16

304 20 4
                                    

"Baiklah, matapelajaran kita sampai disini saja. Saya harap kamu semua bersedia untuk ujian pertengahan. Faham?!" Guru sains berkata garang dengan mengetuk meja. Budak kelas 2A mengangguk dan menjawab serentak. "Baik tuan John!"

"Lisa kita masa muzik," Jennie mendekat pada meja Lisa. Lisa mengangguk. Matapelajaran kegemaran mereka iaitu muzik.

Jimin, Jisoo, Lisa,Jennie dan Rose mengambil muzik dengan beberapa pelajar lain. Manakala yang tidak mengambil muzik, mereka mengambil bahagian kimia.

"Mari kita gerak," ucap Jimin dengan semangat merangkul bahu Rose yang disebelah nya. Rose tersenyum malu.

.
.
.

"Kita ada murid baru masuk ke kelas kita, seperti yang kamu kenal dia adalah Sohyun, tapi kelas 2B mungkin tidak kenal lagi, silakan kenalkan diri." ucap puan Lee. Yang lain hanya menepuk tangan melihat Sohyun. Ada yang berbisik mengatakan bahawa Sohyun cantik dan sexy.

"Annyeong, Sohyun himnida. Saya dari kelas 2A. Saya harap kita dapat jadi kawan dan mengajar saya. Gumawo," Sohyun menunduk pada murid lain. Manakala Jisoo hanya bersembang dengan sahabatnya daripada mendengar suara Sohyun itu.

"Bahagian tarian beratur," mendengar suara gurunya, Lisa dan Jimin berbaris didepan gurunya bersama pelajar lain.

"Saya harap kamu banyak berlatih, tarian ini mungkin susah. Tapi kita buat perlahan-lahan okay?" Guru pemimpin berkata. Yang lain menjawab bersamaan "baik!"

"Bahagian menyanyi," guru lagi satu, berkata. Yang mengambil bahagian menyanyi beratur didepan guru pemimpin mereka.

Rose, Jisoo beratur didepan guru itu dengan pelajar lain. Jennie mengambil bahagian rapper kerana itu dia tidak masuk bahagian sama dengan mereka.

Sepatutnya Lisa juga mengambil bahagian rapper dan Jimin mengambil bahagian vocal. Tetapi, menari merupakan yang penting kerana itu dia memilih menari. Lagipun suaranya sudah bagus dan tak perlukan latihan.

"Saya nak masuk menari," Sohyun mendaftar pada guru yang memimpin bahagian menari. Pelajar lelaki semua menyorak nama Sohyun apabila Sohyun beratur di barisan. Wanita cantik tapi palsu.

.
.
.

"Kenapa ni Jimin? Bad mood ke?" Tanya Hoseok. Jimin menggeleng dan makan kentang goreng yang telah disediakan.

"Kenapa ni? Bagilah tahu kat kami," tanya Seokjin pula. Jimin yang mahu makan meletakkan chop stick ditepi dan menatap hyungnya.

"Sohyun terlalu bagus.."

"Huh?"

"Dia dapat pujian daripada cikgu. Boddy rolls dia bagi, gerakan dia pun hebat dari saya..dia, dapat pujian dari pelajar lain.." Jimin menunduk. Memang tak boleh terima kebagusan Sohyun.

"Jangan risau hyung, hyung tetap yang terbaik bagi Kookie," Jungkook menceriakan Jimin dan menunjukkan Thumb up pada hyungnya yang pendek. Jimin mengukir senyumannya.

"Gumawo Kookie.."

Mereka kembali makan. Tak lama kemudian,

Prang!

"Namjoon! Kali ini apa pula? Semalam mangkuk, ini pinggan pula! Susahnya ada bf yang cuai macam ni,"

"Mianhe baby," Namjoon menggosok belakang lehernya. Seokjin pula sudah membebel padanya. Pinggan mangkuk kantin semua dipecahkan nya.

"Haraplah dapur kantin semua tukar pada plastik, tak sanggup aku kalau kaca semua barang yang dia guna," Seokjin berkata. Sahabatnya yang lain tertawa melihat pasangan itu.

"Nak sikit tak?" Jisoo menunjukkan keropok yang dibeli pada Taehyung. Taehyung mengangguk dan membuka luas mulutnya meminta wanita cantik itu menyuapkan.

Jisoo membuat gaya airplane dan Taehyung dengan senang hati menerima. Seokjin yang disebelah Taehyung, hanya menunduk diam tidak membebel pada kekasihnya lagi.

Hoseok dan Suga melihat kejadian itu. Tetapi mereka hanya diam melihat reaksi Seokjin melihat adiknya menyuap sahabatnya.

"Seokjin hyung....sukakan Taehyung," bisik Hoseok pada Suga yang sibuk makan. Suga yang mendengar mengangguk tahu. Perasaan Seokjin mudah diketahui melalui reaksi yang dilakukannya. Terlalu mudah untuk membaca.

"Jimin hyung, nanti temankan saya pergi tandas. Nak?" Jungkook berkata menyuap makanan kedalaman mulutnya.

"Eh? Pergilah sendiri.." Jimin menolak. Dia masih memikirkan kejadian pagi tadi. Kejadian yang paling dia tak dapat lupakan.

"Pergi jelah, temankan dia. Kesian dia," Seokjin mempertahankan Jungkook.

"Apa salahnya temankan Kookie? Lagipun kamukan selalu temankan dia," Hoseok pula membela Jungkook. Mendengar semua hyung mempertahankan Jungkook, Jimin mengangguk pasrah. Manakala Jungkook tersenyum menang.

Sebaik sahaja Jungkook dan Jimin masuk ke tandas, Jungkook mengunci Jimin di dinding dengan kedua tangan disisi Jimin.

"Jungkook..kata nak ke tandas, kenapa macam ni pula?" Tanya Jimin mengalih pandangannya kearah lain. Takut dia terkunci lagi dengan tatapan mata Jungkook.

"Tatap saya hyung," Jungkook berkata dengan suara yang rendah. Jimin menggeleng. Tidak mahu menatap manik mata Jungkook. Sehinggalah jari dibawah dagunya membawa tatapannya bertemu mata Jungkook.

"Saya kata ke tandas. Bukan mahu buang air besar atau kecil. Saya mahu..tatap hyung," ucap Jungkook menatap mata Jimin.

"Hyung tak jawab soalan saya pagi tadi, kalau saya cium hyung..macam hari tu..akankah hyung bencikan saya?" Tanya Jungkook. Jantung Jimin berdegup kencang sekarang. Wajahnya nampak merah semerah tomato.

"Jungkook..ini semua tak betul.."

"Jawab,"

Jimin terdiam. Tidak tahu mahu jawab apa. Wajah Jungkook semakin dekat dengannya, semakin dekat. Dekat sehinggakan Jimin boleh merasakan nafas Jungkook didepan wajahnya.

"Cepat sebelum saya cium,"

"Nanti! Jungkook, hyung-"

"Tiga..."

"Ini gurau kan?"

"Dua.."

"Jungkook..please hyung tak-"

"Satu.. diam park Jimin,"

Jimin menutup matanya rapat apabila wajah Jungkook mendekati wajahnya dan terasa hidung mereka bersentuhan. Jimin menggenggam tangan kecilnya dengan kuat. Terasa ciuman singkat singgah di dahinya, Jimin membuka mata bertemu tatapan Jungkook.

"Jangan risau hyung, saya bukan arnab makan daging. Saya makan sayur, tapi kalau ayam mungkin saya makan," ucap Jungkook menunjukkan senyum arnabnya. Jimin yang wajah merah sehingga telinga dan leher memukul bahu Jungkook.

"Pervert Jungkook! Umph,"

Jimin berhenti bercakap apabila bibirnya dikunci dengan bibir merah milik lelaki didepannya. Kedua tangannya yang tadinya memukul bahu Jungkook kini dipegang Jungkook hanya menggunakan satu tangan. Tangan Jungkook yang lagi satu, memegang leher Jimin mendalam ciuman mereka.

Jimin terasa seperti mahu meledak sekarang. Melihat lelaki yang baru berumur 15 tahun menciumnya 2 kali tanpa izinnya.

Jimi tak menolak dan tak membalas tetapi hanya diam memejamkan matanya. Sehingga sebutir air matanya mengalir dari hujung matanya yang tertutup.

Tbc

Apa khabar?🤗 Para pembaca sihat? Semoga sihat dirumah dan rajin basuh tangan☺️

Dan,

U nice keep going

-yana-

you and I, US (Taejin) .End.Where stories live. Discover now