"Nah Jungkook. Saem suruh hantar dalam minggu ni juga." Seokjin menghulurkan satu fail kepada Jungkook.
"Esok aku hantar. Tapi kau tolong passkan boleh?" Dengan gediknya dia mengerdipkan kelopak matanya berkali kali di hadapan Seokjin.
"Disebabkan kau, aku tolong." Seokjin mengambil tempat di sebelah Taehyung. Ramyeon yang sudah dibeli oleh Jimin dari tadi dilahapnya penuh berselera.
Aku tertanya tanya, fail apa yang Seokjin bagi dekat Jungkook tu?
"Jungkook, kau siap tak lagi isi borang?" Jungkook mengangguk pada pertanyaan Jimin. Lagi sekali aku diserang tanda tanya.
Borang?
"Kau kemas barang barang kau siap siap. Nanti senang. It's okay. Petang ni aku tolong." Taehyung menepuk dadanya berkali kali. Jungkook hanya mengangkat sign okay sahaja.
Wey aku tak faham!
"Hari ni kau nak buat apa saja?" Hyeon bertanya.
"Hari ni? Aku ingat nak duduk spent time dengan cousin aku dulu. Esok korang datang rumah aku macam biasa." Mereka semua menangguk kecuali aku yang sedang blur teruk ni.
"Sorry wey aku tak leh datang semalam. Aku ada kerja sikit. Esok aku datang tolong." Kata Jimin bersungguh siap mengangkat tangan sebagai tanda sumpah.
Tak sekarang ni si setan setan semua ni sedang cakap pasal apa?
"Okay. Lagi pun semalam kami semua dah kemas sikit barang barang Jungkook." Hyeon menjawab.
"Thanks Jimin and Seokjin sebab tolong aku uruskan hal sekolah." Ucap Jungkook sambil menunjukkan mini love kepada mereka berdua.
"Nothing. Kami kan pengawas so senang sikit."
"Boleh aku tahu apa yang jadi?" Aku mencelah. Blur aku tak boleh dibendung dah.
"Er-
"Jungkook! Saem Seo suruh kau datang bilik guru nanti. Ambil fail pencapaian kau then photostat. Salinan tu kau serahkan pada pejabat sebelum kau pindah ke sekolah lain." Han Jisung menepuk seketika bahu Jungkook kemudian pergi.
Wah! Aku salah dengar ke tadi?
"Kau nak pindah sekolah?" Aku menyoal dan Jungkook mengangguk.
Aku rasa macam nak jadi singa betina pula.
"Bila?"
"Minggu depan."
"Budak kelas tahu?"
"Ya."
"Sejak bila korang semua tahu yang Jungkook nak pindah?" Mereka berpandang antara satu sama lain.
"Minggu lepas." Aku ketawa kecil. Tapi sinis.
"Dan aku baru tau hari ni?" Mereka semua senyap.
"JAWABLAH AKU TANYA!" Tersentak mereka semua jadinya.
"Kami ingatkan kau tak-
"PERGI MAMPUSLAH KORANG SEMUA!" Aku terus bangun dan meninggalkan mereka.
Sepatutnya hari ni aku patut gembira sebab nak confess pada Jungkook. Tak sangka semua ni terjadi.
Dia nak pergi tinggalkan aku di saat aku dah mula cintakan dia?
Aku perlu tenangkan diri.
💣💣💣
"Sarangi sarangmaneuro wanbyeokhagil. Nae modeun yakjeomdeureun da sumgyeojigil. Ilwojiji anhneun kkumsogeseo. Piul su eopsneun kkocheul kiwosseo." Aku menyanyikan serangkap lagu itu sambil melayan perasaan di atas rooftop sekolah.
YOU ARE READING
[C] OUR LOVE STORY | JEON JUNGKOOK
FanfictionTerima kasih kepada cuti sekolah. Dengan ini aku terpaksa menghadap Jeon's yang tak kenal erti putus asa dan move on walaupun dah kena tolak beribu kali! Ergh! Start :- 020520 End :- 160620