5 tahun kemudian...
"Wah! Kalau namja yang mama kahwin tu tak ada, mesti mama dapat kahwin dengan pak cik Kookie." Aku mengangguk perlahan. Rambut anak lelakiku yang berumur 4 tahun itu aku usap.
"Tapi mana namja tu?" Aku hanya tersenyum.
"Papalah!" Dia memandang ke arah namja yang sedang tidur beralaskan peha aku. Terus dia terjun menjunam ke atas perut suamiku.
Ganas sungguh anak aku ni. Mesti terlekat perangai brutal aku.
"Aduh!" Terjaga terus dari tidur.
"Papa jahat! Kenapa papa pisahkan mama dengan pak cik Kookie?!" Anak lelaki aku membaringkan diri di atas badan suamiku.
"Awak cerita dekat dia eh?" Aku tersengih.
"Tak salahkan kalau dia tahu tentang kisah cinta saya? Awak marah ke?" Dia berkerut kening kemudian menggeleng. Tangannya sibuk mengusap rambut anak lelaki kami.
"Saya sayang awak seorang tau. Jangan nak curang." Aku tergelak.
"Saya pun sayang awak sorang je. Hati saya untuk awak. Tak ada namja lain."
Kini aku bahagia. Bahagia sangat dengan kehidupanku sekarang. Walaupun kisah cinta aku dulu tidak lah seromantis pasangan lain, tapi aku gembira sekarang.
Jungkook? Nampaknya dia bahagia dengan isteri dia.
"Disebabkan papa jadi budak jahat jadi Jungmin nak serang papa! Dush dush!" Mulut anakku, Jungmin mengeluarkan sound effects apabila dia menumbuk dada papanya yang tidak berlapikkan sehelai fabrik pun.
Suami aku time time ni juga lah nak sexy.
"Ish! Pak cik Kookie tu papalah! Kenapa nak pukul papa pula?" Jungkook memegang tangan kecil Jungmin.
"Tipu! Mama cakap pak cik Kookie comel! Papa tak comel!"
"Kurang asam ini anak. Sini papa dush dush Jungmin pula." Digeleteknya badan Jungmin sehingga budak tu mengeluarkan gelakan nyaring.
"Hajima papa! Mianhae!" Katanya bersama gelak tawanya.
"Jungkook sudahlah. Dia dah penat tu!" Aku menarik bahunya agar menjauhi Jungmin.
Lemas budak tu nanti.
"Jungmin! Jom serang mama pula!"
"Jom!"
"Yah yah! Andwae! HAHAHA!" Kini aku pula digeletek oleh dua ekor raksasa besar.
Seekor kecil comel
Seekor lagi besar dan handsome.
"Oh! Jungmin nak pergi toilet!" Jungmin berlari ke toilet bilik. Nampak sangat tak tahan.
Jungkook kembali merebahkan kepalanya di atas peha aku. Baju aku diselak kemudian perutku di cium bertalu talu.
"Papa tunggu baby kecil ni lahir pula. Nanti Jungmin ada kawan nak main sama sama. Lambatnya dia nak keluar." Perutku diusap perlahan. Rambut Jungkook aku mainkan.
"Baru je 2 bulan. Awak tunggulah 7 bulan lagi." Jungkook melihatku sekilas kemudian dia pandang perutku semula.
"Mesti baby sunyi dalam ni. Jomlah kita bagi dia teman. Tumpang saya sedang bertenaga ni, jomlah kita usahakan." Baru saja dia nak bangun, dahi dia aku tepuk kuat.
"Sakitlah sayang!"
"Itulah! Gatal lagi! Awak fikir bawa budak dalam perut ni ringan ke?!" Dia tersengih.
YOU ARE READING
[C] OUR LOVE STORY | JEON JUNGKOOK
FanfictionTerima kasih kepada cuti sekolah. Dengan ini aku terpaksa menghadap Jeon's yang tak kenal erti putus asa dan move on walaupun dah kena tolak beribu kali! Ergh! Start :- 020520 End :- 160620