PROLOG (SIRI PERTAMA INFINIT; INFINIT)

435 4 0
                                    

"Kai, kau tau tak Fattah called aku pagi tadi? He said he's been calling you for so many times, but you didn't pick up. Kau tau tak, yang dia tu tengah cari kau sekarang ni?"

"Tau."

"Dia konon-kononnya nak warning aku yang Ariath dengan Hapseseth nanti nak turun KL bagai, kalau kau tak nak jumpa dia. What the heck was that all about?"

"Dia nak panggil Ariath dengan Hapseseth datang sini, kau rasa pasal apa?"

"Well, I don't know! But I'm sure it's a matter of life and death. Buat apa dia nak warning aku pasal laki bini kutuk tu nak datang KL? Nak makan orang kat sini pulak ke?"

"Kau ni Qilah, selama kau duduk dalam kawasan ni, jaga kawasan ni, siapa yang kau rasa selalu bawak masalah buat kita semua?"

"Allah, takkanlah si Phoenix lagi? Apa lagi yang dia dah buat? Night walker mana pulak lagi yang dia dah makan kali ni?"

"Kau pernah dengar cerita hikayat dongeng si Mandra dengan si Batra tu dulu kan?"

"Infinit?"

"Pandai pulak kau ni? Aku ingat memang bangang nak mampus!"

"Aku tak percayalah cerita merepek tu semua Kai. Si Phoenix? Infinit?"

"Memanglah kau tak percaya. Besok-besok kalau kau dah jumpa, kau taulah karang!"

"Kai, sepanjang research aku yang dah bertahun-tahun ni, belum ada lagi night walker yang jadi manusia balik; belum ada. Kalau betullah si Phoenix gila tu infinit, dah lama kurang dah populasi spesis macam kau kat dunia ni. Tapi aku tengok, makin bertambah pulak~Kai! Aku tengah bercakap ni, kau sibuk main handphone!"

Tiada respon.

"Kai, take this seriously. Aku tak rasa yang si Fattah tu main-main. Kau yang pegang kawasan KL ni. Kalau si Fattah tu saja nak takut-takutkan kita pun, dia tak akan suka-suka nak main petik-petik nama dua ekor babun tua nak mampus tu~"

"Nanti aku uruskan benda tu. Taulah aku macam mana nak kow tim dengan Fattah karang."

"Aku rasa baik kau panggil Lady Batra mulai sekarang. Dia pure blood. Aku rasa dia lebih sesuai kalau nak negotiate dengan Fattah, dengan entah apa masalah yang aku pun tak tau ni. But I know you did something that pissed him off."

"Pergi mampuslah dia!"

"Kai?"

"Aku ada benda lagi penting nak bagitau kau ni. Jaga diri kau elok-elok, jangan lepak sangat dengan night walkers yang ada kat area ni. Phoenix dah balik, jadi kau kena hati-hati. Kalau kau nak merayap jauh-jauh, kau telefon Qal untuk temankan kau~"

"I can take care of my self-lah! Why would I want to hang out dengan anak-anak kau tu semua?"

"Tu bukan anak-anak akulah, aku mana ada anak-anak lagi kat sini? Pengikut-pengikut si Zafira tu semua pun dah lama mampus oleh si Phoenix. Yang berkeliaran bebas tu semua sekarang ni pengikut si Nahlia~"

"Oh my goodness Kai!? How could you let that~aduh, kau nilah! Kenapa aku tak tau yang Nahlia dah balik? No wonder-lah si Fattah tu mencari kau!"

"Doktor Nur Aqilah, Fattah petik nama si Ariath dengan Hapseseth bukan sebab Nahlia, tapi sebab Phoenix~"

"Sejak bila si Nahlia tu balik dan kenapa kau tak inform aku awal-awal?"

"Apa yang kau boleh buat kalau dia balik pun?"

"Kau boleh cakap macam itu dengan aku kan? Eh, for years and years ah, I've been helping you with all your shit, macam ini kau cakap dengan aku?"

"Listen, kau dengar apa aku cakap tadi kan? Jangan merayau sembarangan dan jangan berada dekat dengan mana-mana night walker kat dalam kawasan ni. Jangan cakap aku tak bagi kau warning awal-awal.

INFINIT (Siri Vampire Infinit Pertama)Where stories live. Discover now