🔪11🔪

370 40 33
                                    

"Yow yow guys! Welcome back to school!" Taehyung bersorak gembira setelah memasuki kelas. Sorakkannya mendapat tepukan, siulan dan jeritan dari semua rakan kelas kami.

Nampaknya muka budak budak kelas tak berubah. Sama saja macam tahun lepas kecuali

"Wey! Mana fake hope?! Aku bertanya selepas menyedari seorang dari rakan kelas aku tiada dalam ni.

"Kan. Mana dia wey?" Hyeon bertanya juga.

"Fake hope kita tu dah pindah kelas. Dia masuk kelas Rose." Melopong mulut kami bertiga mendengar balasan Lee Donghyuck.

"Macam mana dia boleh masuk kelas tu?! Bukan dia bengap ke selama ni?!" Aku menyoal tidak percaya.

"Aku pun tak tahu. Bila check senarai nama kat papan kenyataan tadi, tak ada pun nama dia. Aku pun pergi tengok senarai nama kelas Tournesol. Tak ada juga. Aku tengok kelas Marguerite, pun tak ada juga. Aku tengok kelas Coquelicot, pun tak ada juga." Kami satu kelas mendengar dengan tekun cerita Kunpimook Bhuwakul tanpa membunyikan suara.

"Lepas tu?"

"Aku dengan perasaan yang hairan ni, gagahkan diri nak pergi tengok senarai nama kelas Rose. Waktu nak jalan pergi sana tu, jantung aku tak habis habis berdegup kencang. Nervous gila time tu. Nak tahu tak apa yang aku jumpa?"

"Apa apa?"

"Aku jumpa nama dia kat dalam senarai tu! Aku tak pernah expect dia masuk kelas pertama!" Kami semua memberi reaction muka terkejut.

Selama 4 tahun aku hidup dalam kelas Cerisier ni, pelajar kelas ni tak pernah berubah. Tak naik kelas dan tak turun kelas. Maintain saja. Sampai aku naik bosan tengok muka yang sama selepas 4 tahun.

Jadi berita ni agak mengejutkan kami satu kelas kerana buat pertama kalinya, ada rakan yang berpindah kelas.

"Tapi ada lagi." Kami semua memandang semula ke arah Kunpinmok.

"Ada lagi?" Kunpinmok mengangguk menjawab soalan Choi Soobin itu.

"Korang mesti terkejut besar punya bila aku cakap-

"Wey, tiada apa berita yang lebih mengejutkan selain daripada berita si kuda kaki dua tu naik kelas." Cantas Hyeon.

"Betul tu. Berita tu merupakan sejarah terbesar dalam kelas Cerisier ni." Sokong Kim Dahyun

"Aku pun setuju juga. Tapi dengarlah pasal benda-

"Woi!" Kim Yong Sun yang sedang tercungap cungap di hadapan pintu kelas itu kami pandang.

"Kau dah kenapa ni? Kena kejar dengan anjing ka?" Soal Kim Yugyeom pelik.

"Ini bukan anjing kejar wey. Ini good news." Yong Sun memberi tahu walaupun nafasnya kurang stabil lagi.

"Apa yang good news wey?" Soalku ingin tahu.

"Saem Hong and Saem Lee tak datang so let's party until recess guys!"

"YEAYYY!"

Taehyung memandang ke arah belakang iaitu ke arah aku dan Hyeon.

"Tahu kan apa yang kita perlu buag bila saem tak ada?" Kami bertiga tersenyum sinis.

"LET'S SLEEP!"

-

"Wey Jirin. Bangunlah. Time rehat sekarang ni." Kedengaran suara Hyeon menyapa gegendang telinga aku. Aku yang masih dalam keadaan mengantuk itu hanya mengangguk perlahan.

[C] OUR LOVE STORY | JEON JUNGKOOKWhere stories live. Discover now