4

556 37 5
                                    

"oppa, tunggulah..penat tau," Seokjin berhenti berlari apabila si adik perempuan memanggilnya.

Seokjin pula hanya menoleh dan menjelir lidah pada Jisoo, dan sambung berlari.

"Weh, tunggu lah. Jalan sama-sama,", kini Taehyung pula bersuara. Si Seokjin dengan tak rela berhenti berlari dan berjalan disebelah Jisoo.

Namjoon yg tak tahan dengan kecomelan Seokjin, mencubit pipi gebu, empuk milik Seokjin. "kyeopta~" ucap Namjoon.

"Nak bunuh dia ke?" Taehyung berkata dengan tatapan mematikan walaupun Namjoon adalah atasnya atau kekasih Seokjin.

"Dae, mianhe Taehyung," ucap Namjoon pada Taehyung dan mengelus pipi Seokjin ditempat yg dicubitnya.

"Gwenchana Namjoon," senyum Seokjin sambil memegang tangan besar Namjoon dipipinya. Jisoo yg melihat kegiatan oppanya hanya memandang Taehyung.

Taehyung memandang tempat lain dengan tangan bersilang dan Jisoo mendapati sesuatu yg tak kena tentangnya. Namun Jisoo adalah Jisoo hanya mengingatkan Taehyung kepanasan kerana cahaya matahari mengena pada kulit mukanya.

"Tae, jom naik rollercoster!" Jisoo menunjuk sebuah permainan yg menakutkan. Merinding dibuatnya. Seokjin pula mengangguk dan mengajak Namjoon. Namjoon okay saja.

"Ui Tae? Nak ke tak nak?( Lepak mamak😂) aku dah penat berdiri ni," Seokjin menggoncang bahu Taehyung. Taehyung menatap mata Seokjin kerana betapa dekatnya wajah mereka.

"E-eum, nak. Tapi aku takut aku muntah saje.." Taehyung menunduk malu. Jisoo memukul kasar bahu Taehyung sehingga Taehyung mengusap bahunya.

"Dasar penakut!" Ucapnya selamba. Taehyung hanya menjeling kearah Jisoo. Pasangan itu hanya ketawa dengan gelagat mereka.

Saat berada di atas rollercoster,

"Wohh, ahhh! lajunya!!" Taehyung

"Seronoknya!!" Jisoo

"Namjoon..takut!" Seokjin

"Peganglah saya," Namjoon.

Setelah turun dari rollercoster

"Uwekkk! Uhukk! Huh..u, uwekk!!" Seokjin menepuk belakang Taehyung. Sementara Namjoon menemani Jisoo membeli gula-gula kapas.

"Dah ok?" Tanya Seokjin. Taehyung mencuci mulutnya dan menunjukkan Thumb up.

Seokjin mengangguk dan memapah Taehyung keluar dari toilet awam itu. Saat mereka keluar, mereka masih tidak nampak kelibat seorang namja dan yeoja.

Jadi mereka mengelilingi tempa yg banyak orang itu. Ketika mereka berjalan bersama-sama, Seokjin merengek mengajak Taehyung ke tempat perhiasan. Taehyung yg tak mampu menolak hanya mengikut Seokjin.

"Cantik..tengok!" Seokjin menunjuk sebuah rantai couple cantik yg ada bentuk hati.

Seokjin membelek-belek rantai itu. Dan menatap Taehyung dengan mengatupkan kedua tangannya diparas dada. Siap memasang pupy eyes dan suara manjanya.

"Taehyungie~" dan apa boleh Taehyung buat? Taehyung hanya mengurut dahinya sendiri.

"Namjoon kan ada..tunggu dia lah, lagipun itu, rantai untuk couple," Taehyung berkata mengurut dahinya. Seokjin terdiam. Pelayan yg melihat gelagat Seokjin berkata.

"Untuk best friend pun boleh," mata Seokjin bercahaya senang dan menatap Taehyung. Taehyung yg hanya boleh pasrah mengangguk.

Sementara Seokjin dan Taehyung berjalan, macam-macam yg Seokjin beli antaranya, coklat strawberi, topi, dan makanan tentunya.

"Kat sini korang rupanya, penat kami cari. Korang kemana aje huh?" Selepas penat berpusing, Jisoo dan Namjoon akhirnya menjumpai sahabat itu.

"Temankan dia lah, di tarik aku kesana kesini," ujar Taehyung. Namjoon terperasan sesuatu. Sewaktu mereka sampai disini, Seokjin tidak memakai apa-apa perhiasan seperti rantai tetapi sekarang sebuah rantai yg cantik terikat dileher Seokjin dan rantai itu sama dengan Taehyung punya yg ada dileher nya.

"Woh, rantai baru ke?" Jisoo bertanya dulu. Seokjin mengangguk dan memegang buah rantai itu.

"Yes, rantai sahabat," ucap Taehyung pula. Jisoo memandang Taehyung dengan tatapan curiga.

"Bukan..couple ke?" Namjoon memandang Jisoo dengan tatapan tertanya-tanya. Jisoo ketawa kecil dan memukul bahu Namjoon.

"Wae? Nampak jelas kan itu rantai couple? Hahaha," ketawa Jisoo. Namjoon hanya menggelengkan kepalanya, nasib baik adik orang bukan adiknya.

"Cantik rantai tu.." Jisoo berbisik dan dapat didengar oleh Namjoon. Namjoon mengambil tangan Seokjin dan menghayunkan seperti kanak-kanak.

"Wae?" Tanya Seokjin pada kekasihnya yg tiba-tiba menjadi manja. Namjoon menunjukkan sesuatu kearah kiri. Jisoo dan Taehyung juga ikut memandang.

Taehyung menggelengkan kepalanya berkali-kali. "aku taknak," Taehyung mendahului berkata. Namjoon menunjukkan sesuatu permainan yg lebih menakutkan daripada rollercoster.

Iaitu permainan seperti buaian tetapi diatas langit. Dan berpusing sehingga pening. (#taktahunama)

"Yg lain nak ke?" Namjoon bertanya. Seokjin mengangguk bermaksud dia mahu main bersama. Dan memang Taehyung taknak menaiki permainan menakutkan itu.

"Taknak, Soonie nak temankan Taehyung," ucapnya dan memegang tangan Taehyung yg besar.

Dengan keputusan itu, Jisoo dan Taehyung berjalan-jalan dan membeli sedikit makanan ringan.

Manakala pasangan kekasih itu, bersama menjerit seronok diatas permainan itu.

.
.
.

"Mama! Jinie dah balik!" Seokjin berjalan masuk kerumah dan menjerit memanggil mamanya. Mamanya keluar dari dapur melihat anak sulungnya bersama anak bungsu juga sahabatnya.

"Jinie, Soonie, Taehyungie masuk lah dulu," ucap mamanya. Yg dipanggil masuk ke dalam rumah dengan Taehyung yg memegang banyak beg.

Seperti lelaki yg harus memegang barangan wanita. Dan yg wanita itu adalah Seokjin dan Jisoo.

"Tae, kau letak barang tu kat bilik aku. Yg kat tangan kiri kau tu Jisoo punya ingat," kata Seokjin pada Taehyung dan duduk di sofa bersama adiknya.

Taehyung hanya menjeling malas. Sudah terbiasa dengan sifat sahabatnya itu. Hanya dia yang tahu perangai asli nya dan Namjoon hanya tahu sifat manisnya.

"Tae jemputlah minum dulu," Taehyung berhenti menaiki anak tangga dan duduk disebelah Seokjin dengan meletakkan beg yg ditangan di bawah.

"Pemalas anak-anak mama? Suruh orang padahal barang sendiri," marah mama mereka dalam nada yg lembut. Seokjin dan Jisoo ketawa dan dan menghirup coklat sejuk yg dibuat mamanya.

Tengahari ni sedap dapat minum minuman sejuk. Betul tak?

"Wahh, sedapnya!" Puji Jisoo menunjukkan Thumb up pada mamanya yg masih didapur. Mamanya memberi senyuman manis dan mengangguk.

"Mama, Tae balik dulu ye," Taehyung ke arah dapur untuk bersalaman dengan mama sahabatnya.

"Yelah, elok-elok pandu kereta dan kirim salam pada eomma dan appa kamu ye," katanya dengan lembut. Taehyung mengangguk dan memeluk wanita cantik itu.

Sebelum Taehyung keluar dari pintu dia menunjukkan senyum kotak pada Seokjin dan Jisoo, atau lebih tepat pada Seokjin.

Tbc

Hi, sesiapa yg membaca coklat strawberi 😚 terima kasih❣️

Dan bak kata Park Jimin

"U nice keep going👍"

-yana-

you and I, US (Taejin) .End.Where stories live. Discover now