Hari ni, aku tekad!
Aku tekad untuk melakukannya!
Biarlah aku digelak ke apa ke, yang penting, aku nak lakukan juga benda ni.
Penat aku berperang dengan all this shit for almost 5 month! So today, I want to make it!
Segala persiapan aku dan buat dalam fikiran aku. Aku kemaskan sedikit baju sekolah aku yang disarungkan di tubuh 2 minit lepas.
"Nak lepas ke tak rambut ni? Ke nak ikat?" Aku menilik penampilan aku dengan rambut yang terlepas itu.
"Dah serupa penanggal. Baik aku ikat."
Lip balm aku ambil lalu oleskan sedikit pada bibir. Bibir aku memang original merah pudar tapi disebabkan hari ni bibir aku merajuk dengan aku, jadi dia kering.
Aku tergigit bibir aku semalam. Itu yang merajuk tu.
"Jirin! Jirin! Adjust perempuan ni dekat aku wey!" Terkejut aku apabila Jimin menerjah bilik aku.
"Yang kau ni apa pasal? Dengan baju kemeja tak dibutangkan lagi. Tak nak pergi sekolah ke?" Dia mengabaikan soalan aku. Telefon pintarnya dihalakan kepada aku. Seorang gambar perempuan terpapar jelas di skrin.
"Aku nak kau adjust dia dekat aku. Kau kan cupid aku so tolonglah! Aku nak kahwin dengan dia habis sekolah ni!" Aku menumbuk perlahan perutnya yang berketak itu.
Macam yang aku kata tadi, dia tak butangkan kemeja dia jadi ini memudahkan aku untuk menumbuk dia.
"Bapak gatal kau ni! Dia junior tahun keempat kita kot. Takkanlah nak kahwin dengan dia lepas habis sekolah?!" Aku membentak keras.
"Please Jirin. Adjustkan Leez Kim untuk aku. Aku belanja kau mercun api dan bola. Okay?" Terus bersinar mata aku jadinya.
Mercun?
"Okay! Nanti aku jumpa budak ni. Kau sabar je. Dua tahun depan kau mesti merasa jadi appa punya." Dia kerutkan dahi.
"Kenapa 2 tahun pula? Asal tak tahun depan?" Aku memandangnya tajam.
"Agak agaklah kau nak buntingkan dia tahun depan! Dia still sekolah lagi kot!" Jimin tersengih. Belakang tengkuknya diusap.
"Tapi aku just adjustkan je tau kat kau. Kalau dia tolak kau kena terima dengan hati yang terbuka. Ara?" Aku mengemaskan sedikit rambutku di pantulan cermin.
"Kau rilek je. Aku tahulah macam mana aku nak buat kalau dia tolak." Terhenti terus tangan aku yang sedang membetulkan rambut aku itu.
"Jimin. Kau nak buat apa?"
"Maybe I will rape her to make her mine? That's easy to rape a small girl like her."
"WEY BABI JANGAN ROSAKKAN ANAK DARA ORANGLAH SIAL! DASAR JANTAN NAFSU BESAR! NYAH KAU DARI BILIK INI!" Aku menjerit lantang di hadapan mukanya. Terlepas kuat tawanya.
"Aku gurau je lah. Aku lagi waras. Lagi pun takkanlah aku nak buat benda terkeji tu kat Leez tu?" Aku menjelingnya.
"Kau jangan. Budak Leez tu innocent. Jangan ajar dia benda bukan bukan." Jimin mengangguk lalu keluar dari bilik aku.
"Kalau Jirin rasa perasaan tu dah bertandang dalam hati, jangan pendamnya lama lama. Kesian pada dia sebab dah tunggu Jirin. Jangan berikan harapan palsu. Luahkan saja. Pasti dia gembira."
Nasihat Zureen unnie menerjah kotak fikiran aku membuatkan aku tersenyum sendiri.
Today, I will confess to him about my feeling.
I will confess to Jeon Jungkook.
💣💣💣
"Kenapa unnie nak jumpa saya? Saya ada buat salah ke dengan unnie? Kalau ada saya minta maaf sangat sangat. Unnie bagi tahu je apa salah saya. Saya janji tak bu-
"Bukan macam tu lah. Leez tak ada apa apa salah pun dengan unnie." Aku dengan cepat memotong kata maafnya.
Aku dah maklumkan pada semua yang budak Leez ni naif. Sebab tu lah Jimin ni suka sangat. Orang yang naif dan innocent ni dia macam anak kucing.
Comel dan lembut. Susah dan takut untuk dikasari dan dimarahi.
Ini kalau Jimin ajar benda bukan bukan dengan dia ni, aku sumpah yang aku akan suruh Taehyung tendang dia sampai Utarid.
"Baguslah kalau macam tu. Leez takut kalau Leez ada buat salah." Dia menghela nafas. Aku hanya tersenyum.
"Leez memang tak buat salah dengan unnie tapi Leez ada salah dengan abang unnie jadi unnie harap Leez boleh settle masalah tu dengan cepat." Terus membuntang matanya.
"A-abang unnie? Siapa? Leez tak kenal pun. Apa salah leez dekat dia?" Seorang Leez Kim mula takut.
"Abang unnie tu dah fall in love dengan Leez. Harap Leez sudi settle masalah tu. Dia nak kahwin dengan Leez lepas dia habis sekolah." Aku mengusap belakang tapak tangannya.
"Tapi Leez suka orang lain."
"Siapa?"
"Jimin sunbae."
Aku sudah senyum. Alahai. Banyak lagi yang tak tahu hubungan aku dan 'Jimin sunbae' kesayangan semua tu.
"Leez Kim."
"Nae?"
"Tengok muka unnie. Ada iras Jimin sunbae sunburn tu tak?"
"Ada! Iras banyak!"
"Unnie dengan Jimin tu kembar. Dialah abang unnie."
"HAH?!"
Aku ketawa. Sungguh reaksi Leez mampu membuatkan aku ketawa sehingga berguling. Terkejut sangat ni.
"Unnie dengan Jimin sunbae kembar?! Jadi-
"Kahwin dengan Jimin nae? Dia dah gatal sangat tu sampai nak kahwin dengan Leez habis sekolah ni. Please?" Muka Leez mula kelihatan merah.
"Erm-urm."
"Kalau Leez terima, jumpa dia dekat tempat parking motosikal lepas habis sekolah."
Continue...
Nama yang didajjalkan di chap kali ni
lalizz-Sorry❤
Nanti aku update lagi...
YOU ARE READING
[C] OUR LOVE STORY | JEON JUNGKOOK
FanfictionTerima kasih kepada cuti sekolah. Dengan ini aku terpaksa menghadap Jeon's yang tak kenal erti putus asa dan move on walaupun dah kena tolak beribu kali! Ergh! Start :- 020520 End :- 160620