Seokjin bersarapan dalam keadaan sunyi. Seokjin dan adiknya makan masakan mamanya yang telah dihidangkan. Mamanya juga ikut senyap apabila suasana tidak lagi seceria dulu.
Tuan Kim, berada didepan Seokjin dan disebelah isterinya. Makan dalam senyap tanpa bicara atau mengungkit kejadian semalam. Mudah baginya melupakan peristiwa yang tiada bukti, hanya Seokjin yg memikirkan itu semua.
"Jinie dah habis makan, Jinie pergi sekolah dulu. Harini Jinie naik bus," Seokjin berkata dan bangun dari kerusinya. Selalunya Seokjin memang tak suka menaiki bus kerana, bus penuh orang, sesak dan susah nk cari tempat duduk.
Seokjin menggalas beg dibelakang dan memakai kasut diluar pintu. Papanya langsung tidak berkata apa-apa tentang semalam. Seokjin keluar dari perkarangan rumahnya dan berjalan kearah perhentian bus yang jaraknya tidak terlalu jauh. Mungkin antara 15 minit sampai menaiki basikal.
Kali ini dia berjalan kaki. Betul-betul mahu menghindari tuan Kim. Tak lama dia berjalan,
Pon
Pon
PonMuncul sebuah kereta dibelakang Seokjin. Seokjin tersenyum girang melihat sahabatnya menaiki kereta baru yg dibeli appa tahun lepas. Mungkin anak akan suka kereta besar dan mewah tapi bukan Taehyung. Dia tidak suka kekayaan, banyak duit tapi membazir dengan beli wanita untuk memuaskan nafsu. Taehyung suka adalah kasih sayang antara keluarga, damai dan lebih penting ada sahabatnya.
"Masuklah, aku hantar sekali," ucap Taehyung dari dalam dan menaikkan tingkap semula. Seokjin dengan senang masuk ke dalam kereta itu dan memberi ciuman singkat dipipi Taehyung. Taehyung yg menerima agak terkejut tetapi dia menyukainya.
"Kenapa kau jalan kaki?" Taehyung bertanya sambil memandu. Seokjin yg mendengar soalan Taehyung menunduk. Menyembunyikan wajahnya.
"..aku..ni pasal Sohyun.." Seokjin memegang tali pinggang yg melilit badannya. Menahan sebak apabila teringat kejadian semalam. Tapi dia tidak patut risau bukan, dia masih ada Taehyung dan Namjoon.
"Dia, geramnya aku ngan dia! Nasib baik aku tak pukul perempuan," Taehyung memukul stereng kereta dan perbuatan itu mengejutkan Seokjin. Taehyung marah. Membuat lelaki yg disukainya sedih itu membuatkan Taehyung..marah dan benci.
"S-sabar Taehyung..takpe aku okay je, lagipun semuanya akan okay kan?" Seokjin menatap anak mata Taehyung yang kebetulan lampu merah didepan. Taehyung membalas tatapan mata indah Seokjin.
Lama-kelamaan mata mereka terkunci antara satu sama lain. Tidak boleh mengalihkan pandangannya.
' Taehyung..macam mana aku nak ucapkan? Aku sukakan kau..lebih dari kekasih aku sendiri..tapi, aku tak boleh egois kan? Kata Jisoo. Menyukai seseorang harus memikirkan orang lain, dan membiarkan dia membuat keputusan dan membantunya. Aku akan usahakan Taehyung..'
' Seokjin..aku cintakan kau..kalau kau minta nyawa aku sekalipun akan aku berikan..aku, akan sentiasa percayakan kau. Selamanya. '
Pon
Pon
PonKereta belakang menekan hon sehingga mereka tersedar dari alam mereka tadi. Seokjin bersandar dengan wajah yang memerah. Manakala Taehyung meneruskan memandu sambil berfikir kejadian tadi.
.
.
."Jisoo dah call Taehyung, mereka dah sampai sekolah. Jangan risau," Jisoo sambung pakai kasut dengan tenang. Tuan Kim berterima kasih pada anak perempuannya yang bijak membantu. Jujur tuan Kim berada risau tentang anak lelakinya yg manja itu.
"Mama, Soonie pergi sekolah dulu. Mama masak sedap-sedap tau bila oppa dan Soonie balik nnti," Jisoo menguncup singkat pipi puan Kim. Puan Kim melambai pada anak perempuannya yang menaiki kereta yg dipandu suaminya.
.
.
."Jungkook? Awal datang?" Ucap Jimin apabila terserempak dengan Jungkook didepan kelasnya. Jungkook mengangguk.
"Tunggu hyung," Jungkook berkata badannya masih bersandar di dinding kelas 2A iaitu kelas Jimin.
"Yo! Jungkook-shi, Jimin-shi!" Tiba-tiba seorang yeoja datang menepuk kuat bahu mereka berdua.
"Lisa! Sakit tau," Jimin meringis kecil. Menggosok bahunya. Lisa yang tadinya mahu letak beg dibilik kelasnya terlupa apabila adik Jennie ber agyeo. Lisa membelai rambut lelaki tinggi itu.
"Kadang-kadang aku terfikir..aku yang atas kau atau kau yg atas aku huhu, dasar arnab tinggi. Dan kau Jimin. Jangan jadi rendah je, macam anak ayam," Lisa berkata dengan meniru gaya Jennie dan meninggalkan mereka berdua.
"Yelah, macam mana kamu boleh jadi tinggi? Hyung pendek je," Jimin berkata memandang Jungkook dari kaki sampai kepala. Jungkook ketawa kecil melihat Jimin dari kaki sampai kepala.
"Betullah, hyung pendek.. hahaha," Jungkook mengetawai Jimin yang pendek dan kelihatan budak kelas 1.
"Lagipun, apa salahnya pendek. Kan comel? Hmm?" Jungkook mendekati Jimin. Jungkook menundukkan badannya sehingga wajahnya benar-benar ada didepan Jimin, Jimin terpaku. Jungkook tersenyum manis dan meletakkan tangannya diatas kepala kecil Jimin.
Tangan Jungkook menurun dari kepala ke pipi Jimin. Mengusap pipi tembam Jimin manakala Jimin, terkunci apabila menatap manik mata Jungkook.
"J-jungkook.." Jimin terlihat panik apabila Jungkook menyentuh bibir tebalnya. Jungkook terkesima melihat bibir yang pernah dia ciumi, bibir tebal dan merah. Ciuman pertama Jimin ada padanya.
"Hyung, kalau saya cium hyung lagi..hyung akan bencikan saya ke?" Jungkook berkata membalas tatapan Jimin. Jimin terdiam sebentar. Mencuba sedar apa yang dikatakan Jungkook. Persona Jungkook telah membuat Jimin jatuh padanya, Jimin cuba melawan persona seorang Jeon namun dia sama seperti wanita lain. Tetap lemah apabila berhadapan dengan seorang lelaki kacak lebih lagi orang itu adalah sahabatnya.
"Yah! Apa kau cuba buat kat Jimin huh?!" Kepala Jungkook dipukul dengan buku dari belakang, Jimin kembali tersedar.
Memikirkan apa yang terjadi tadi. Jimin betul akan gila kalau begini.
"Rose nona, mana ada buat apa-apa. Tadi ada sisa sarapan Jimin hyung saja dan Kookie buangkan, tak boleh ke?" Jungkook berkata dengan innocent. Jungkook pandai dalam bab menipu dan bab menipu bukan matapelajaran Jimin.
"Aku..masuk dewan dulu,"
"Eh, Jimin tunggu aku,"
Rose dan Jimin meninggalkan Jungkook yg masih tercegat didepan kelas mereka. Jungkook memegang kepalanya.
"Aduhh, apa yang kau tanya Jungkook? Macam mana kalau Jiminie bencikan kau?!" Jungkook memarahi diri sendiri.
"Kookie sukakan hyung.."
Tbc
Siap jugak bahagian 15 ni😁 harap tak bosan lah yang membaca,❣️
Selamanya
U nice keep going
Love you 💕
-yana-
YOU ARE READING
you and I, US (Taejin) .End.
Romancebayangkan apabila Taehyung jatuh cinta pada sahabatnya sendiri iaitu si manja Kim Seokjin walaupun dia tahu bahawa sahabatnya itu sudah ada kekasih, bagaimana pula, jika adik Seokjin jatuh cinta pada Taehyung dan Seokjin pula membantunya? bagaimana...