🔪14🔪

368 33 33
                                    

"Kenapa tak pernah bagi tahu yang kau ada kembar? Mati mati aku ingat dia tu perampas tahu tak?" Aku menggaru sisi kepala aku yang gatal. Bebelan Jungkook aku hiraukan.

"Kau dengar tak ni?" Aku hanya memandangnya dengan muka blur

"Apa kau cakap tadi?"

"Hish! Kau ni! Penat aku bebel tahu tak." Aku hanya mengangguk lalu bangun dari bangku untuk pulang ke kelas.

"Eh, nak pergi mana tu?"

"Balik kelas lah! Takkan la nak lompat pagar kot!"

💣💣💣

"Jimin!" Aku melaung nama Jimin kuat di luar biliknya. Tak cukup dengan itu, aku ketuk pintu itu bagaikan nak pecah.

"Woi pendek kau keluar sekarang sebelum pecah pintu ni." Aku menjerit lagi.

"Kau dengan Jungkook tu sama saja! Pergi kahwin je lah dengan dia! Lepas tu berambus dari rumah ni! Aman hidup aku!" Balas Jimin dari dalam biliknya.

"Kau jangan nak cakap benda merapu Park Jimin! Aku takkan terjerit jerit kat kau kalau kau tak cari masalah dengan aku dulu!" Aku mengetuk sekali lagi pintu biliknya.

"Buat je lah apa yang aku suruh tu! Bukannya mati pun!"

"Mati tak mati tu letak tepi. Apa masalah kau nak rem-

"Kau bising apa ni Jirin? Kacau aku nak layan drama tahu tak?" Dengan terkejut aku memandang Hyeon yang tiba tiba muncul di sebelah aku.

Macam mana perempuan ni masuk dalam rumah aku?

"Macam mana kau masuk ni setan?" Aku menyoal.

"Pintu rumah kau tak kunci. Nasib baik aku masuk. Kalau perogol yang masuk macam mana? Tak pasal pasal si Jimin tu kena rogol nanti." Hyeon menjawab.

"Ah lantak lah dia kena rogol pun. Yang penting sekarang ni aku tak puas hati dengan dia." Aku berkata lalu pintu bilik Jimin aku ketuk lagi.

"Yah Park Jirin sudah sudah lah tu! Rosak pintu tu kau nak ganti ke?!" Abang aku menyuruh.

"Bagi balik phone aku dulu! Dah tak ada phone ke sampai nak kebas phone aku?!" Aku menyuara benda sebenar yang terjadi.

"Buatlah kerja sekolah kau dulu bangang! Tu pun susah ke?!"

"Esoklah aku buat dalam kelas! Aku nak layan Instagram!" Aku menghentak hentakkan kaki.

"Patutlah kau tak pernah nak pandai! Buat kerja last minute!" Aku menendang pintu biliknya.

Geramnya aku!

"Sudah sudah lah tu. Nanti kau ugut nak rogol dia. Mesti dia bagi balik phone kau. Sekarang jom ikut aku." Aku memandang Hyeon yang sedang menarik tanganku keluar rumah.

"Kau nak bawa aku pergi mana ni?"

"Aku ada call Tae datang sini lepak kat kedai burger. Jomlah. Dia nak belanja." Terus bersinar mata aku.

Orang nak belanja kan?

-

"Tak masalahnya sekarang perlu ke ajak dua ekor mamat ni sekali?" Aku bersilang tangan memandang tiga orang jejaka yang berada di hadapan aku.

Hyeon call Taehyung sorang. Yang lagi dua ekor beruk ni datang nak buat apa?

"Alah. Aku rasa terancam kalau aku sorang je lelaki. So aku ajak lah gay aku sekali. Lagi pun, dia pun tinggal kat kondo ni juga kan?" Taehyung meletakkan tangannya di bahu Jungkook yang sedang tersenyum manis melihatku.

"Selama ni okay je? Tak masuk kubur pun?"

"Tu dulu. Sekarang aku akan terasa terancam sedikit. Fans aku makin lama makin menaik so aku kena lah ada orang yang akan protect aku bila aku kena serang nanti." Jawabnya bersahaja.

"Dah tu kau ingat aku dan Jirin ni bodyguard kau ke bodoh?" Hyeon menyoal geram.

"Korang bukan bodyguard aku but korang adalah maid aku." Terangkat keningnya memandang kami yang sedang menahan marah ini.

"Nasib ni public kalau tak dah lama aku bakar mercun letak dalam seluar kau." Aku berkata geram. Kini pandangan ku beralih ke arah seorang lagi lelaki yang semestinya tidak pernah dan tidak akan kami ajak lepak sekali.

"Ha kau pula? Dah kenapa datang sini?" Aku menyoal.

"Aku datang sini nak jumpa kembar kau ajak lepak sekali. Tapi tadi dah terjumpa dengan dua orang ni so aku join sekali lah." Aku mengeluh kasar.

"Mana abang kau Jirin? Ada kat atas eh?" Soal Seokjin.

"Dia dah mati."

"WHATTT?!" Aku menarik muka ke belakang. Pedih telinga aku macam ni.

"Mati?!"

"Yes."

"Bila?!"

"Baru je tadi aku bunuh."

"Apa yang mati ni?" Serentak kami berkalih ke belakang.

Turun dah bakal jenazah ni.

"Aku cerita tentang kematian kau. Macam mana boleh hidup balik ni?" Aku menyoal dengan riak kosong.

Marah ni marah

"Aku kan handsome so grim reaper tak sanggup nak ambil nyawa aku. Nah phone kau." Jimin melemparkan telefonku. Nasib saja aku sempat tangkap.

Kalau tak, skrin phone aku retak, muka dia pun aku pecahkan.

"Korang order tak lagi?" Jimin menyoal seraya mengambil tempat di antara Seokjin dan Jungkook.

"Belum. Kami baru je sampai." Jawab Taehyung.

"Aku pergi order. Nak burger apa?" Soal Hyeon.

"Ayam!"

"Daging!"

"Nak juga daging!"

"Aku pun!"

"Aku ayam!"

Hyeon mengangguk lalu menghulurkan tangan ke arah Taehyung. Beberapa keping duit diberikan kepada Hyeon.

"Kalau macam tu aku pergi order air. Nak minum apa?" Jimin bertanya.

"Orange!"

"Teh!"

"Kopi!

"Aku nak sama macam Jirin!"

"Koko!"

Jimin mengangguk lalu pergi ke gerai minuman. Hyeon pula ke gerai burger.

Continue...

Bersyukur sebab aku tak suggest menu buka puasa...mood aku swing teruk di sebabkan satu benda.

💣Lipas💣

[C] OUR LOVE STORY | JEON JUNGKOOKWhere stories live. Discover now