Tidak dinafikan , memang cantik .

" Uwu cuba kalau aku duduk sini ? Kan best gila fufu "

" WEH TENGOK BANGUNAN TU , MACAM RAINBOW ! UWU AKU JAKUN ! "

Dalam senyap , Yoongi menilik rupa paras Sofea daripada sisi .

Dirinya diam mendengar segala luahan teruja Sofea . Dia melihat anak mata Sofea bercahaya . Seperti ada sesuatu kristal yang menyinari matanya . 

Dalam suasana gelap malam , Yoongi tersenyum melihat Sofea . Wajah Sofea berseri ditemani senyuman gelak-tawa gembiranya .

Sedang leka menilik wajah Sofea , tiba-tiba mata Yoongi tertancap pada sesuatu benda yang berada di atas langit . Sesuatu benda bercahaya yang jatuh daripada langit .

" Yah Jung Sofea . Tu ! Ada tahi bintang jatuh ! Ikut adat manusia . Kau kena buat hajat kan ? Buat lah sekarang , sebelum tahi bintang tu jatuh sembah permukaan bumi "

✓ || Rock Bison ▪PJM▪ Where stories live. Discover now