„Hermiono," zakřičela Ginny nadšeně a objala kamarádku. Hermiona ji stiskla ještě pevněji a přisedla si v Děravém kotli k ní, Harrymu a Ronovi. Své nejlepší přátele viděla naposledy před velmi dlouhou dobou. Chyběli jí. Jako jediní znali její tajemství. Byla to docela vtipná historka, jak se to dozvěděli.
Tichý smích se ozýval společenskou místností Nebelvíru. Všichni v tuto dobu už spali, ale Harry, Ron a Hermiona si ještě povídali u ohně. Rozhovor se náhle změnil v přátelskou hru, při které Ron nechtěně svrhl na Hermionu skleničku s naštěstí už studeným čajem.
Normálně s tím neměla mudlorozená čarodějka problém, jenže teď večer už své tělo neočarovala kouzlem pro odpuzování kapaliny. Proto se okamžitě proměnila. Jakmile Ron spatřil její ocas, prudce od ní vstal a začal hyperventilovat.
„Jen klid, Rone," promluvila na něj a zároveň se snažila probrat Harryho, jenž na rozdíl od Rona zůstal sedět bez hnutí. A i přesto, že mu stále máchala rukou před obličejem, jen strnule zíral na tyrkysové a zlaté šupiny.
„Kdo ti to udělal," dostal ze sebe Ron a padl na zem vedle Harryho.
Hermiona věděla, že neměla jinou šanci. „Taková jsem se už narodila, Rone."
„Ty jsi mořská panna?" Harry se probral z transu a podíval se jí do očí.
„Ano," odpověděla mu.
„Takže ovládáš lidi svým zpěvem," zamumlal Ron zvědavě.
„Dokážu okouzlit hlasem a ještě umím manipulovat s vodou," řekla Hermiona a pohybem ruky přinutila kapičky čaje, aby se zvedly z koberce, než zmizely ve formě páry.
„Nechápu to," řekl Harry zmateně, „jsi přece z mudlovské rodiny."
„To jsem, ale kdysi velmi dávno se jeden člen naší rodiny setkal s mořskou pannou. Zamilovali se do sebe. Vzdala se pro něj nesmrtelnosti. Vzali se a měli spolu dítě. Od té doby je každá dívka v její pokrevní linii jako ona," vysvětlila svým přátelům.
„Myslel jsem, že mořské panny jsou jen mýtus," pronesl Ron. Tu a tam zabloudil očima k jejímu ocasu.
„Počkat! Znamená to, že i legenda o řeckém bohu Tritónovi, který je synem Poseidóna a má být jejich otcem, je pravdivá," chtěl vědět Harry.
„Jak víš, kdo jsou Tritón a Poseidón, Harry," divila se Hermiona.
„No o Vánočních prázdninách jsem omylem zabloudil do knihovny a našel knihu o antických mýtech," vysvětlil Harry.
„Ty mě děsíš, kamaráde," zamumlal Ron s výrazem naprosté hrůzy ve tváři, „dobrovolně si zůstal v knihovně a přečetl sis knihu?"
„Měla pěkný obrázky," bránil se Harry se smíchem.
„Varuj mě, až se to stane znovu. Protože mi jedna Hermiona rozhodně stačí." Tím si Ron vysloužil ránu do ramene od zmiňované čarodějky. „Dobře. Promiň," ječel zrzavý čaroděj a snažil se uhýbat dalším útokům, „existují tedy?"
„Opravdu nevím, jestli jsou starověcí bohové skuteční. Vážně jsme se ještě nesetkali," informovala je Hermiona a koutky úst jí pobavením cukaly.
„Ale bylo by to super," zasnil se Ron, „umíš si to představit, kdyby Malfoy zjistil, že si v podstatě příbuzná s bohy. Mohl by si svůj čistokrevný původ a rodokmen strčit někam."
ČTEŠ
Hlas oceánu
FanficZ Hermiony Grangerové se po vystudování Bradavické školy čar a kouzel stala slavná světově uznávaná zpěvačka, která díky svému vlivu pomalu ale jistě mění čarodějnickou společnost. Svými příliš pokrokovými názory na sebe upoutá nechtěnou pozornost...