🔪34🔪

335 31 31
                                    

~Park Jimin~

Aku menunggu susuk tubuh bakal isteri dengan perasaan yang berdebar debar. Takut kalau dia tak datang. Sudah hampir satu jam aku tunggu dan dia masih lagi belum muncul.

"Dia tak nak datang ke?" Aku menyoal seorang diri memandangkan tempat parking motosikal ini sudah kosong.

Jirin balik dengan Jungkook atas arahan aku. Lagi pun, adik aku faham. Kami kan kembar.

Hati sama, otak je lain.

"Dia tak suka aku ke? Dia tolak?" Aku mula berdebar. Rasa macam nak nangis pun ada.

Adik aku dah ada teman hidup. Aku je masih single.

Padahal kami berdua ni sama saja! Muka sama, tinggi pun hampir sama, hati sama, warna kulit sama. Tapi kenapa aku single dan dia taken?

"Terima kenyataan Jimin, kau kena reject for second time." Aku tersenyum hambar. Sarung tangan hitam aku sarungkan untuk keselesaan bila memulas handle superbike aku. Helmet aku capai.

"Aduh!" Terhenti perlakuan aku untuk memakai helmet bila dengar suara itu.

Pelik. Semua dah balik. Macam mana boleh ada suara yang muncul? Aku lihat sekeliling. Kosong.

"Awak ni tembok! Kenapa keras sangat? Sakit tahu tak dahi saya." Suara yang seperti angin itu aku dengar. Terus aku menuju secara perlahan ke arah tembok yang ada di tengah tengah parking itu.

"Kenapalah awak ada dekat sini? Kuat sangat tak saya jerit tadi? Kalau dia dengar macam mana? Saya cat awak guna warna hitam. Sudahlah saya tak nak terkantoi dengan dia." Aku menahan tawaku.

Alahai comel saja gelagat Leez Kim ini. Ada ke patut marah dekat tembok tak bernyawa tu?

"Leez?" Dia berhenti membebel. Terus dipusingkan badan dia membelakangi aku.

"Er, awak salah orang kot. Saya bukan Leez." Aku tergelak kecil. Dah kantoi tapi still nak cover.

Leez, kau amat lucu.

"Tak payah nak berdalih. Kenapa awak ada dekat sini?" Aku bertanya.

"Er, saya nak cari abang saya! Ya abang saya tapi tak jumpa." Aku berkerut kening.

Abang?

"Awak mana ada abang? Jangan merepeklah." Dia menepuk dahinya.

"Macam mana awak tahu saya tak ada abang?"

Dia memang tak nak kalih tengok aku ke macam mana? Aku punyalah beria nak jumpa dia tadi.

"Sebab saya suka awak. Sebab tu saya tahu semua pasal awak." Dia terdiam. Tubuhnya kaku. Aku senyum.

"Abang awak memang tak ada kat sini. Tapi abang Jimin ada. Tak nak pandang saya ke Leez Park?"

"Saya Leez Kim lah!"

"Nanti lepas kahwin dengan saya, nama awak akan jadi Leez Park. Jangan banyak tanya. Jom saya hantar awak balik rumah awak. Boleh berkenalan dengan mentua." Aku menarik lengannya ke arah motosikal aku. Helmet kepunyaan Jirin aku hulurkan padanya.

"Kenapa awak kata keluarga saya adalah mentua awak?" Leez masih memegang helmet itu. Tiada tanda tanda yang dia ingin memakainya. Mukanya yang polos itu aku pandang.

"Sebab kita akan kahwin!"

"Kahwin? Saya tak cakap pun saya setuju."

"Yes, you say it."

"Bila?"

"Kenapa awak datang parking ni?"

"Sebab-

Leez kehilangan kata kata. Sudah agak yang dia tidak mempunyai jawapan untuk persoalan aku. Pipi putihnya mula berona merah. Muka ditundukkan memandang helmet yang setia dipegang di tangan.

Aku tersenyum lagi. Helmet di letakkan di tempat duduk begitu juga dengan helmet yang dipegangnya. Tangannya menjadi mangsa genggaman tanganku.

"Saya suka awak sangat sangat. Sebab tu lah saya minta Jirin untuk beritahu awak supaya datang ke sini jika awak rasa benda yang sama. Hampir satu jam saya tunggu awak, tapi awak tak muncul lagi. Dan waktu tu saya rasa yang cinta saya ditolak. But at last, you came. Saya macam nak jerit je." Leez memandang anak mataku. Pipinya masih berona merah.

"Can I ask you something?" Aku mengangguk.

"Awak ikhlas ke?" Aku mengusap belakang tapak tangannya kemudian bawanya ke bibir. Belakang tapak tangan itu aku kucup.

"Saya ikhlas. Jujur saya sukakan awak dari hati." Dia tersenyum.

"Saya tak sangka crush saya sukakan saya juga." Dia menunduk malu. Senyuman aku mula melebar.

"Maksudnya cinta saya diterima kan? Kan? Kan? Kan?" Dia tergelak kecil lalu mengangguk. Terus eyesmiles aku muncul.

Adakah ini perasaan Jungkook bila Jirin confess dekat dia tadi?

Aku rasa macam nak push up 100 kali then lari keliling sekolah laju laju!

Happy gila!

"So we officially couple? Please?" Dia kelihatan ragu ragu dengan permintaan aku.

Tak sudi ke? Janganlah!

Aku menaruh harapan yang tinggi supaya dia terima.

"Tak apa ke kalau kita couple?"

Alahai! Sebab inilah aku sukakan Leez Kim. Dia seseorang yang innocent. Hatinya tulus dan murni. Aku suka.

"Tak apa lah. Kalau awak nak tahu, saya akan bahagia kalau awak terima. Jadi yeochin saya nae?" Dia mengangguk lagi. Terus tubuhnya aku dakap erat.

"Kajja balik. Nanti bakal eomma saya risau kalau anak dara comel dia ni tak balik lagi ke rumah." Helmet tadi di ambil dan sarungkan di kepala. Terus kami berdua panjat motosikal itu bersama.

"Kali pertama ke naik superbike?" Dia mengangguk perlahan.

"It's okay. Peluk pinggang saya kuat kuat kalau rasa nak jatuh." Aku memulas handle untuk memanaskan enjin. Pinggang aku mula dipeluk oleh cinta hati sendiri. Dan hari itu, aku menunggang motosikal dengan perasaan yang gembira!

AKU BAHAGIA WOI! KORANG BILA LAGI?!

Continue...

Ingat! Bukan Jimin dan Jirin je dapat cinta hati...kot tunggu..ada lagi 2 pasangan couple yang tak bersatu lagi

Nama yang didajjalkan buat kali kedua

lalizz-

Sorry for the second time❤✨

Btw, ada lagi 4 chap lagi!! Stay tuned!❤

[C] OUR LOVE STORY | JEON JUNGKOOKWhere stories live. Discover now