8

406 28 5
                                    

"Park So Hyun akan mula belajar di kelas kita," ucap guru yg mengajar bahasa English pada kelas 2A.

Jimin hanya memutar matanya malas mendengar pernyataan gurunya didepan begitu juga Jisoo yg duduk di depan Jimin.

"Duduk di sebelah Rose, So Hyun. Baik lah mula buka buku," So Hyun berjalan dan meletakkan beg di bawah mejanya sambil mengeluarkan buku bahasa English.

"Hai, saya Rose. So Hyun kan? Saya banyak dengar pasal awak di berita. Awak selalu masuk majalah sebab wajah cantik awak.. tahniah lah," ucap Rose tersenyum manis padanya.

So Hyun membalas dengan senyuman palsunya. Jujur dia berasa tak suka sekelas dengan sesiapa yg dekat dengan Seokjin. Seiiring mereka belajar, guru English banyak menanyakan soalan dan lagi-lagi So Hyun yg menjawabnya.

"Bagus So Hyun. Kamu baru masuk hari ni, terus tangkap apa saya ajar. Dan saya harap murid lain juga begini , faham?" Guru itu bertanya dengan tegas.

"Faham tuan!" Balas mereka sekelas. Setelah itu guru itu keluar dan mereka yg disitu memulakan aksinya.

Mereka yg wanita akan menukar pakaian kerana mereka diberi masa bersiap dalam 30 minit dan bergerak ke dewan untuk meraikan kejayaan gurunya.

"Jisoo aku yakin kau mesti yg tercantik dikelas ni," ucap Rose memuji Jisoo yg baru mengeluarkan pakaian barunya dari beg. Jisoo tersenyum cantik.

"Kau pun cantik juga. Jennie, kau dan Lisa lagi cantik," Jisoo memuji mereka bertiga. Dan yg bertiga itu tersenyum manis mendengar pujian dari sahabatnya satunya itu.

.
.
.

"Wahh cantiknya Jisoo,"

"Wahh Jisoo memang cantik setiap tahun,"

"Aku harap Jisoo jadi kekasih aku,"

Banyak pujian Jisoo dengar dari pelajar atas mahupun bawah. Memang semua orang tak boleh menolak persona seorang anak Kim.

Dengan perhiasan yg dipakainya sesuai dengan baju itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Dengan perhiasan yg dipakainya sesuai dengan baju itu. Dan dandanan yg dibuat oleh Jennie dan Rose manakala Lisa banyak mengambil gambarnya.

Lampu di dewan mula hidup berwarna warni. Empat orang sahabat itu mengambil tempat yg ditengah. Seperti berada di pawagam dan pentas besar didepan.

Masa mula pukul 11.50 dan sekarang baru pukul 11. Di luar dewan banyak jualan yg berkualiti, untuk para cikgu dan pelajar. Tetapi mereka lebih memilih mengambil tempat yg disediakan.

Seokjin pula di luar dewan dengan pakaian yang sesuai dikenakan oleh Seokjin.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
you and I, US (Taejin) .End.Where stories live. Discover now