🔪5🔪

411 47 35
                                    

~Jeon Jungkook~

"Nah." Aku menghulurkan satu tin minuman Sprite kepada perempuan bijirin ini.

Dah lama aku perhati dia menjerit jerit macam kucing hilang anak. Orang taman yang lalu lalang semua ingatkan dia gila menjerit sorang sorang. Sudahlah suara tu kuat. Barangkali time kecil dia tertelan mic kot.

"Apa benda ni?" Soal bijirin naif.

"Ini. Air. Sprite." Aku menjelaskannya satu persatu.

"Aku tahu tu air Sprite. Aku tak bodoh sampai tahap tu sekali. Maksud aku, kenapa kau bagi air ni kat aku?" Soalnya lagi bersama penerangan pendek. Aku sekadar menggulingkan anak mata.

Dia tak paham lagi ke? Asal slow sangat ni?

Nasib kau comel je bijirin.

"Aku bagi kat kau lah. Nak ambil air ni and minum. Kasi kurang sikit perangai gila kau tu." Balasku.

"Sorry aku tak ambil barang dari manusia jadian. Dan aku juga tak percaya benda tahyul mengenai manusia bertukar kepada binatang, binatang bertukar kepada manusia ni."

Aki tercengang seribu kata.

Apa yang dia merepek ni? Manusia jadian apa kejadah pula ni?

"Kau merepek apa ni perempuan?"

"Kau ingat aku tak tahu yang kau ni jelmaan arnab kan? Cepat bagi tahu aku siapa yang sumpah or sihir kau dulu."

Lagi sekali aku tercengang seribu bahasa dan kata kali ni.

Sejak bila aku jadi arnab ni woi?!

"Eh hello! Aku ni manusia original okay!" Aku membentak keras akan kenyataan palsunya.

Aku datang sini nak buat baik, bukannya untuk dituduh manusia tak normal!

"Whatever. Aku still tak ambil pemberian kau. We're not know each other yet." Balasnya dengan speaking mat saleh.

"Okay then. My name is Jeon Jungkook. Call me Jungkook or JK. But for you, just call me Jungkook oppa. It's sound nice and sweet." Aku mengangkat kedua belah keningku. Tangan aku hulurkan padanya untuk bersalaman.

"Aku tak minta pun kau perkenalkan diri kau. Yang kau gedik sangat nak intro dah kenapa?" Soalnya bersama wajah blur. Tangan aku yang dihilurkan tadi ditarik semula.

"Salah ke aku nak berkenalan dengan kau?" Soalku sayu.

"Bukan salah tapi aku tak nak berkawan dengan manusia jadian."

"Aku tak tahu lah apa masalah mata kau sampai aku yang terlajak handsome ni kau kata manusia jadian." Aku tersenyum bangga. Lubang hidungku pun sudah terkembang kempis.

Itu fakta okay. Aku memang handsome!

"Dasar masuk kubur gali sendiri."

Lain macam perumpaan dia tu. Bukan masuk bakul angkat sendiri ke?

"Tak kisahlah. Aku tahu nama kau." Terus saja dia berkalih memandang aku dengan muka terkejut beruknya.

Aku cannot la! She too cute!

"Kau tahu nama aku?! Macam mana?!"

"Adalah. By the way, nama kau bijirin kan?" Aku mengangkat keningku berkali kali.

"Kepala tengkorak kau bijirin! Itu nickname aku lah setan! Aku Park Jirin!"

"Then, aku dah tahu nama kau and automatic aku dan kau dah kenal. So ambil air Sprite ni and minum." Aku menghulurkan sekali lagi tin minuman itu kepadanya.

"Aku cakap aku tak nak kan? Kau minum je la air ni." Nada menyampah mula dia keluarkan. Secara spontan, sebelah keningku terangkat.

"Kau tak nak? Bukan senang orang kacak macam aku ni belanja air tau."

"Ish! Aku datang sini just nak tenangkan diri! Bukannya untuk berjumpa dengan kau tahu tak?! Aish! Aku rasa masalah aku tak berkurang malah makin bertambah!" Dia mula menyerabutkan rambutnya.

Sumpah aku cakap jantung aku tak boleh duduk diam sekarang ni. Dia terlampau comel untuk aku.

"Dah lah! Aku nak balik! Sakit hati je lama lama dengan kau ni." Dia mula bangun dari bangku dan berlalu pergi meninggalkan aku.

Aku tersenyum sendiri.

Bukan main lasak dia tu. Kasar pun ya.

I like her

💣💣💣

~Park Jirin~

"Annyeong. Jirin dah balik." Aku membuka pintu lemah. Hidungku yang merah aku gosok perlahan. Air mata yang sudah basah di pipi aku biarkan.

Aku menangis semasa balik ke rumah. Ni semua pasal sekolah!

"La, tak habis lagi menangis? Adik dengan abang sama saja. Eloklah korang berdua kembar." Eommaku yang sedang menghadap telefon itu aku pandang. Sesekali dia meletakkan telefonnya di meja bersandarkan balang kerepek yang aku dan Jimin selalu makan.

Nak start buat Tik Tok la tu. Perasan anak muda betul.

"Abang mana?" Soalku.

"Ada dalam bilik dia. Entah habis ke tak meroyan gila dia tu." Balas eommaku tanpa memandang. Aku sekadar mengangguk lalu menuju ke arah biliknya.

Tanpa mengetuk, aku membuka terus pintu biliknya. Dia yang sedang duduk di atas katil terus berkalih melihat aku.

Mata dia pun merah. Pipi pun basah.

"Kau tak habis nangis lagi ke?" Soalku sayu.

"Ma-mana ada. Aku tak nangis la." Tangannya mula mengesat kasar air mata di pipi.

Aku mula melangkah ke arah katilnya lalu panjat dan duduk dihadapannya. Badannya yang sedikit berketak itu aku peluk. Tanpa sedar, air mata mula mengalir sekali lagi membasahi pipiku.

"Kalau kau nak nangis lagi, kau nangis sajalah. Aku pun rasa apa yang kau rasa Jimin. Bukan kau sorang." Dan saat itu, aku terasa seperti pelukkanku terbalas. Setitis demi setitis air matanya jatuh ke arah rambutku.

"Jirin, aku tak nak sekolah wey."

Continue...

Tunggu sahur ke guyss?

Selamat bersahur semua!❤

Vote and comment after reading❤☀

[C] OUR LOVE STORY | JEON JUNGKOOKWhere stories live. Discover now