12

335 25 4
                                    

Hye, sebab bosan.. I update awal 😚 nak tgk bape ramai yang votes 🙃 thx pada yg membaca💗

Happy reading

"Jangan marah Rose..mianhe.. kami tak sedar pun yang kau hilang. Tulah kecil sangat," Jimin dari tadi memujuk Rose yang pipinya mengembung dan bibir yang muncung.

"Betul tu, nona yang tiba-tiba menghilang.. tahu-tahu saja nona dah tak ada kat sebelah kami. Lagipun kita kan menang," Jungkook pula membantu Jimin memujuk. Rose memandang tepat mata Jimin dan Jungkook.

"Humph! Nasib baik menang, kalau kalah tadi, memang aku makan korang berdua dasar arnab dan ayam," Rose membuat muka seperti serigala kelaparan. Dan diketawakan oleh yang memandu.

"Amboii, Jimin kata orang yang kecil. Kamu pun sama saje kecilnya," Seokjin mengejek. Kali ini Jimin pula dengan pipi mengembung dan bibir yang muncung.

"Hyung ni~ tak nak kawan.." Jimin dengan comel mengerdipkan matanya berkali-kali. Jungkook yang disebelah ketawa dengan tertahan agar tidak menggigit pipi hyungnya. Rose pula menutup mulutnya apabila Jimin ber agyeo mengalahkan dirinya.

"Omo! Mianhe Minie..nanti hyung belanja ais krim nae?" Seokjin memujuk Jimin yang masih dengan mood agyeo yang terlalu cute sehingga sesiapa yang melihatnya tak dapat tahan diri.

"Gumawo hyung," Jimin berterima kasih dengan senyuman lebar sehingga tidak nampak matanya yang indah. Betul-betul tertutup rapat.

"Kyeopta!!" Rose tidak tahan menjerit kecil dan mencubit pipi Jimin. Jimin hanya membiarkan si yeoja mencubit pipinya kerana dia juga suka bila orang mencubitbya begitu dan diperlakukan seperti bayi.

.
.
.

"Wah. ramyeon," ujar Lisa sebaik sahaja kumpulan kalah membawa makanan untuk aktiviti yang dirancang iaitu berkelah ditaman dengan cuaca yang baik.

Suga hanya tersenyum kecil melihat dongsaeng yang tak sabar mahu makan. Mungkin kerana kehilangan tenaga sewaktu bermain mencari kad.

Merah,
Jimin
Jungkook
Rose
= 21

Kuning,
Seokjin
Taehyung
Jisoo
=22

Biru,
Namjoon
Lisa
Jennie
=17

Hijau,
Jhope
Suga
=12

Kumpulan Suga kalah tetapi tak bermaksud dia akan kalah bila dia bersama sahabatnya. Walaupun dia bersifat dingin dan kelihatan sombong, hatinya lembut dan memerlukan perhatian.

"Jus! Horayy," Lisa memeluk Jennie erat padahal yang membawa jus itu adalah Jhope. Jhope hanya menggeleng melihat mereka berdua itu.

"H-hyung.." Jimin dari belakang dengan wajah yang sedih memanggil mereka berdua. Sebaik sahaja mendengar panggilan sedih itu, Suga dan Jhope menoleh ke belakang melihat Jimin yang hampir menangis.

Jhope dan Suga sama-sama meneguk air liur dengan anak mata yang bergoyang.

"Hiks..a-ais krim Minnie mana?..hiks.. Hyung lupa ke?.." Jimin menangis. Semua orang yang ditaman membuka telefon pintar merakam aksi comel Jimin. Suga dan Jhope panik.

Segera mereka memeluk Jimin yang menangis dengan tangan disisinya seperti menangis sambil bernyanyi lagu negara.

"Sushh..ye, hyung..dan Suga hyung tak beli, tadi ramai orang sampai lupa..kita pergi beli ye, jangan nangis nanti tak comel," Jhope menepuk belakang Jimin. Jimin mengangguk comel. Suga tersenyum manis dan mengelap airmata Jimin supaya menghilang.

"Jungkook-ah! Kamu bawa Jimin ke kedai aiskrim, arraseo?" Jungkook yang dipanggil bangun dan menghampiri Suga yang memanggil. Jungkook lantas memberikan pelukan hangat pada Jimin apabila melihat Jimin yang lepas menangis.

"Okay, hyung pergilah tolong Seokjin hyung," Jungkook mengangguk dan berjalan bersama Jimin masuk ke kereta kedua. Sudah diberi kunci oleh
Seokjin tadi.

"Tulah, buat Jiminie menangis lagi. Kesian dia," Lisa berkata dengan ada sisa ramyeon dipipi. Jennie yang melihat membantu Lisa dengan mengelapkan sisa ramyeon dengan tisu.

"Gumawo," ucap Lisa. Mereka sambung makan ramyeon dan pizza yang telah dibeli team yang kalah.

"Hyung nak pizza?" Tanya Taehyung dengan ditangan sudah ada potongan pizza. Seokjin menggeleng. Sigh, Taehyung mahu makan tetapi potongan itu telah dimakan oleh wanita disebelah nya. Taehyung memberikan tatapan tajam.

"Jangan marah Taehyung, nah" Jisoo menyuapkan potongan pizza baru pada Taehyung. Taehyung dengan senang hati memakannya. Seokjin yang melihat hanya menundukkan kepalanya.

Sehinggalah mereka melihat sebuah kereta hitam yang mereka kenali terparking di sebelah kereta mereka. Keluarlah 2 namja dengan aiskrim ditangan.

"Hyung!" Jimin berlari kecil kearah mereka yang berkumpul meninggalkan Jungkook dibelakang. Jungkook dan yang lain menggelengkan kepala melihat Jimin dengan perangai kebudak-budakan mengalahkan Jungkook.

"Hyung tinggalkan Kookie tadi.." Jungkook sengaja memuncungkan bibirnya kedepan pada Jimin. Jimin yang melihat Jungkook ber agyeo hanya mencubit pipi arnab Jungkook. Jungkook pula menunjukkan gigi arnabnya.

Skip

Kini kesemua sahabat berkumpul didepan pantai merasakan angin lembut menyapa mereka. Melihat langit biru, dan matahari yang berubah warna kepada jingga menandakan ia akan segera terbenam. Jennie meletakkan tangannya dibahu si adik yang sibuk menikmati pemandangan.

"Jungkook, kalau kamu sukakan seseorang..terus terang padanya..kerana..dia mungkin akan direbut.. arraseo?"

Jungkook terdiam sebentar dengan kata kakaknya. Namun tetap Jungkook mengangguk faham apa yang kakaknya cuba sampaikan.

Disebelah mereka pula, Seokjin yang menikmati pandangan matahari dengan bunyi ombak lembut. Terasa tenang. Lagi-lagi, sebelah tangannya dipegang oleh sahabatnya dan kekasihnya.

'mama..kalau, Jinie sukakan Taehyung..bermaksud Jinie hanya suka kan? Tapi..kalau Jinie selesa dengan Taehyung..Jinie hanya selesa kan? Jinie nak tolong Jisoo..tapi, Jinie tak sanggup mama..bantu Jinie mama..'

Tbc

Hye guys? How are you? Good?
So, i just wanna know😬 who is your bias in BTS? Can i know?🙃

And as always

U nice keep going

-yana-

you and I, US (Taejin) .End.Where stories live. Discover now