🔪20🔪

343 35 28
                                    

"Serabutnya!" Aku mengusutkan rambut. Pening aku baca benda yang bernama buku ni. Satu apa pun tak masuk dalam kepala otak aku and guess what? Aku hadap benda ni nak dekat 6 jam.

Kalau tak mengenangkan exam minggu depan, dah lama aku membuta buat taik mata.

Mesti pelik kan macam mana aku boleh rajin sampai macam ni sekali? Eomma aku suruh kami berdua dapat keputusan markah yang cemerlang. Kalau tak, dia tak bagi kami keluar rumah selama 1 minggu.

Heol!

Sendu hidup aku macam tu woi!

Aku pandang Jimin yang khusyuk baca buku biologi dengan cermin mata dia tu. Sejak dapat berita tentang exam 2 minggu lepas, terus dia dating dengan buku je. Kalau sekarang dia baca buku biologi, lepas 2 jam, dia akan buat latihan dan ulang kaji addmath pula.

Aku pula

Sekarang aku baca buku Sejarah Dunia, lepas 30 minit aku akan post gambar aku kat Instagram.

Jimin mungkin boleh dapat result yang gempak sebab dia tu student top 3 dalam batch. Aku ni, setakat top 3 dalam kelas je mampu.

Pencapaian aku yang paling membanggakan tahun lepas pun just 7A+, 2A , 1B.

Jimin pula, straight A+

Nampak tak perbezaannya di situ?!

Kelas dia tu boleh dapatkan 15 pelajar yang straight A+ tahun lepas. Aku pun tak tahu apa yang budak kelas tu makan sampai boleh jadi bijak macam tu.

Korang keluar sekolah jadi saintis je lah terus. Boleh aku rampas ranking students top 3 batch.

"Jimin, jom keluar." Dia hanya menggeleng.

"Sudah sudahlah baca benda tu. Jomlah keluar ambil angin. Bosan -

"Shh! Kau bising lagi, aku tape mulut kau." Tangan Jimin naik menutup mulut aku. Tanpa rasa bersalahnya, aku jilat tangan dia tu.

"PENGOTOR LAH KAU NI! SYIEL LAH!" Terus dia mengelap tangannya di baju aku.

"Wah wah wah. Banyak cantik lubang hidung kau lap kat baju aku."

"Air liur kau juga."

"Wey jomlah keluar. Aku bosan ni." Lengannya aku hayun kuat. Biarlah kalau tangan dia tercabut pun.

"Kalau bosan baca buku."

"SEBAB AKU BACA BUKU LAH AKU JADI BOSAN! HAK ALAH KAU."

"Then pergi terjun dari kondo ni." Badan aku ditolak tolak menjauhinya.

"Tak nak kawan dengan kau!"

"Selama ni kita kawan ke?"

"Kau bukannya abang kembar aku!"

"Lah! Aku ada adik kembar ke selama ni?"

"Cuba kau mengalah dengan adik comel kau ni?!"

"Aku ada adik ke?"

Aku mengetap bibir. Cuba menahan diri dari smackdown seekor Park Jimin.

Perangai dia anjing, memang tak ada beza langsung! Sama ja!

Ting!

Sapa pula yang chat aku time aku sedang murka ni?

<Jebon Malang>

Sayang!💘

On la jodohkurr!✨

[C] OUR LOVE STORY | JEON JUNGKOOKWhere stories live. Discover now