🔪12🔪

377 35 29
                                    

"Asal aku tak pernah nampak pun kau kat kondominium tu? Sedangkan aku dan Jirin kenal dua ekor housmate kau yang sengal tu?" Aku mengangguk setuju dengan kenyataan Hyeon.

"Housemate aku? Kau kenal ke?" Jungkook membulatkan matanya.

"Tadi kau kata rumah kau nombor 723. Rumah tu juga rumah Namjoon and Yoongi kan? Budak universiti tu." Aku pula berkata dan Jungkook mengangguk laju.

"Nae! Mereka tu sepupu aku. Korang kenal ke?"

"Gila kau tak kenal. Muka Namjoon tu lah yang eomma aku akan ingat sampai mampus. Disebabkan dia, pasu bunga ros eomma aku pecah 5. Memang time tu dia kena tampar dengan terompah eomma aku." Hyeon hanya mengangguk laju.

Sewaktu kejadian tu berlaku, aku, Jimin dan Hyeon baru berumur 15 tahun. Kami sedang berada di luar sebab sedang bermain Free Fire. Disebabkan line Hyeon lemah jadi dia terpaksa pinjam hotspot Jimin.

Eomma pula sedang menyiram pokok bunganya diluar rumah. Namjoon kebetulan ada di situ sebab dia nak buat research tentang apa entah. Yang pasti tu kerja yang diberi oleh saem dia.

Eomma bagi lah dia tengok pokok bunga ros dia sebab Namjoon tak habis habis merengek nak tengok. Bila dipegangnya pasu itu, tidak tahu macam mana pasu tu boleh jatuh dan terus pecah. Berterabur tanah dan pokok ros itu.

Dengan perasaan yang sudah menggunung macam Everest, dicapainya terompah di rak kasut lalu dipukul bertalu talu di badan Namjoon. Mulut dia tidak habis menyumpah Kim Namjoon itu.

Kami yang sedang bermain itu terus terhenti tatkala mendengar jeritan kesakitan Namjoon itu. Sudah berkerut muka dia menahan sakit. Memang terdetik dalam diri kami nak tolong tapi takut kami pula yang diketuknya guna teromlah tu.

Jadi kami sebulat suara telah memutuskan untuk

Membiarkan saja perkara itu dan sambung bermain Free Fire.

"Aku akan ingat si Yoongi tu sebab aku pernah kejutkan dia kat taman and pernah tinggalkan cap jari aku kat muka putih dia." Kata Hyeon.

Sewaktu umur kami sudah mencecah 16 tahun, kami sudah berani untuk keluar malam malam ni. Tapi just jalan jalan kat taman je lah.

Satu hari tu, aku dan Hyeon jalan jalan kat taman pada pukul 11: 45 malam. Saja nak ambil angin sejuk. Sedang seronok berjalan, kami ternampak seorang lelaki sedang tidur di atas bangku. Kami pun dengan perasaan yang ingin tahu terus menerpa ke arahnya.

Bila datang je dekat, baru kami tahu yang namja tu sebenarnya Min Yoongi. Housemate Kim Namjoon. Hyeon pun kejutkan lah dia. Minta dia balik ke apartment semula.

Bila dia bangun je, terus dia menjerit macam orang gila. Kami yang terkejut itu tanyalah kenapa. At last dia kata yang kami ni cuba nak rogol dia.

What deheck?!

Bila kami cakap yang kami just nak kejutkan dia, dia tak percaya and terus menjerit. Disebabkan tak tahan, Hyeon tampar kuat pipinya. Dan dengan itu, Min Yoongi senyap.

"Tapi kenapa aku tak pernah nampak kau sebelum ni?" Soal Hyeon soalan yang sama.

"Aku sekolah di sini sejak tahun pertama tapi aku pindah ke apartment tu tahun lepas. Ni pun sebab aku nak belajar berdikari tanpa pertolongan eomma dan appa. So aku tinggallah dengan dua orang sepupu aku tu." Kami berdua mengangguk faham.

"Tapi serius aku tak percaya yang aku dapat sekelas dengan kesayangan aku. Kenapa aku tak pernah nak perasan eh yang ada bidadari cantik duduk di kelas sebelah aku?" Aku memandang kosong ke arah Jungkook. Senyumnya sudah melebar.

"Dan aku pun tak percaya macam mana kau boleh naik masuk kelas aku eh? Dari kelas Tournesol naik kelas Cerisier? Kau meniru time exam kan?" Aku menduga dirinya.

"Macam yang aku cakap, jodoh kita memang kuat. Takdir sengaja mempertemukan kita." Mata kanannya dikenyit menggoda ke arah aku.

Mahh saja aku baling kerusi ni kat dia. Sabar Jirin sabar.

"Boleh tak kalau kau stop cakap pasal jodoh takdir and another nonsense things? Annoying tau tak?" Aku merungut rimas.

"Mula mula memang lah rasa annoying. Tunggulah nanti bila kau dah fall in love dengan aku. Ayat ni yang kau damba dambakan." Aku menggulingkan anak mataku.

"Aku takkan fall in love dengan kau. In. Your. Dream. Only." Sinis aku berkata.

"Seriously? How about you fall in love with me?"

"I swear to kiss you on your lips."

"Then, I will wait for that sweet kiss. I will make you fall in love with me." Jungkook tersenyum miang ke arah aku.

"We will see."

"Okay, we-

"Korang faham tak aku pening tengok drama English ni? Aku tak paham satu habuk pun apa yang korang cakap." Sisi rambut Hyeon diserabutkan menunjukkan dia serabut dengan pertengkaran kami.

"Sudahlah. Jom balik kelas." Aku mengajak.

"Taehyung. Bangunlah. Kau ni lepas makan terus je tidur. Kau ingat aku ni teddy bear ke nak peluk peluk bagai." Hyeon mengejutkan Taehyung yang sedang tidur memeluk pinggangnya dengan kepala yang dilentokkan di bahu.

"Kejaplah aku nak tidur. Sekejap je." Taehyung berkata perlahan. Hyeon mengeluh.

"Jirin, pinjam sedikit air mineral kau." Aku dengan selambanya memberikan botol air mineral aku kepadanya. Dibuknya penutup dan sedikit air dituang di muka Kim Taehyung. Terus bangun dia dari tidur.

"Thanks Jirin."

Continue...

Nantilah aku suggest menu buka puasa. Sekarang ni aku lapar satay...menyesal aku komen nak bakar satay arnab..at last, aku yang craving!

Huwaaaa!!!!😔

[C] OUR LOVE STORY | JEON JUNGKOOKWhere stories live. Discover now