"Guys! Saem Jongkook tak ada so enjoylah korang selama 1 jam 30 minit ni. Jangan kacau sweet moment aku dengan Jirin okay?"
"Okay!"
Maka kelas kami mula menjadi seperti habitat monyet dan beruk. Cipanzi dan gorila. King Kong dan babun. Kera dan orang utan. Dan seangkatan dengannya.
Tak lupa juga spesis sloth pemalas dalam kelas ni.
"Jungkook! Tukar tempat dengan aku! Aku nak bergosip dengan Taehyung kat belakang. Kau nak buat sweet moment kan? Kau duduklah kat tempat aku." Hyeon berkata. Dengan cepat aku menggeleng.
"Kalau nak gosip, tak payahlah sampai nak ubah tempat. Kau pusing belakang pun boleh nampak muka alien tu." Aku menegah. Memang tidaklah aku nak biarkan Jungkook tukar tempat dengan Hyeon walaupun untuk 10 minit.
"Ish! Mana boleh! Kami nak bergosip rahsia. Kalau pusing belakang, kau dengan Jungkook boleh dengar lah! Haih. Otak lain kali simpan dekat kepala bukannya letak dekat dalam seluar! Batu atas kepala tu lain kali keluarkan!"
Pap!
"Woi sakitlah!" Taehyung mengusap dahinya yang sudah bertukar merah itu.
"Wah! Nak try juga!" Aku memberikan getah kepada Hyeon. Dengan terujanya dia melastik dahi Taehyung.
"WOI! BODOH KE APA?! SAKIT TAHU TAK! BABI!" Kami bertiga ketawa kuat. Muka menahan sakit Taehyung tu benar benar hodoh.
"Cepatlah Taehyung! Kata nak tukar tempat!" Jungkook menggesa deskmatenya. Terus muncul sengihan di bibir Taehyung.
"Jangan risau lah. Kau mesti akan bermanja dengan Jirin punya. Ingat tau. Buat dalam stor sukan lama. Kunci aku bagi dah kan?" Membulat mata aku.
Wey, mereka nak lacurkan aku ke?!
"YAH! SETAN KORANG BERDUA! APA YANG KORANG BERDUA RANCANG HA?!" Terletus tawa besar mereka.
"Kami gurau je lah. Otak kami still berfungsi. Bukannya macam kau!" Aku mendengus. Agak agaklah nak berlawak kotor dengan aku pun!
"Tak payah nak change place. Duduk kat tempat sendiri diam diam." Aku berkata.
"Halah! Kau ni! Takkan kau tak nak beromantika dengan Jungkook? Tak nak buat moment ke?" Hyeon menggoncang bahuku kuat.
"Entah kau ni. Kesian aku nak bersemut dengan kau. Aku tak pernah ada moment manis dengan kau. Hanya moment diri aku sendiri." Jungkook mencebik. Aku hanya menjeling sekilas.
"Kau nak moment manis dengan aku?" Dengan laju Jungkook menangguk.
Pap!
"Mohon kau hayati moment manis itu."
"SAKITLAH!" Taehyung dan Hyeon sudah ketawa terbahak bahak melihat Jungkook yang cemberut akibat dilastik getah oleh aku.
"Wah! Moment manis kau sumpah paling rare wey!" Hyeon masih lagi ketawa manakala Taehyung sudah menampar nampar permukaan meja.
"Ish! Kau ni! Tak lawaklah! Merajuklah dengan kau! Hmp!" Jungkook bersilang tangan. Mukanya berpaling dari menghadap aku bersama muncung itiknya.
"Ingat aku nak pujuk kau? Get lost."
"Hmp!" Makin menjadi jadi cemberutnya. Dan itu membuatkan wajah dia kelihatan lebih comel.
Kenapalah kau perlu jadi handsome dan comel dalam satu masa? Aku tak suka perasaan berdebar ini. Aku gugup.
"Kau nak sweet moment dengan aku ke?" Diam. Dia hanya diam. Masih merajuk.
"Kalau nak, ada syarat." Terus dia berpaling ke arah aku semula.
"Syarat apa?"
"Kau kena balas balik." Dia mengerutkan kening.
"Balas ba-
Tidak sempat dia menghabiskan ayatnya, aku terus menariknya masuk ke dalam dakapanku. Aku peluknya erat. Dan macam yang disangka, dia masih belum balas pelukanku.
Aku melirik ke arah Hyeon dan Taehyung di tepi. Kedua dua mereka nampak terkejut besar.
Iyalah. Selama ni, aku beriya iya tak layan Jungkook. Tapi hari ni, aku peluknya buat kali pertama.
Aku sendiri tak tahu apa jadi padaku. Hati aku yang minta semua ini. Minta untuk aku peluknya dengan erat.
"Janganlah merajuk Kook." Aku bisiknya perlahan dan lembut di telinganya. Dapat aku rasakan Jungkook membalas pelukanku secara perlahan.
Aku tau kau masih terkejut dengan perangai aku hari ni. Aku sendiri pun blank sekarang ni.
"S-saranghae." Jantungku berdegup kencang mendengar luahannya. Terus aku melepaskan pelukan.
"Dah. Cukup sweet moment kau?" Aku menyoal selamba sekadar untuk menutup rasa kekok walhal jantung aku rasa macam nak lompat keluar.
"Cukup! Moment paling indah sekali!" Tersenyum lebar Jungkook dibuatnya.
"Wah! FIRST TIME BODOH AKU TENGOK KAU BLUSHING! SIOT GILA!" Aku memegang pipiku yang panas itu.
"WEY ANJING NI BUKAN BLUSHING! BADAN JUNGKOOK PANAS SO HABA TU MELEKAP KAT AKU!"
Salah tu. Aku memang betul betul malu sekrang ni. Lagi malu kalau aku mengaku.
"Wey, Hyeon. Kita tak nak buat sweet moment ke?" Taehyung mencuit belakang tapak tangan Hyeon.
"Kau kenal tapak kasut aku? Kalau tak meh aku nak copkan." Hyeon menayangkan kasut sukannya di hadapan Taehyung.
"Alah jomlah."
"Entah. Jungkook dan Jirin dah buat scene peluk. Korang berdua buatlah scene kiss pula." Kami memandang ke arah kanan.
"Woi! Korang buat apa kat sini?!" Jungkook menyoal kasar kepada budak budak kelas kami yang sedang tekun memerhati kami berempat.
"Layan drama free lah. Nampak kami tengah menyulam ke sekarang?" Sekali lagi mata aku membulat.
Seokjin dengan Jimin pun ada sekali?!
"Korang berdua ni memang tak ada saem ke kat kelas yang datang menyebuk kelas orang ni?" Aku bercekak pinggang.
"Saem Jongkook kan ajar kelas kami juga. Lupa ke bongok?"
Betul juga kan.
"Sejak bila korang semua berkumpul dekat sini?" Kali ni, Taehyung menyoal.
"Lama dah. Sejak Jirin lastik Taehyung lagi." Haechan menjawab.
Patutlah kelas senyap. Ingatkan dah mati. Rupanya jadi penonton.
"Well. Pilihan aku always perfect. Kalau Jungkook dan Jirin jadi ahli jawatankuasa kelas, mesti kita akan selalu layan drama romantik free. Long last Jungkook and Jirin "
Long last?
Continue...
YOU ARE READING
[C] OUR LOVE STORY | JEON JUNGKOOK
FanfictionTerima kasih kepada cuti sekolah. Dengan ini aku terpaksa menghadap Jeon's yang tak kenal erti putus asa dan move on walaupun dah kena tolak beribu kali! Ergh! Start :- 020520 End :- 160620