"Papa Seokjin oppa tak ada kat sini!" Jisoo menjerit memanggil papanya didapur. Puan Kim bangun dari dapur dan pergi ke bilik anak sulungnya dan hanya menjumpai anak bungsunya yang terkejut.
"Mama baca ni.." Jisoo memberikan sehelai kertas kecil diatas katil oppanya.
Kepada: keluarga yang Jinie sayangi,
Jinie tak lari rumah tau. Jinie cuma nak tenangkan diri. Mama jangan risau, Jinie jaga diri baik-baik dan makan banyak. Ada orang yg sayangkan Jinie lebih dari mama dan papa. Orang yg selalu jaga Jinie. Kalau papa baca nota ni, papa carilah bukti sendiri. Bukti yg Jinie tak bersalah ada disekitar bilik Jinie. Tapi papa tak payah cari pun tak apa.
Kalau mama baca pula, ingat tau. Masak sedap-sedap untuk Soonie. Jinie sayang keluarga Jinie❣️
Anak keluarga Kim
Seokjin
"Jinie..kenapa tinggalkan rumah ni.." mamanya menahan mulutnya daripada mengeluarkan suara tangisannya. Jisoo yang melihat ibunya menangis memeluk dan menenangkan puan Kim. Tuan Kim yang melihat isteri dan anaknya bersedih tertimbul rasa bersalah.
Jisoo menekan tombol hijau di perakam yang dipegangnya. Perakam yang ditinggalkan oleh oppanya disebelah nota kecil.
"Hari ni, Jinie dan Taehyung makan bersama. Tarikh hari ini 12/2 Seokjin melaporkan diri. Ekhem, hari ini Jinie dan mama pergi beli barang dapur bersama dengan Jisoo. Jisoo buat lawak dekat ramai orang, tarikh hari ini 7/4 Seokjin melaporkan diri. 4/8 hari ini hari lahir kawan jauh Jinie, papa belikan Jinie hadiah untuk dia. Terima kasih papa!
..21/2 hari ini Sohyun datang ke Korea. Jinie harap..dia tak ganggu Jinie lagi, Seokjin melaporkan diri. 24/2 hari ni..Sohyun ganggu Jinie. Dia kata yang Jinie tampar dia kat rumah Taehyung. Padahal dia yang nak tolak Jinie jatuh tangga..huh, Seokjin melaporkan diri.
Hari ni, Jinie nak pergi dari rumah. Bukan pergi tapi tenangkan diri. Jangan risau, Jinie..tetap sayangkan papa mama dan Jisoo terlebih lagi..Taehyung. Seokjin melaporkan diri,"
Pelbagai suara yang dibuat dari Seokjin. Daripada ceria dan perlahan-lahan menjadi sedih dan rapuh. Jisoo memeluk mamanya yang bertambah menangis melihat perakam yang dibeli suaminya dahulu.
.
.
."Kau dah siap?" Taehyung bertanya masuk ke biliknya masih melihat Seokjin termenung dengan beg yang terbuka. Taehyung mendekati Seokjin dan duduk disebelah kanannya.
"Waeyo?" Taehyung bertanya. Seokjin menyandarkan kepalanya dibahu Taehyung. Taehyung tersenyum lembut melihat kelakuan sahabatnya yg manja itu.
"Aku just taknak ada masalah lagi..aku harap sesiapa boleh jumpa bukti tu.." Seokjin meninggalkan perakam kegemarannya dan bukti perbualannya dengan Sohyun di bilik itu. Membiarkan sesiapa yang mendapat mendengar dengan telinganya sendiri.
Seokjin merasakan benda kenyal menempel dipipinya. Lantas Seokjin membuka matanya melihat sahabatnya mencium pipinya. Wajah bertukar merah.
"Jangan sedih..nanti aku pun sedih," Taehyung membisik di telinga Seokjin. Seokjin menggigit bibirnya menahan dirinya daripada menjerit.
"Jangan gigit bibir kau tu. Nanti eomma ingat apa bibir kau merah. Kau tahukan eomma tu berfikiran senget," Taehyung berkata melepaskan bibir Seokjin dari gigitannya.
"E-eum, k-kita dah lambat kan? Jom lah," Seokjin zip semula begnya dan menggalas beg itu meninggalkan Taehyung yang tersenyum sinis.
Seokjin turun bertemu dengan eomma yang sedang membuat sarapan. Melihat app duduk di sofa sambil bermain handphone ditangan. Seokjin mengambil tempat didepan eomma yang sedang menyusun pinggan.
"Good morning eomma," Seokjin menyapa puan Kim. Puan Kim tersenyum manis membalas sapaan Seokjin.
Puan Kim meletakkan pancake yang dibuat ke pinggan Seokjin. Seokjin terkejut apabila bahunya disentuh oleh lelaki dibelakangnya. Seokjin memukul bahu lelaki itu semula apabila lelaki itu duduk disebelah nya. Taehyung, sahabatnya.
"Sayang sarapan," puan Kim memanggil suaminya. Suaminya yang mendengar terus bangun dari duduknya pergi kearah isteri dan anaknya bersama sahabatnya.
Mereka makan dalam sembang dan ketawa. Sedikit sebanyak mengurangkan kekesalannya terhadap papanya semalam. Setelah mereka habis makan, puan Kim terlebih dahulu menguncup pipi suaminya dan anaknya termasuk Seokjin.
Dua lelaki itu dihantar oleh tuan Kim kereta putih besar tuan Kim sendiri. Didalam kereta bernyanyi dengan semangat lagu,
Sehinggalah mereka sampai di perkarangan sekolah khas itu. Tuan Kim menghantar mereka dan terus ke kerjanya. Seokjin melambai tangannya melihat kereta tuan Kim menghilang.
.
.
."Oppa! Oppa kemana? Oppa dah makan? Lapar tak?" Jisoo menanyakan soalan yang tak sempat dijawabnya. Jisoo mengalihkan pandangan tajamnya ke Taehyung pula.
"Kau yang bawa oppa aku rupanya? Ih, jahat! Kau dah bawa oppa pastikan jaga oppa baik-baik," Jisoo berkata dengan separuh marah. Taehyung ketawa melihat gelagat wanita cantik itu. Taehyung mengusap rambut hitam Jisoo. Seokjin yang melihat mereka tersenyum. Senyum paksa kerana dia tidak mahu menjadi orang ketiga. Dia dah berjanji akan membantu adiknya.
Tbc
Mesti ramai nak tahukan apa seterusnya 😁 jangan risau semuanya baik-baik saja😊
Sorry kalau bosan😣 author dah cuba buat yg terbaik 🙃 and jgn lah kedekut dah baca tpi tak vote😔 takpe, kalau tak vote author tak paksa😊💘
U nice keep going gais💜
Luv u
-yana-
YOU ARE READING
you and I, US (Taejin) .End.
Romancebayangkan apabila Taehyung jatuh cinta pada sahabatnya sendiri iaitu si manja Kim Seokjin walaupun dia tahu bahawa sahabatnya itu sudah ada kekasih, bagaimana pula, jika adik Seokjin jatuh cinta pada Taehyung dan Seokjin pula membantunya? bagaimana...