Hari ini Jungkook agak sibuk dengan aktiviti pelajarannya dan tidak ada masa untuk meluangkan bersama Jimin, dengan itu Jungkook menyuruh Seokjin dan Taehyung menjaganya sementara beberapa hari ini dia tidak dapat rehat dengan mereka. Jimin tak kesah cuma berharap kekasihnya mendapat rehat yang cukup dan berusaha.
Seokjin dan Jimin ada di depan mesin air, mereka bersembang sepanjang perjalanan di koridor dan topik perbincangan mereka adalah bagaimana Jikook boleh bersama.
"Entahlah..aku sebenarnya..ada juga rasa sikit dengan Rose,aku tahu dia tengah patah hati sebab aku..aku takut buat dia sedih.. ottokhae?" Jimin beralih pada Seokjin yg sedang memasukkan duit.
"Macam mana apa? Macam itu lah, lagipun hati tak boleh dipaksakan?" Seokjin menambah. Jimin senyap ditempatnya. Sesuatu mengganggu fikirannya.
"Sekarang hyung tanya, kamu suka Rose atau Jungkook?" Perhatian Seokjin betul-betul pada Jimin. Jimin diam sebentar dan menarik nafasnya dan hembus.
"Jungse,"
"Kau pergi gabungkan nama dia pahal? Cepat jawab. Betul-betul, jujur dengan hati kau," ucap Seokjin lagi. Jimin memegang dadanya menyebut satu persatu nama dan merasakan degupan jantungnya.
"Rose.."
...
"J-jungkook.."
Deg
Deg
Deg"Ehh? Aku rasa jantung aku dah tak sihat lah," Jimin tiba-tiba berkata. Seokjin mengetawai Jimin yang seperti orang tersampuk dengan wajahnya merah.
"Sekarang giliran hyung,"Jimin pula berkata. Seokjin mengalihkan pandangannya pada Jimin.
"Namjoon atau..Taehyung?"
Deg
DegJantung Seokjin berdegup kencang mendengar sahabatnya berkata begitu. Seokjin menggaru kepalanya dan duduk disebelah Jimin.
"M-mestilah Taehyung!" Balas Seokjin tanpa melihat anak mata Jimin yg nakal itu. Jimin ketawa melihat wajah tomato hyung disebelah nya.
"Hyung..sukakan Taehyung kan?" Jimi. Tiba-tiba membuat kesimpulan. Wajah Seokjin semakin panas dan merah. Seokjin menutup wajahnya dengan tangan kecilnya.
"Enn, hyung suka Taehyung.." jawabnya. Jimin menepuk tangannya mendengar hyungnya yang satu ini menyukai si elien Tae itu. Seokjin meletakkan jari telunjuknya dibibirnya sendiri menyuruh Jimin untuk senyap.
"Rahsiakan tau,"
"Ehhh, waeyo? Hyung tahukan Taehyung pun sukakan hyung?"
"..tahu..tapi, Jisoo sukakan Taehyung jugak, hyung nak tolong Jisoo. Hyung taknak jadi perampas. Hyung nak jadi abang terbaik untuk Jisoo..jadi tak salah kan?"
"Memanglah tak salah! Tapi cara hyung yang salah..hyung sakitkan hati sendiri tahu tak macam ni," Jimin melipatkan tangannya didada.
Seokjin tersenyum nipis mendengar perkataan sakit itu. Sememangnya dia sudah sakit dari dulu dan hanya boleh disembuhkan oleh Taehyung. Hanya Taehyung ubatnya.
"Biarlah..lagipun ini untuk kebaikan dia juga. Apa kurangnya Jisoo? Bila besar nanti aku yakin dia akan jadi miss Korean macam mama aku," Seokjin memuji adiknya. Jimin mengangguk mengiyakan kata-katanya.
.
.
."Biyy!!" Jerit puan Kim dari bilik anak sulungnya. Si suami yang dipanggil datang ke tingkat atas berjumpa dengan isterinya yang memegang sebuah perakam.
"Apa tu?" Tanya tuan Kim. Puan Kim menggeleng tak tahu. Mereka duduk di atas katil anaknya dan menekan tombol hijau ditepi alat itu dan terdengar.
YOU ARE READING
you and I, US (Taejin) .End.
Romancebayangkan apabila Taehyung jatuh cinta pada sahabatnya sendiri iaitu si manja Kim Seokjin walaupun dia tahu bahawa sahabatnya itu sudah ada kekasih, bagaimana pula, jika adik Seokjin jatuh cinta pada Taehyung dan Seokjin pula membantunya? bagaimana...