"awal datang?" Seokjin menegur Taehyung yg duduk tenang bermain telefon pintarnya. Seokjin duduk disebelah sahabatnya.
"Ada benda aku nak cakap.." Taehyung memulakan pembicaraan diam sebentar. Memikirkan adakah patut dia memberitahu sahabatnya tentang perkara ini.
"Pasal apa?" Seokjin bertanya menunggu jawapan. Taehyung ketawa kecil dan menggeleng kepala.
"Nothing, just..You're beautiful, like a flower," ucap Taehyung. Seokjin yg tak tahu apa berlaku meletakkan tapak tangannya di atas dahi Taehyung.
"Kau demam ke? Tak panas..atau, kau sakit? Uh, pelik. Oh! Kau sakit hati ke.. hehehe," Seokjin berkata. Taehyung perlahan-lahan mengalihkan tangan Seokjin ke dadanya.
"Dengar detakkan jantung aku, kau rasa apa?" Taehyung bertanya mengangkat satu keningnya.
'detakkan jantung dia..sama macam aku..ohh!'
"Aku rasa..kita sama-sama sakit jantung. Aku taknak dibedah Taehyung!!" Seokjin tiba-tiba menjerit tak tentu pasal. Taehyung hanya tersenyum kecil.
"Kalau aku pindah nanti..kau benarkan tak?" Taehyung tiba-tiba menanyakan soalan pada Seokjin. Seokjin diam dan memandang anak mata Taehyung yg indah.
"Tak. Kau tak boleh tinggalkan aku, sampai bila-bila," balas Seokjin. Taehyung mengusap wajah sahabatnya dan mengangguk kecil. Bukan dia mahu meninggalkan Seokjin tetapi dia akan.
"Ekhem," seorang pelajar lelaki berumur 15 tahun datang ke kelas mereka. Seorang pelajar yg mereka kenali.
"Ada nampak Jiminie hyung tak?" Tanya remaja yg dianggap budak itu. Taehyung dan Seokjin menggeleng serentak. Si budak itu hanya menghembus nafas berat.
"Kenapa ni?" Tanya Seokjin dengan suara lembut membuatkan lelaki yg datang itu mengangkat muka memandang Seokjin.
"Huhu~ Jiminie hyung tak nak kawan dengan Kookie lagi," lelaki itu menangis sedih. Seokjin panik. Dia berlari mendapatkan budak itu dan memeluknya.
"Sushh, jangan menangis. Kookie buat apa sampai Jiminie tak nak kawan huh?" Seokjin memujuk lelaki manis itu.
Taehyung juga ikut menggosok baju yg dipanggil Kookie itu.
"Hiks..k-kookie, cium Jiminie..tapi dia, m-marah..Kookie nak minta maaf hiks..macam mana hyung?" Lelaki itu bertanya pada Seokjin.
Seokjin tertawa kecil dan mengusap pergi air mata yg dipeluk. Memang patutlah Jimin marah. Ciuman pertamanya dicuri oleh budak 15 tahun.
"Macam ni, nanti rehat..hyung sembang dengan Jimin. Kamu jangan risau..Jimin akan maafkan kamu, Jungkook. Dah jangan menangis dan belajar elok-elok ye," pujuk Seokjin mengusap rambut lembut Jungkook.
Jungkook mengangguk. Dia kemudian memeluk Taehyung dan Seokjin sebelum pergi ke kelasnya.
"Huhu~hyung~" Taehyung pula dengan Fake crying memeluk Seokjin dari belakang.
"Kau dah kenapa?" Seokjin menolak Taehyung menjauh. Taehyung memeluk Seokjin lagi.
"Nak peluk," katanya. Seokjin memeluk Taehyung yg manja itu.
"Nak tangan," katanya lagi. Seokjin memberikan tangannya pada Taehyung yg memeluknya.
"Nak cium,"
Plak
Taehyung mendapat penampar dari sahabatnya.
"Mengada!" Marah Seokjin. Taehyung hanya tersenyum nakal sambil mengusap pipinya yg ditampar oleh sahabat yg dikacau tadi.
.
.
."Dah lah Jimin, maafkan je dia, dia bukan salah pun. Kau tahukan.. budak mana tahu apa," pujuk Seokjin pada Jimin yg sedang membeli air di sebuah mesin air.
"Memang lah budak..tapi..cara dia buat tu macam budak ke? Cium hyung! Kalau kat pipi..takpe lah..tapi kat bibir, ciuman pertama pulak tu," Jimin membuka tin minumannya.
Seokjin dan Jimin duduk di kerusi panjang di koridor kelasnya. "haih..susah hyung, dia tu matang ke tak?" Tanya Jimin pula.
Seokjin mengangkat bahunya, tak tahu. Jimin menghela nafas berat. Tak percaya apa yg dilaluinya ketika bersama dongsaeng kecilnya yg membuat sesuatu diluar jangkaan.
"Nanti saya maafkanlah..tapi bukan sekarang, biar dia belajar dulu..apa kesalahan dia," ucap Jimin membuang tin minuman yg telah kosong.
.
.
."Tenang Jungkook, jangan gelabah," Taehyung menenangkan Jungkook yg gelisah ingin bertemu Jimin di kantin rehatnya.
"Macam mana hyung? Kalau Jimin hyung tiba-tiba marah? Dan menangis?..Kookie rasa bersalah sangat, kalau dia marah takpe..asalkan jangan menangis.."ucapnya. Taehyung hanya menggelengkan kepalanya.
"Nanti dia datanglah tu," Suga yg baring di kerusi panjang itu bersuara. Kookie mengangguk. Jhope yg tadinya mengusap rambut Suga berhenti apabila melihat Seokjin bersama Jimin datang.
Seperti pengantin dan pemimpinnya, Jimin pengantin dan Jungkook bakal suaminya yg menunggu.
"Jiminie.." Jungkook memanggil nama itu apabila Jimin 8 langkah jauh darinya. Seokjin yg melihatnya tersenyum kecil.
Mereka duduk bersama. 6 orang di satu meja, didalam suasana yg sunyi dan sepi walaupun banyak meja disekeliling mereka dan pelajar lainnya.
"Ekhem, mana Jennie?" Jhope membuka bicara. Nama kakak Jungkook yg disebut memandang Jhope. "dia belajar lebih masa di perpustakaan hyung," balas Jungkook dan diangguk oleh Jhope.
Suasana kembali sepi.
3 saat
6 saat
9 saat
"Emm, masakannya sedap tak?" Tanya Seokjin. Semuanya mengangguk.
"Puan Lee tak datang hari ni, yg ganti orang lain jadi..mungkin rasanya lain," Seokjin menerangkan dan diberi anggukan oleh yg lain.
Prengg
"Opss, sorry!" Seseorang meminta maaf dengan tangannya menggaru kepalanya.
Seokjin menjeling tajam kearah orang itu. "Namjoon! Ini kali keberapa you pecahkan pinggan kantin huh?!" Yg dimarah meneguk air liurnya takut.
"Err..kali ke 57?" Jawabnya
"Sorry babe," Namjoon menggosok tangannya yg cuai menjatuhkan pinggan kaca itu.
"Hahaha," semua ketawa melihat pasangan itu. Seorangnya merasa bersalah dan sorang lagi memarahinya. Namun seorang yg merasa sedih.
Melihat sahabatnya gembira dengan orang lain. Dia juga berharap dapat menggembirakan Seokjin lebih dari orang itu.
Setelah membersihkan lantai yg bersepah kerana kecuaian Namjoon, Seokjin duduk disebelah kekasihnya.
"Eh, mana Jimin dan Jungkook?" Tanyanya. Taehyung mengangkat bahu tidak mengetahui kebenaran dua lelaki itu.
Taehyung makan makanannya dan ikut ketawa apabila Seokjin membuat lawak yg digelar dad joke.
Tbc
Yahoo, terima kasih yg membaca cerita coklat strawberi. Harap suka semua cerita I^_^
Love you❣️
-yana-
YOU ARE READING
you and I, US (Taejin) .End.
Romancebayangkan apabila Taehyung jatuh cinta pada sahabatnya sendiri iaitu si manja Kim Seokjin walaupun dia tahu bahawa sahabatnya itu sudah ada kekasih, bagaimana pula, jika adik Seokjin jatuh cinta pada Taehyung dan Seokjin pula membantunya? bagaimana...