"Eomma! Pencuci muka dah sampai!" Aku menjerit memanggil eomma sebaik saja menguak pintu rumah.
"Hah! Sampai pun. Ingatkan kena bawa lari dengan Siam dah." Eomma mengambil plastik pencuci muka di tanganku. Terus saja dia masuk ke dalam bilik air.
Biarlah kat dia.
Aku mengorak langkah ke bilik Jimin. Pintu biliknya aku ketuk dahulu. Apabila tiada sahutan dari dalam, aku terus membukanya.
Tak balik lagi ke dia ni? Berapa lama saja nak cari ketenangan?
Lantak lah kat dia.
Aku masuk ke dalam bilik tidurku untuk merehatkan diri. Penat menjerit di atas motosikal Jungkook.
Jantan tu satu hal!
Aku fahamlah yang dia tu lelaki. Bawa motosikal tu memang tak ingat nak mati dah. Kalau pecut tu memang sehabis laju mengalahkan harimau bintang.
Tapi dia tak boleh ke nak bawa perlahan sikit bila ada orang kat belakang dia? Buatnya aku jatuh tergolek kat tengah jalan tu? Dia nak bertanggungjawab? Dia nak bayar kos rawatan hospital?
Tak pakai otak betul! Sikit lagi je aku nak jadi nangka busuk kat tengah jalan tadi.
Jahanam!
"Scroll instagram lah." Aku menyeluk ke dalam poket seluar untuk mengambil telefonku.
"Eh?"
Setelah puas meraba poket kanan, aku beralih ke poket kiri. Setelah puas poket kiri, aku meraba poket belakang.
"Mana telefon aku?!"
-
~Jeon Jungkook~
"Oh I can't call ya I can't touch ya
Oh I can't~" Aku bernyanyi kecil sambil meletakkan telefon pintar dan kunci motosikal di atas kabinet. Sofa aku tuju lalu baring.Leganya dapat baring!
"Tepi tepi jangan nak ambil port tidur aku. Sofa kau di sana. Ni sofa aku. Dah tepi!" Kaki aku ditolak jatuh ke bawah. Yoongi hyung memandangku kosong. Dengan malas aku bangun pergi ke sofa dihadapan.
"Awal hyung balik. Sorang lagi mana?" Soalku kepada Yoongi hyung yang sudah baring berpejam mata itu.
Cepat sungguh ini kucing melelapkan mata.
"Hari ni kelas aku habis awal. Namjoon entah kat dia. Bukan masalah aku." Jawabnya. Terkembang kempis hidungku.
Ada patut kata kat sepupu dia macam tu?
"Dia sepupu kita wey. Kalau dia tak ada, siapa nak masak makanan kat kita?"
"Kau ingat aku ni bodoh sangat ke dalam bidang masakan?" Terus saja matanya terbuka luas memandang bulat ke arah aku.
"Tak cakap pun yang hyung tak pandai masak tapi dengan sikap hyung yang tidur tak kena masa ni, bila saja hyung nak masak? Silap hari bulan orang rumah ni mati kebuluran dulu tunggu hyung masak." Aku membidas.
"Jeon Jungkook, I don't give a shit." Aku menggulingkan anak mataku. Masak dengan perangai dia.
"Malaslah layan hyung ni."
"Tak dak sapa suruh kau layan aku. Get lost."
Kalau aku tua lagi dari dia, dah lama aku flush muka dia dalam lubang jamban.
Menyakitkan hati sungguh!
"Eh, Kook." Aku memandang ke arah kabinet. Namjoon hyung sudah berada di situ sambil membelek telefon aku.
YOU ARE READING
[C] OUR LOVE STORY | JEON JUNGKOOK
FanfictionTerima kasih kepada cuti sekolah. Dengan ini aku terpaksa menghadap Jeon's yang tak kenal erti putus asa dan move on walaupun dah kena tolak beribu kali! Ergh! Start :- 020520 End :- 160620