5 tahun

600 30 3
                                    

Sepanjang 5 tahun Taehyung berada di England,

"What your name handsome?" Seorang wanita berpakaian seksi bertanya dengan tangannya di bahu Taehyung. Taehyung menatap tajam wanita itu dan mengalihkan tangan wanita yang tiba-tiba datang padanya.

"My name? My name is V. And i'm good boy, to my boyfriend. Sorry," dengan selamba Taehyung menjauhi wanita yang mulai geram. Pakaiannya seksi dan ketat. Menampakkan bentuk tubuh badannya yang ramping tetapi tetap dihati Taehyung hanya ada kekasihnya.

2 tahun di England.

"Heyy, V! have you prepared the president's note?" Seorang wanita berpakaian seksi dan menjolok mata bertanya pada V yang berjalan di koridor.

"Aishh, Don't you have any other clothes?Please don't wear this again,. Note? I did. My boyfriend would be mad if he knew I was looking at someone else's body," Taehyung menjeling daripada terlihat bentuk payudara kawannya itu.

"How can I seduce someone like you? Can I borrow your?" Wanita itu bertanya dengan tangan merapat didada. Taehyung memghela nafas dengan perempuan didepannya.

"Here, Amanda. Next time prepare, don't look for me," Taehyung yang sebagai kawan, memberi jaket hitam yang dipakainya pada wanita didepannya. Wanita itu tersenyum menampakkan dimple yang terlihat cantik. Dengan segera wanita itu meninggalkan Taehyung selepas berterima kasih.

"Tetap, Seokjin aku lebih cantik. Haihh, Seokjin bogoshipeo.." Taehyung menggosok wajahnya yang setiap kali merindui kekasihnya yang jauh darinya.

.
.
.

Pemergian 3 tahun Taehyung di England,

"Oppa rindu Taehyung! Huee, Taehyung..aku nak jumpa kau, huu" Seokjin menangis dibahu adiknya. Jisoo menepuk bahu oppanya berkali-kali, menenangkan si oppa yang berjauhan dengan kekasihnya.

"Hyung jangan lah menangis. Taehyung kan sedang belajar sekarang," Jimin menggosok bahu hyungnya menangisi kekasihnya. Pipi Jimin tiba-tiba dicium oleh seseorang.

Jimin menoleh kebelakang menampakkan kekasihnya sudah balik dari sekolahnya tadi. Jimin tersenyum manis dan memberi kuncupan ringan didahi si muda.

"Hyung, eomma ajak hyung makan malam dekat rumah Kookie. Nak tak?" Tanya Jungkook merangkul pinggang Jimin. Jimin tersenyum malu dan mengangguk mahu. Jungkook menunjukkan senyuman arnabnya yang bagi Jimin terlihat sesuatu seperti smirk.

"Mesti ada benda lain ni, ihh Kookie!" Jimin memukul lembut bahu kekasihnya. Jungkook ketawa dan akhirnya menyeringai.

"Dae, malam ni kookie akan makan hyung. Lagi," Jungkook berbisik pada telinga Jimin dan mampu membuat seluruh wajahnya merah. Jimin perlahan menolak dada Jungkook menjauhi dari jilatan Jungkook yang berlaku di lehernya.

"Yahh! Kalau nak buat sekali pun, please jangan di sini. Silakan pergi," Jisoo memarahi Jungkook yang menggoda Jimin. Jungkook tersenyum arnab dan akhirnya mendukung Jimin sebelum berkata,

"Then, aku pergi dulu. Annyeong,"

Dengan cepat bayangan Jungkook dan Jimin menghilang. Jisoo menggelengkan kepalanya melihat arnab yang lihat saja comel tapi posesif terhadap kekasihnya itu.

"You son of  beach," Jisoo berkata. Tadinya mahu mencarut tak dapat kerana dapat rasakan tatapan tajam oppanya.

.
.
.

"Hyung, bangun!!" Jhope dengan periuk dan senduk ditangan mengetuknya sehingga Suga terbangun dari tidur petangnya. Akhirnya Suga bangun juga setelah bermacam cara dibangunkan.

"Waeyo?"tanya Suga malas. Jhope ketawa kecil mendengar suara Suga yang terdengar seperti tidak tidur seminggu. Jhope duduk disebelah kekasihnya dan membelai rambutnya.

"Bangun lah, jangan tidur je." Dengar kata-kata Jhope, Suga bangun dari baringnya. Menyandarkan kepalanya di bahu lelaki disebelahnya dan memejamkan mata.

"Rindu dengan appa.." ucap Suga perlahan. Jhope membelai rambut Suga. Dan menyandarkan kepalanya diatas kepala Suga. Setiap kali Suga berkata merindui keluarganya, Jhope akan sentiasa ada disebelahnya.

"Dah lah..eomma dah siap masak." Jhope bangun dari duduknya dan mengangkat tangan Suga. Suga mengangguk. Sudah 9 tahun dia dibesarkan oleh keluarga Jhope. Mereka sudah seperti adik-beradik tetapi sebuah perasaan tiba apabila mereka membesar bersama dan diakhiri menjadi kekasih semenjak mereka masih berumur 14 tahun.

Mereka tidak merahsiakan hubungan mereka pada keluarga Jhope tetapi keluarga Jhope lah yang menyatukan mereka.

.
.
.

2 tahun kemudian.

"Akhirnya aku dah balik ke Seoul! Seokjin..aku datang," Taehyung membentangkan tangannya sebaik sahaja dia sudah turun dari kapal terbang dari England ke Korea.

"Mama! Jungkook!" Taehyung berlari kepada puan Kim dan sahabatnya. Mereka berpelukan lama. Sehinggakan puan Kim sendiri menjatuhkan airmatanya merana saking rindunya yang membunga.

"Baiklah, mari kita balik. Seokjin dalam perjalanan kesini," ucap Jungkook. Seperti yang dirancangkan 1 minggu sebelum hari lahir kekasihnya, Taehyung sudah merancang untuk memberi kejutan padanya.

"Jomlah balik, aku dah tak sabar." Mereka pulang ke rumah Taehyung tepat ketika Seokjin datang ke sana. Tak sangka kekasihnya sanggup tunggu setengah jam disana kerana yakin Taehyung akan balik dan hasilnya Taehyung sudah dirumah menunggunya.

.
.
.

Taehyung sangat gembira apabila tahu tuan Kim memberi hadiah hati lahir pada Seokjin iaitu sebuah rumah kepada mereka berdua. Seokjin bersyukur perjalanan mereka dipermudahkan segalanya.

Taehyung menjadi CEO disalah satu syarikat tuan Kim. Seokjin pula bekerja di syarikat kekasihnya sebagai personal secretary. Jungkook dan Jimin jangan dicakap, sepanjang hari berkunci dibilik.

Mereka bahagia sekarang. Mereka akhirnya dapat mengakhiri semuanya dengan baik. Seokjin sangat mencintai Taehyung dan Taehyung juga begitu padanya. Seokjin berharap semuanya akan lebih baik. Lebih bagus dalam setiap harinya.

Tamat guys 😘

Tq membaca novel author yang boo ni. Jangan lupa vote untuk yg suka and follow, bagi semangat kat author untuk buat cerita lainnya.

Luv u 💜

-yana-

you and I, US (Taejin) .End.Where stories live. Discover now