p.o.v Niall
Thuis aangekomen verbaast het me dat Adam nog steeds niks heeft gezegd. Misschien is hij wel verbaast, gechoqueerd of teleurgesteld. Ik weet het niet zo goed als het op Lexi aankomt.
Ik merk wel vaak dat hij eigenlijk niet wil dat ze terug zou komen. Hij heeft me een keer gezegd dat hij me niet wou delen met een grote zus. Dus misschien is hij wel verdrietig dat hij me nu moet delen.
Ik vind het zo zielig als ik eraan denk dat hij helemaal geen zus wil omdat hij zo bang is geen aandacht te krijgen. Hij is echt een papa's kindje en wil heel graag bij me zijn de hele dag.
Ik weet nog zijn eerste schooldag. Het was hartsverscheurend. Hij bleef maar huilen en smeken. En de 3 weken daarna ook. Hij kon er maar niet aan wennen. Toen al was hij zo gehecht aan me.
Ik vond het ook wel moeilijk om hem niet meer bij me te hebben de hele dag hoor. Eerst nam ik hem mee naar de studio en dan in de pauze gingen we samen naar buiten. We hadden het zo gezellig samen. Maar toen hij naar school moest was het zo stil.
Ik wist dat het moest en heb hem ook nooit thuis gehouden ofzo, maar ik vond het wel vervelend dat hij weg was. Maar die grote glimlach wanneer hij dan uit school kwam was dan wel weer prachtig.
Nu is hij wel gewend aan school en weet dat het moet. Maar dat betekend niet dat hij het leuk vindt. Hij vindt de vakanties wel leuker. En dat terwijl we bijna nooit op vakantie gaan. Gek he?
De meeste mensen denken dat ik elke maand op vakantie ga enzo. Ze denken ook nog steeds dat ik in een mega huis woon. Niet dus. Ik hoef geen rijk leventje te lijden. Dat geld bewaar ik liever voor wat lekkers te eten met Adam of een leuk dagje weg met hem. Daar hebben we veel meer aan.
Maar ik denk dat we binnenkort toch wel weer een keer op vakantie moeten. Daar ben ik wel aan toe. We zijn ook al heel lang niet op tour geweest omdat Adam naar school moet dus we zijn ook gewoon echt niet weg geweest.
We stappen uit de auto en lopen naar binnen toe. Zodra we in de woonkamer zitten besluit ik het toch aan te kaarten. We zullen het er toch over moeten hebben.
'Je hebt gehoord dat het Lexi is toch? Ze is er zelf achter gekomen. En ze komt weer bij ons wonen' leg ik uit. Adam zijn gezichtsuitdrukking gaat naar verbaast.
'Waarom?' vraagt hij. Oke, hij vindt het duidelijk niet leuk. 'Omdat Lexi ons heeft gemist en graag weer terug wil komen. En ik heb Lexi ook gemist. Wil je niet dat ze weer jou grote zus wordt?'. Eigenlijk had ik hier nog helemaal geen rekening mee gehouden.
'Nee, ik wil alleen jou' mompelt Adam. Hij wil Lexi waarschijnlijk niet kwetsen maar wel eerlijk zijn. Maar ja, ik ga Lexi niet wegsturen. Ik denk dat hij gewoon weer moet wennen aan het hebben van een zus. Hij zal het even niet leuk vinden maar hij zal erachter komen dat ik nog steeds leuke uitstapjes met hem doe.
Daarbij is Lexi 20. Ze zal al veel haar eigen dingen doen. Daarbij studeert ze waardoor ze veel weg zal zijn en ik denk dat ze ook graag dingen met vrienden doet. Dus er zijn genoeg momenten dat Adam en ik samen zijn om leuke dingen te doen. Maar daar moet hij nog gewoon achter komen.
Het ding is een beetje dat Adam wel een beetje weet hoe hij me in zijn greep heeft. Ik smelt van dat mannetje en doe alles voor hem. Als hij huilt dan doe ik alles voor hem. Ik weet het, ik ben zwak. Maar zo ben ik gewoon. Ik wil Adam zo graag gelukkig houden.
Dus ik denk dat dit schakelmoment zwaar gaat worden voor me. Terwijl hij moet wennen aan het hebben van een zus zal hij misschien wel wat moeilijke momenten hebben. Maar ik moet sterk zijn.
Misschien vraag ik Louis wel wat om hulp. En ik moet met Lexi op zoek gaan naar antwoorden en haar vrienden natuurlijk. Voor haar voelt het misschien raar om ze weer te zien maar ik weet zeker dat de jongens heel blij zijn.
Eerst maar eens antwoorden zoeken zodat we ze ook kunnen uitleggen wat er is gebeurt. Dat zal wel wat beter werken dan gewoon zeggen dat ze niet dood is. Maar het komt wel goed.
Het is bijna vakantie dus dan neem ik gewoon beide kinderen mee naar Nederland waar ze toen in het ziekenhuis heeft gelegen. Daar kunnen we waarschijnlijk onze antwoorden en Jason vinden.
En dan ga ik een andere keer nog wel op een echte vakantie met Adam. Dat verdient hij. En anders denkt hij misschien dat ik alleen op vakantie ga als Lexi er is. Ik denk dat Lexi het wel snapt. Ik kan niet geloven dat ze al zo oud en volwassen is.
'Het komt goed Adam. Lexi zal nooit jou plaats innemen. Jij bent mijn kleine jongen. Ze komt hier echt niet om jou plek in te nemen. Geef Lexi eerst een kans lieverd' zeg ik tegen hem. Hij kijkt me boos aan. O god. Ik kan niet tegen boze Adam. Dat vind ik zo zielig.
'Nee, ik wil het niet' zegt hij voordat hij boos naar boven rent.
Ik zucht en zet mijn handen in mijn haar. 'Ik dacht dat hij het wel leuk zou vinden' zegt Lexi verbaast.
'Ik had het wel een beetje verwacht. Hij wil me niet delen. Ik weet niet wat ik hier mee aan moet' zucht ik. 'Laat hem gewoon wennen en laat het zien dat je er voor hem bent. Dat zal zijn angst misschien afnemen'. 'Ja, we zullen even kijken wat helpt'.
(Over 2 dagen heb ik examen. Het is zo ontzettend spannend)
JE LEEST
Finding myself back (airplane crash 2) ✔️
FanficNa 6 jaar gaat het niet bepaald beter met Niall. Hij krijgt de dood van Lexi maar niet verwerkt. Maar als hij dan zegt Lexi te zien lopen wordt hij voor gek verklaard. Hij besluit zelf maar op onderzoek te gaan. Hij weet zeker dat hij niet gek is en...